Jobb

Pinnsvinet

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
Stjerneskuddene 2024
Lurer litt på om dere andre i april-forumet er i jobb, og hvordan det går i svangerskapet i forhold til det. Kanskje dere vil dele hva dere jobber med også? Har det vært behov for tilrettelegging, sykemelding, svangerskapspenger osv.
 
Jobber som butikkansvarlig i klesbutikk. Grunnet kvalme,oppkast og nå bekkenplager er jeg 100% sykmeldt. Hadde stillingen hatt mer kontorarbe,hadde jeg nok vært 50-70% sykmeldt istedenfor. Men det er det ikke og derfor veldig vanskelig å tilrettelegge.
 
Jobber fullt i min 75% stilling som vernepleier innom tiltak funksjonshemmede, men nå blir det en liten sykemelding på ca15% for å få bort helgene. Der går det ikke an å tilrettelegge uten at andre på jobb får mer jobb. Ellers er det mulig med tilrettelegging på hverdager siden vi har mange "enkle" beboere som ikke sitter i rullestol. Samt at jeg kan gjøre mye på data [emoji4]
 
Jeg jobber på skole som barnevernspedagog. Jobber med barn med spesielle behov. Jobber 100% og syns det går greit. Står og går mye på jobb så merker det er slitsomt, men har gode kollegaer som passer på at jeg får en krakk på klasserommet, og får sette meg/legge meg ned på om det er ille :) Har fått tilpasning ift en elev som jeg ikke følte meg trygg på å ha lenger, da han kan vere utagerende. Fikk da andre elever istedetfor som fungerer bedre.
Selv om jeg er veldig sliten etter jobb så syns jeg det er fint å få jobbe fullt, og håper å kunne gjøre det lengst mulig :) er sikker på at jeg også kan få enda mer tilpasning etter hvert også dersom det blir nødvendig.
 
Jeg måtte ha tilrettelegging i jobben og bytte avdeling som følge av det. De klarte kun å tilby en stilling på 50%. Resterende 50% blir utbetalt som svangerskapspenger.
 
Er førskolelærer, jobber 100% i barnehage. Jobber for tiden som støttepedagog for barn med spesielle behov. Det går bra, har veldig greie kollegaer som tar de tyngste løftene for meg. :) Håper kroppen fortsetter å samarbeide! :)
 
Jobber som pedagogisk leder 100%, prøvd med tilrettelegging... Funker ikke for meg. Dårlige forhold for oss ansatte på jobb, ingen grupperom og ikke pauserom så ikke alltid vi får ta pausene våre når vi skal osv, hjelper ikke å slippe garderobe og lignende heller. Gikk på en smell for to uker siden og ble 100% sykemeldt i ei uke, denne uka har jeg hatt ferie. Spent på de neste to ukene, har tenkt og prøve meg på 100% frem til jul for å se hvordan det går:)
 
Sykepleier her og jobber natt i psykiatrien med fokus på rus. Sykemeldt siden uke 3 grunnet kvalme og oppkast. Prøvd meg på en natt i ettertid, men kastet opp 8 ganger i løpet av vakten så er sykemeldt til etter jul for øyeblikket.
 
Jobber som håndverker i en liten privat bedrift, og pga mye bruk av løsemidler får jeg 100% svangerskapspenger fra første dag, så her tusler jeg hjemme
 
Vernepleier/miljøterapeut her, jobber i BFT med enslig mindreårige flyktninger. Jobber 100% og har gjort det hele tiden. Håper å holde ut lengst mulig, digger jobben min og gruer meg til å være så lenge borte!
 
Jeg holder på med doktorgrad, sitter ved pulten min nesten hele dagen, og står relativt fritt til å styre dagen slik som det passer, så enn så lenge går det fint i 100% stilling. Håper det holder seg sånn :)
 
Jobber som sekretær 100%, var en periode 20% sykemeldt grunnet kvalme m.m. Jeg er mye bedre nå så er tilbake for fullt. Merker det er slitsomt å jobbe 100%. Dagene går i ett! Har barn som går på skole og i bhg også, så har ikke akkurat fritid før barna er i seng sånn i 8-9tia..:wtf:
 
Så fint å høre hvordan dere andre har det, hvor noen ser ut til å ha en god dialog med jobb/ledelse, og noen har dårligere erfaringer dessverre. :(

For min del har jeg jobbet 100% som sykepleier i hjemmesykepleie frem til nå. Men kjenner det begynner å ta litt på. Har plagdes med hodepine helt siden tidlig i svangerskapet, og på travle dager hvor vi knapt har tid til matpause og dopause, er jeg ofte helt kjørt i hodet. Men det er jo ikke noe som går utover fosteret, bare plagsomt for min del.
Har snakket med lederen min om det, og hun har veldig forståelse for at det er travelt. Tenkte prøve litt til i 100%, men kjenner det frister å kunne trappe ned litt.. Samtidig har jeg følt meg mer sårbar og nærtagende under svangerskapet enn jeg vanligvis gjør. Kan noen morgener ikke ha lyst å dra på jobb, fordi jeg tenker jeg er en byrde for kollegaene mine, og at det er best å holde seg hjemme.

Tenkte snakke litt med jormor om det på neste time, det er i begynnelsen av januar.
 
Og der ble to sykepleiere til, sykemeldt. Så da er vi bare 2 av 5 igjen.. Blir ikke mindre å gjøre hvert fall. Men ledelsen prøver å få tak i vikarer fra vikarbyrå og diverse, men ikke bare bare, og de skal jo ha opplæring også.. Sukk..
 
Jeg jobber som sykepleier i tre-delt turnus.. Har de siste tre ukene vært sykemeldt fordi jeg har en virusinfeksjon i luftveiene som ikke vil gi seg... Får se om det blir noe videre frem mot jul nå..
 
Da ble jeg sykmeldt [emoji17] tenkte bare å få bort helgevaktene men ble 50% sykmeldt fram til slutten av uke 1, 2018.
 
Jobber i 100% stilling som lærer. Har tidligere år hatt mye kroppsøving men ikke i år og det kjennes bra ut. Har vært mye sliten og har i flere måneder nå sovnet mer eller mindre samtidig med 2-åringen. Venter på at overskuddet skal komme tilbake men er redd det er ønsketenkning håper å kunne jobbe lengst mulig i 100% selv om jeg drømmer om en 80% og en fridag bare til meg selv
 
Back
Topp