Jobb

Da ble jeg sykmeldt [emoji17] tenkte bare å få bort helgevaktene men ble 50% sykmeldt fram til slutten av uke 1, 2018.

Samme her! 50 prosent sykemeldt frem til 9. januar. I utgangspunktet var jeg fast bestemt på å stå i stillingen 100 prosent frem til permisjon, men føles veldig riktig nå. Må sette lille i magen foran egen stolthet.
 
Samme her! 50 prosent sykemeldt frem til 9. januar. I utgangspunktet var jeg fast bestemt på å stå i stillingen 100 prosent frem til permisjon, men føles veldig riktig nå. Må sette lille i magen foran egen stolthet.

Fram til 7 januar her, hadde lyst til det jeg og men bekkenløsning som sniker til her.
 
Har kontorjobb der jeg også er en del ute. Har gått helt glimrende til jeg for en uke siden fikk bekkenløsning. Så nå skal jeg til fysioterapeut i morgen som spesialiserer seg på bekkenløsning for å få noen råd. Så får vi se om jeg går ned i stillingsprosent etter hvert, eller om jeg klarer å jobbe helt til 1. mars da vikariatet mitt går ut. Vil jo gjerne gjøre mitt beste, men helsa kommer såklart først. Har heldigvis en fantastisk sjef som forstår situasjonen ☺
 
Da er det sendt inn søknad om svangerskapspenger for å få reduserte arbeidsdager...
Er rett og slett for tungt å jobbe fulle arbeidsdager.. Usikker på om det vil funke - men er lov å håpe... Heldigvis er jeg eneste gravide på jobb nå (i motsetning til seks totalt sist svangerskap) så er lettere å tilrettelegge [emoji4]
 
Da er det sendt inn søknad om svangerskapspenger for å få reduserte arbeidsdager...
Er rett og slett for tungt å jobbe fulle arbeidsdager.. Usikker på om det vil funke - men er lov å håpe... Heldigvis er jeg eneste gravide på jobb nå (i motsetning til seks totalt sist svangerskap) så er lettere å tilrettelegge [emoji4]
Kan jeg spørre om hvorfor det er sendt inn søknad om svangerskapspenger istedenfor sykemelding? :p Jeg har ikke peiling på noe sånt. Håper du får søknaden innvilget :)
 
Jobber som kontaktlærer, og har ansvaret for 27 6.klassinger. Er for tiden i 100% jobb, og første dag etter juleferien i dag. Kjenner jeg er totalt sliten, og har rygg-bekkensmerter. Har en sønn på 3, som fikk lite oppmerksomhet i ettermiddag. Vurderer å få sykemelding/svangerskapspenger, skal til jordmor neste uke.
 
Så fint å høre hvordan dere andre har det, hvor noen ser ut til å ha en god dialog med jobb/ledelse, og noen har dårligere erfaringer dessverre. :(

For min del har jeg jobbet 100% som sykepleier i hjemmesykepleie frem til nå. Men kjenner det begynner å ta litt på. Har plagdes med hodepine helt siden tidlig i svangerskapet, og på travle dager hvor vi knapt har tid til matpause og dopause, er jeg ofte helt kjørt i hodet. Men det er jo ikke noe som går utover fosteret, bare plagsomt for min del.
Har snakket med lederen min om det, og hun har veldig forståelse for at det er travelt. Tenkte prøve litt til i 100%, men kjenner det frister å kunne trappe ned litt.. Samtidig har jeg følt meg mer sårbar og nærtagende under svangerskapet enn jeg vanligvis gjør. Kan noen morgener ikke ha lyst å dra på jobb, fordi jeg tenker jeg er en byrde for kollegaene mine, og at det er best å holde seg hjemme.

Tenkte snakke litt med jormor om det på neste time, det er i begynnelsen av januar.

Hvis du fortsatt ønsker å jobbe 100 % men trenger å roe ned litt, hva med å kanskje overta litt ansvar for medisinutlevering eller litt kontorarbeid?
 
Hvis du fortsatt ønsker å jobbe 100 % men trenger å roe ned litt, hva med å kanskje overta litt ansvar for medisinutlevering eller litt kontorarbeid?

Ja tenkte litt på det. Skal snakke med jordmor på mandag. :)
 
Kan jeg spørre om hvorfor det er sendt inn søknad om svangerskapspenger istedenfor sykemelding? :p Jeg har ikke peiling på noe sånt. Håper du får søknaden innvilget :)

Svangerskapspenger er mer gunstig enn sykemelding dersom man i utgangspunktet er frisk.. Har ikke satt meg veldig inn i det [emoji85].
Men tre dager etter søknaden ble sendt fikk jeg sykemelding for en uke grunnet stigene blodtrykk samt andre symptomer på svangerskapsforgiftning... Så får se hvordan dett barker i vei [emoji17]
 
Svangerskapspenger er mer gunstig enn sykemelding dersom man i utgangspunktet er frisk.. Har ikke satt meg veldig inn i det [emoji85].
Men tre dager etter søknaden ble sendt fikk jeg sykemelding for en uke grunnet stigene blodtrykk samt andre symptomer på svangerskapsforgiftning... Så får se hvordan dett barker i vei [emoji17]
Okei, jeg har så lite peiling. :p Håper ikke du har fått svangerskapsforgiftning! Masse god bedring! :)
 
Okei, jeg har så lite peiling. :p Håper ikke du har fått svangerskapsforgiftning! Masse god bedring! :)

Takk [emoji4]. Ser greit ut foreløpig! Skal opp og diskutere med sjefen en dag hva jeg kan gjøre på jobb som gjør at jeg kan være en ressurs men ikke ha det så stress på jobb..
 
H
Takk [emoji4]. Ser greit ut foreløpig! Skal opp og diskutere med sjefen en dag hva jeg kan gjøre på jobb som gjør at jeg kan være en ressurs men ikke ha det så stress på jobb..[/QUOTE
Håper dere finner en bra løsning, ikke greit å stresse eller føle at man ikke klarer jobben sin.
 
Oppdatering, snakket med jordmor på mandag. Hun sa det hørtes tøft ut på jobb både fysisk og psykisk. Hun sa at jeg kunne snakke med legen om å få sykemelding. Så jeg snakket med legen i dag, og prøver i første omgang å redusere til å jobbe 80% i stedet for 100%. Altså 20% sykemelding. Og planen er å jobbe 1 dag mindre i uka, for å hente seg inn litt innimellom. Kan også forsøke å gå reduserte dager, og gå hjem litt før, men det er vanskelig å få til i praksis har jeg sett på andre gravide som jobber ved samme sted.
 
Hvordan går det med dere nå?:) jeg reduserte til å jobbe 80% istedenfor 100% etter jul. Det funka, og foreløpig er jeg meg selv igjen.
 
Nå jobber jeg bare 60prosent. Jobber kortere dager da er det som funker best for bekkenet mitt. Har hjulpet mye! :)
 
Jeg går ut i 100% sykemelding fra mandag, og hadde min siste dag på jobb fredag. Rett og slett fordi jeg jobber for langt unna sykehuset. Det var veldig vemodig, men samtidig føles det riktig overfor elevene, ettersom jeg uansett ikke skal følge dem ut tiende. Nå får vikarene litt bedre tid til å bli kjent med dem. Jeg skal skrive masteroppgave de kommende ukene, så jeg blir ikke arbeidsledig. [emoji28]
 
Jobber fortsatt 100%, men vurderer å ta en tur til legen snart for å få sykemelding en dag i uken. Begynner å bli tungt i ryggen å jobbe hver dag i barnehagen, men tenker å se det an neste uke. :)
 
Oppdatering, snakket med jordmor på mandag. Hun sa det hørtes tøft ut på jobb både fysisk og psykisk. Hun sa at jeg kunne snakke med legen om å få sykemelding. Så jeg snakket med legen i dag, og prøver i første omgang å redusere til å jobbe 80% i stedet for 100%. Altså 20% sykemelding. Og planen er å jobbe 1 dag mindre i uka, for å hente seg inn litt innimellom. Kan også forsøke å gå reduserte dager, og gå hjem litt før, men det er vanskelig å få til i praksis har jeg sett på andre gravide som jobber ved samme sted.

Dette gjorde jeg også for et par uker siden, altså gikk fra 100 til 80%, og har 1 dag fri i uka. Føler jeg har sÅ mye igjen for det, mye mer overskudd! Den ene fridagen gjør blant annet at jeg kommer meg på trening, noe som er er must for meg både fysisk og ikke minst psykisk! [emoji4][emoji1319]
 
Prøvde 100% sykemelding en periode, men er ikke noe for meg å gå hjemme en hel uke og likevel ha det vondt. Trives mer med å holde meg opptatt selv om det er smertefullt. Starter i jobb igjen, 80% denne gang, fram til permisjon. Får se hvordan det går.
 
Back
Topp