Vi med uregelmessig- eller lang syklus

En tråd i 'Vi som prøver / Før svangerskapet' startet av fruflis, 20 Aug 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
Tags: Add Tags
  1. Fruflis Gift med forumet Junibarna 2019 Assistert-jentene

Kanskje det er noen andre med uregelmessig syklus som vil skravle og få ut litt frustrasjon og glede meg andre i samme bås? [emoji847]

Min syklus har vært ganske uregelmessig siden jeg sluttet på P-pillen for 2 år siden. Har siden starten av 2016 loggført syklusene mine, men først nå er vi ordentlig i gang med å prøve å bli gravide. Syntes det er ekstra tøft å få TR i prøveperiodene, da det er så innmari lenge til neste PP. Min IKM er ikke før søndag i uke 39 (såpass lenge til at det ikke er laget noe egen tråd for det her inne[emoji28]).

Er det flere i samme bås som meg? Føler meg så alene om å ha lange og uregelmessige sykluser i venninnegjengen. Alle andre har syklus etter boka [emoji53]

2. Babyklar89 Flørter med forumet

Er i samme båt her :shy: slutta med p piller i januar, hatt sykluser mellom 50 og 77 dager siden da, føler meg litt frustrert ja :mad:

3. Fruflis Gift med forumet Junibarna 2019 Assistert-jentene

Det skjønner jeg! Mine er på mellom 33 og 72 dager. Klarer du å holde kontroll på når du har EL?

• Liker Liker x 1
  4. Moniq Forumet er livet Aprillykke 2016

Melder meg på her ja!
    Sluttet på pillene i november, og har hadd sykluser på 31 - ja, holder på med den lengste nå og er vel på 60 snart. Gitt opp å følge med
    Blitt gravid to ganger siden november, men mistet tidlig.
    Skal til gynekolog på onsdag for sjekk, kanskje få litt hjelp :) Måtte ha det når vi prøvde på nr 1 også :)

5. Skjermtrollet Forumet er livet Tilgangsansvarlig ❤ Aprilbarna19 ❤ Januar 2017

Jeg har alltid hatt lange, ustabile sykluser. Har ennå ikke fått mensen etter fødsel i januar, men før det hadde jeg 32, 33, 32, 44 , 42 og 44 dager lang syklus. Kjipt å måtte vente så lenge før neste prøveperiode! Har hjulpet å følge med på utfloden for å se når jeg fikk eggløsning. Da vet jeg i hvert fall når TR har forventet ankomst og slipper teste unødvendig. Etter graviditeten har jeg hatt perioder med EL-slim og ingen EL så da har jeg startet temping i tillegg.

6. Fruflis Gift med forumet Junibarna 2019 Assistert-jentene

Er veldig frustrerende, så jeg forstår deg godt! Tenker du å spørre etter pergotime eller lignende? Hvilken hjelp fikk dere på nr 1? Jeg har fått gynekolog time i NOVEMBER[emoji849] Altfor lenge å vente!

7. Fruflis Gift med forumet Junibarna 2019 Assistert-jentene

Sikkert dumt spørsmål, men hvordan sjekker du etter EL-slim? Jeg får relativt lite utflod.

8. Skjermtrollet Forumet er livet Tilgangsansvarlig ❤ Aprilbarna19 ❤ Januar 2017

Jeg også, annet enn de to-tre dagene før eggløsning. Da er det både mer enn vanlig og såpass klebrig at hvis jeg tar det mellom to fingre så kan jeg trekke det ut i en tråd. Du kan vaske hendene først og stikke en finger inn i skjeden for å sjekke, for min del er mengden såpass markant akkurat disse dagene at jeg ser det på toalettpapiret.

• Liker Liker x 1
  9. Moniq Forumet er livet Aprillykke 2016

Ja, tenkte å høre med gyn om det, så håper hun går med på det! :)
    Med første fikk jeg provera som jeg måtte gå på i tre sykluser for å få blødning til normal tid :p så fikk 35 dagers syklus og spiren satt på første syklus etter proveraslutt. Mistet dessverre i uke 9, men frøkna satt på første eggløsning etter aborten ❤️

Oi i november, det er jo lenge til :eek: jeg går privat da, og har brukt samme gyn i flere år. Så hun kjenner til historien min osv da. :)

10. Babyklar89 Flørter med forumet

Nei men har begynt å teste denne pp så vi får se, skjer det ikke noe denne pp så får jeg ringe legen

11. Fruflis Gift med forumet Junibarna 2019 Assistert-jentene

Takk! Da skal jeg også bli flinkere til å sjekke utflod. Kanskje det kan hjelpe til å bli enda bedre kjent med kroppen [emoji4]

• Liker Liker x 1
  12. Fruflis Gift med forumet Junibarna 2019 Assistert-jentene

Ååå, for du fikk ikke tr, eller? Skal Google provera. Ikke hørt om den før :) 35 dagers syklus kan man leve med [emoji5]

Er privat gyn jeg også skal til, men dekket av helsevesenet [emoji13] Har ringt inn og sagt jeg stiller med engang det kommer en avlysning på kort varsel. Men spørs om jeg klarer å vente så lenge hvis ingen avlyser.

13. fantasi_jente Forelsket i forumet ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Jeg har 36 dagers lange sykluser hvis alt er som det skal. I det siste var det litt forsinket, men lengst syklus var på 60 dager i mai i år. Jeg testet etter el forrige pp og el var 21 dc. Denne ppen el-tester var ikke positive i det hele tatt. :( Fikk stikninger i går så brukte siste el-test, men den var negativ. La inn aksjer, då nå er det bare å håpe. :) Er det noe av dere som sliter med PCOS?

14. Moniq Forumet er livet Aprillykke 2016

Fikk tr men veldig ustabilt. Vært hos gynekolog i dag og er henvist til sykehuset pga at jeg har livmor med skillevegg i.. så blir mr der også får vi se hva veien videre blir :eek:

Får håp det kommer ei avlysning ganske snart!! Kjipt å vente! Jeg må nå gå å vente på brev fra sykehuset [emoji21]

15. Minlillenr3 Elsker forumet Februarbarna 2020

Er det noen fler her inne tro?[emoji4]

16. Skjermtrollet Forumet er livet Tilgangsansvarlig ❤ Aprilbarna19 ❤ Januar 2017

Jeg er her fremdeles :) Er på CD48 og regner med at TR kommer om en 10-12 dager.

• Liker Liker x 1
  17. Stjernestrikk Glad i forumet ⭐ Julestjernene 2020 ⭐️ Assistert-jentene

Jeg har pcos så jeg er også uregelmessig, akkurat nå venter jeg fremdeles på tr etter at jeg slutta på pillen i desember i fjor Men jeg har time på sykehuset om to uker, håper der skjer litt da!

• Liker Liker x 1
  18. Minlillenr3 Elsker forumet Februarbarna 2020

Er på CD 58 i dag[emoji849] her skjer det fint lite [emoji53] masse aktivitet i magen men lite som kommer ut [emoji23][emoji23][emoji85]

19. Minlillenr3 Elsker forumet Februarbarna 2020

Har time til gyn i beg av mai og da skal jeg få henne til å sette meg på provera om tr ikke er komt innen da[emoji106] jeg nekter å gå i ett halvt år uten noe som helst når man ønsker å bli gravid. Så håper jeg får det for å kickstarte systemet mitt igjen[emoji106]

20. Stjernestrikk Glad i forumet ⭐ Julestjernene 2020 ⭐️ Assistert-jentene

Det skjønner jeg godt! Gidder ikke jeg heller, legen er heldigvis enig så jeg fikk henvisning til sykehuset allerede i februar, det har bare vært lang ventetid. Gynekologpraksisene har like lang ventetid, så har ikke hatt så mye annet valg enn å vente [emoji85]

• Liker Liker x 1

Del denne siden