Skravletråd Desember

Prøver å lage karamellpudding for første gang..
 
Rydde, vaske, kokkelere, mate unger, bake, lage dessert, klesvask..... 1 time og 20 min til gjestene kommer..... Hva skal jeg ha på meg? Lillemor må dusje, hun har makrell i håret. Hvorfor begynner vi ikke å rydde litt før vi skal ha besøk slik at vi ikke blir så stresset?
Det skal sies at vi er veldig effektive når vi kommer igang og skal ha gjester :D
Det er bare mine foreldre, og eventuelt svigers, så det er bare renholdet som må være perfekt :p

Og jeg vil bare strikke :hilarious:
 
Overtrøtte barn er ofte spennende [emoji14] Hehe. Ja, nå har vi hatt 5 ørebetennelser og 4 penicillin kurer siden oktober, så nå synes jeg syndt på henne. Hun fikk ingen ny kur i går, til tross for at trommehinna buler. Men tar det med fastlegen til uka. Legevakt mente det ville være rart om ØNH ikke legger inn dren på henne, for de ser masse arrvev på trommehinna og hun går nesten sammenhengende på penicillin fordi det kommer så hyppig. Skal dit i februar så får vi se [emoji4]

Huffda, sliter mye med blodsukkeret ja :( Det er ikke noe særlig [emoji171] Så godt å ha noe å se frem til. 4 uker kan gjerne gå fort, men er man dårlig føles det vel ofte lengre også. Alt bra med lille i magen?
Høres Ut som opplagt drenkanditat
 
Rydde, vaske, kokkelere, mate unger, bake, lage dessert, klesvask..... 1 time og 20 min til gjestene kommer..... Hva skal jeg ha på meg? Lillemor må dusje, hun har makrell i håret. Hvorfor begynner vi ikke å rydde litt før vi skal ha besøk slik at vi ikke blir så stresset?
Det skal sies at vi er veldig effektive når vi kommer igang og skal ha gjester :D
Det er bare mine foreldre, og eventuelt svigers, så det er bare renholdet som må være perfekt :p

Og jeg vil bare strikke :hilarious:
Hørtes kjent ut

Vi skal vekk da, men jeg klarer ikke bestemme meg.
Kjolen med lommer som er praktisk i forhold til mobil etc, men som slett ikke funker å amme i, eller ta hensyn til at lillemor skal være trøtt mye av kvelden og gå for "kjolen jeg alltid bruker" som jeg kan amme i, men brukte både julaften og første juledag..
 
Nja. Er svimmel og trøtt nå da. Men regner med det blir bedre. Heldigvis er vi bedt bort på middag i dag da :)

Du da?
Her er formen stigende. Fått dusjet og vasket klær i dag. Juhu! Skal på middag hos noen venner, men tar nok de siste timene i eget hus.
 
Overtrøtte barn er ofte spennende [emoji14] Hehe. Ja, nå har vi hatt 5 ørebetennelser og 4 penicillin kurer siden oktober, så nå synes jeg syndt på henne. Hun fikk ingen ny kur i går, til tross for at trommehinna buler. Men tar det med fastlegen til uka. Legevakt mente det ville være rart om ØNH ikke legger inn dren på henne, for de ser masse arrvev på trommehinna og hun går nesten sammenhengende på penicillin fordi det kommer så hyppig. Skal dit i februar så får vi se [emoji4]

Huffda, sliter mye med blodsukkeret ja :( Det er ikke noe særlig [emoji171] Så godt å ha noe å se frem til. 4 uker kan gjerne gå fort, men er man dårlig føles det vel ofte lengre også. Alt bra med lille i magen?

Da bør dem gjøre noe. Var selv mye plaget med ørebetennelse da jeg var liten. Og husker selv hvor utrolig vondt det var[emoji20] masse god bedring til vesla[emoji171] så krysser jeg fingrene for at dem gjør noe i februar[emoji4]
Kroppen eier ikke insulinproduksjon[emoji85] så jeg sliter med å finne riktig dose. Heldigvis ikke kjempehøye målinger, men nok til at lille vokser for mye. hun har det bra i magen, og det er det viktigste[emoji7] Vesla blir 2år om to uker, så tenker det kommer til å gå fort jeg. Og jeg har kontroller både her og der den siste tiden.
 
Nå har jeg stått på litt for mye...mannen bemerket nemlig at det var så ryddig , rent og flott. Kunne dermed ikke skjønne hva vi skal med vaskehjelp. Han og ungene har nemlig lekt ute og oppe . Så ble han positivt overrasket . Kjekt det, men jeg vil beholde vaskehjelpen:cool::p
 
Jeg derimot er en person som velger å hoppe dypt vann uten å kunne svømme :p

Var gravid med Lille U og eldste trengte en ny genser som jeg var for å kjøpe til han.
I den butikken solgte de også garn, pinner og mønster.
Full av hormoner som jeg var fant jeg sånn brått og plutselig ut at jeg skulle strikke kjole til frøkna, yehe rigth!!!
Kunne ikke lese mønster så fikk dama i butikken til å se på de mønstrene de solgte for å kunne fortelle meg sånn cirka hvor mange masker jeg skulle legge opp.
Dro hjem, fant frem et A4 ark og begynte å notere og tegne mønster.
Kunne så vidt forskjellen mellom rett og vrang...

Var 5 cm over vrangborden i bunden så ble strikketøyet lagt i dvale i en pose.
Ulrik ble født og jeg fikk en fantastisk barselgruppe.
Der var det 2 jenter jeg virkelig hadde lyst til å ha bedre kontakt med.
Brått en dag får jeg forespørsel fra dem om å bli med i en strikkeklubb og jeg finne det frem igjen.

Som sagt noen linjer lenger opp, jeg kan knapt forskjell på rett og vrang...
Hun ene som har strikket en halv evighet ser oppgitt på meg når jeg forteller om mitt prosjekt og hvor lite jeg faktisk kan.
Jeg er forresten også fryktelig sta...
Til manges overraskelse ble det også kjole til slutt, og ingen har lik kjolen til min store lille frøken
13015595_10153422735176143_8457841962228160052_n.jpg

Husker den tiden når du holdte på med den. Helt imponert over at du bare kaster deg utti det. Pippi innstilling ;)
 
Hmmm. Jeg skal strikke et par-tre luer til, så får vi se hva som skjer etter det :D

Personlig anbefaler jeg da å ikke gå etter drops sine på garnstudio. På gensere. Jeg synes iallefall forklaringene deres på oppskrifter er på trynet vanskelig :p snøløvgenseren og mariusgenser synes jeg er enklere forklart :)
 
Det er håp altså :D

Åh absolutt ;) med vilje får man det meste til. For to år siden hadde jeg ikke tatt i en symaskin siden barneskolen. Starta med babynest og nå syr jeg barneklær så det gjomer etter ;)
 
Back
Topp