Jobb

Pinnsvinet

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
Stjerneskuddene 2024
Lurer litt på om dere andre i april-forumet er i jobb, og hvordan det går i svangerskapet i forhold til det. Kanskje dere vil dele hva dere jobber med også? Har det vært behov for tilrettelegging, sykemelding, svangerskapspenger osv.
 
Jobber som butikkansvarlig i klesbutikk. Grunnet kvalme,oppkast og nå bekkenplager er jeg 100% sykmeldt. Hadde stillingen hatt mer kontorarbe,hadde jeg nok vært 50-70% sykmeldt istedenfor. Men det er det ikke og derfor veldig vanskelig å tilrettelegge.
 
Jobber fullt i min 75% stilling som vernepleier innom tiltak funksjonshemmede, men nå blir det en liten sykemelding på ca15% for å få bort helgene. Der går det ikke an å tilrettelegge uten at andre på jobb får mer jobb. Ellers er det mulig med tilrettelegging på hverdager siden vi har mange "enkle" beboere som ikke sitter i rullestol. Samt at jeg kan gjøre mye på data [emoji4]
 
Jeg jobber på skole som barnevernspedagog. Jobber med barn med spesielle behov. Jobber 100% og syns det går greit. Står og går mye på jobb så merker det er slitsomt, men har gode kollegaer som passer på at jeg får en krakk på klasserommet, og får sette meg/legge meg ned på om det er ille :) Har fått tilpasning ift en elev som jeg ikke følte meg trygg på å ha lenger, da han kan vere utagerende. Fikk da andre elever istedetfor som fungerer bedre.
Selv om jeg er veldig sliten etter jobb så syns jeg det er fint å få jobbe fullt, og håper å kunne gjøre det lengst mulig :) er sikker på at jeg også kan få enda mer tilpasning etter hvert også dersom det blir nødvendig.
 
Jeg måtte ha tilrettelegging i jobben og bytte avdeling som følge av det. De klarte kun å tilby en stilling på 50%. Resterende 50% blir utbetalt som svangerskapspenger.