XuperBs vei mot familieforøkelse

Nei, adopsjon er jo heller ikke noe særlig aktuelt. Det tar jo hundre år og en vet ikke hvor gammelt barnet er når en får det heller.

Skal starte på det i uke 10-12, når morkaken tar over. Vet ikke hvorfor de venter til da, mulig det ikke har noe effekt før den tid? Skal spørre når jeg er på kontroll. :)

Det kan jo ikke gå galt en gang til. Sannsynligheten er i hvert fall veeldig liten. Det hjelper kanskje liitt?

Ja, det har kanskje med når morkaken tar over p gjøre, ja. Men greit å sjekke :) Skal du på noen kontroller før TUL?

Det kan jo ikke gå galt en gang til. Sannsynligheten er i hvert fall veeldig liten. Det hjelper kanskje liitt?

Ja, det har kanskje med når morkaken tar over p gjøre, ja. Men greit å sjekke :) Skal du på noen kontroller før TUL?

Nja, men jo - det kan jo det. Morkakesvikt kan ha en tendens til å gjenta seg. Men nå vil det forhåpentligvis i verste fall bare ende i å bli satt igang for tidlig - og ikke fosterdød, siden jeg blir fulgt opp så tett. Og det er jo mindre risiko med blodfortynnende. Tar ingenting for gitt, men føler ikke jeg går rundt og engster meg så ekstremt mye enda. Mindre enn jeg frykta. Så får jeg håpe det varer. Dog, jeg funker særdeles dårlig på jobb for hodet mitt er en helt annen plass. Jeg aner ikke hva jeg tenker på og driver med, men tiden går og jeg gjør bare halvparten så mye på samme tid som for noen uker siden. :hilarious::hilarious:

Jeg tenkte jo at det burde være greit med blodfortynnende når morkaka blir til også, men leser at de fleste begynner på blodfortynnende i den tiden jeg skal begynne på det, som har samme historikken. Så det er vel det som er vanlig prosedyre.

Nei, mulig jeg skal til samtale hos jordmor men fikk ikke ringt og bestilt time så vet ikke om det er noe ledig før etter TUL. Fastlegen skal jeg ikke til før uke 12. Om ei hel evighet altså! :p

Så fin hcg-stigning.
Gratulerer med vel passerte 5 uker og over kjemisk-grensa. Synes vi akkurat jublet for det samme hos Avocado....

Ta vare på deg selv. Håper tiden kan gå fort til TUL.

Var vel bare litt småkvalm sist, husker det ikke så godt så var sikkert bare om jeg var sulten eller hadde spist for mye. :p Var trøtt da, helt hinsides trøtt. Men da hadde jeg endel andre ting som hang over meg og som stjal energi + blødningene da. Nå er jeg vel faktisk ganske så symptomløs om en ser bort fra at jeg har ganske livaktige drømmer og ikke har mensen. Er kanskje litt trøttere, og sovna på sofaen i går, men ikke sånn veldig helt enda. Hadde det ikke vært for forrige svangerskap og hvordan det gikk hengende over meg så hadde jeg vært storfornøyd. Nå vil jeg gjerne kjenne litt på at jeg faktisk ER gravid. Så rart det enn høres ut. :p Sist var jeg jo trøtt, og så hadde jeg særdeles ømme bryst og metallsmak i munnen. Så hadde jo ikke overflod av symptomer da heller. Fikk tidlig problem med bekkenet da.

:Heartred har ikke så mye valg der. Men satser på at det går bedre denne gangen. Gleder meg til å begynne på blodfortynnende, sånn at jeg VET det i alle fall gjøres noe for å unngå samme resultat som sist. Men enda noen uker igjen til det ...

Skjønner! Noen symptomer er jo greit å ha, men de kommer nok tidsnok! :D Og du kommer nok til å føle deg gravid om ikke så lenge, forhåpentligvis før TUL :)

Så fin hcg-stigning.
Gratulerer med vel passerte 5 uker og over kjemisk-grensa. Synes vi akkurat jublet for det samme hos Avocado....

Ta vare på deg selv. Håper tiden kan gå fort til TUL.

Ja, syns tiden flyr fort hos andre. :p

Takk, håper også det.

Skjønner! Noen symptomer er jo greit å ha, men de kommer nok tidsnok! :D Og du kommer nok til å føle deg gravid om ikke så lenge, forhåpentligvis før TUL :)

Vi får nå se på det. :p Føler meg vel forsåvidt gravid idag, akkurat nå, for nå dukka det brått opp litt oppblåsthet. Tar imot alle symptomer jeg kan få. :hilarious:

5+4 i dag. Er på jobb, men fantaserer bare om senga mi hjemme. Jeg er trøtt og iskald! Sitter med boblejakke på meg, og en poncho over knærne. Jobber bare sammen med menn, og de skal jo ha det så forferdelig kaldt! :p Bra jeg etterhvert skal rydde i arkivskap, da kan det være jeg får litt varme i meg fremfor nå hvor jeg bare sitter foran pc-skjermen.

16 dager igjen til TUL og kontroll. Nærmer seg da, på et vis. :)

Jeg kommer ikke over at du ble gravid på egen hånd, når du minst ventet det! ❤️

Skjønner det ikke helt selv. :hilarious:

Pause på jobb, så da surfer jeg brudekjoler. Jeg aner ikke om jeg skal ta sjanse på å bestille en nå og at den passer i slutten av juli, eller om jeg skal ta sjansen på å finne en kjole bare noen uker før ...

Åhh, nå ble jeg glad! Når man ser at alt går fint og HCGen har gått fint opp[emoji173]️

Vi bestemte oss for å gifte oss 4 mnd før bryllupet/dåpen var :p og jeg fant kjolen min en mnd før bryllupet :)

Åhh, nå ble jeg glad! Når man ser at alt går fint og HCGen har gått fint opp[emoji173]️

Vi bestemte oss for å gifte oss 4 mnd før bryllupet/dåpen var :p og jeg fant kjolen min en mnd før bryllupet :)

:Heartred

Ja, kan vel finne de kort tid før. Men termin er i starten på juni, bryllup i slutten av juli, så kan kanskje bli unødvendig stress. Men samtidig er det ikke sikkert en kjole jeg kjøper nå passer, snøring eller ei. :p

Det finnes jo en del kjoler som er lettere å tilpasse enn andre. Kanskje ta en tur i en brudesalong og høre med dem der hva de anbefaler som faktisk jobber med det. Garantert ikke første bruden som er i den situasjonen.

Det finnes jo en del kjoler som er lettere å tilpasse enn andre. Kanskje ta en tur i en brudesalong og høre med dem der hva de anbefaler som faktisk jobber med det. Garantert ikke første bruden som er i den situasjonen.

Nei, er jo ikke det - og de kjolene med snøring kan jo tilpasses endel i størrelse. :) Har også sett at det finnes flere fine hvite festkjoler/ballkjoler som med rette tilbehøret fungerer knallfint som brudekjole. De kan jo kjøpes bare et par uker før også så. Et annet "problem" er at jeg syns de fleste brudekjoler er for dyre, om en ikke kjøper Kina-sydd (og det har jeg ikke så lyst til). Kikker på finn og FB for å se om det ikke dukker opp noen fine brukte også. Har null problem med gjenbruk der. :)

5+5 i dag! Bare to dager til så er jeg 6+0. :wideyed: Dagen i dag var passe slitsom med litt mange baller i lufta, og ble avslutta med en ubehagelig kinotur. Ubehagelig fordi den varte i 3 timer, og jeg var så oppblåst at jeg så ut til å være i 7. mnd. :hilarious: Og på vei hjem ble jeg skikkelig bilsjuk. Det gikk over når jeg kom meg inn og fikk røsket av meg tightsen og lagt meg ned litt. Sov ganske godt da, men drømte som vanlig ganske livaktig og mye, og det er nesten litt vanskelig å skille på hva jeg har drømt og hva som har skjedd.

Har fått time til svangerskapskontroll hos fastlege når jeg er akkurat 12+0. Håpet mitt er at jeg skal klare å stå i deltidsjobben min frem til da, med litt tilrettelegging, og så får jeg se hva som skjer. Pr nå hadde jeg ikke vært i stand til å jobbe 100 %, i alle fall, så sånn sett greit at jeg bare jobber deltid. Jeg blir fortere sliten, er noe trøtt - og hodet mitt fungerer ikke som normalt. Føler ikke det er at jeg går og engster meg heller, men hodet har tatt fullstendig ferie. I går la jeg tørrvarer i kjøleskapet, holder på å hive bestikk i stedet for å sette det i oppvaskmaskinen, glemmer å lukke skap og dører og bare surrer. :hilarious:

Haha, høres veldig normal gravid ut!
Godt hjernen ikke overtenker og engster, men er litt mer normal omtåket/surrete gravid. Høres ut som gode forberedelser på ammetåka.
Men altså... 6+0 på fredag - kan du ikke få flyttet UL til neste uke da...`?

Mange brudesalonger og sånn har vel salg når det nærmer seg at de rydder plass til neste års kolleksjon så kan jo hende du kan gjøre superkupp da også dersom du vet hva du kler/ønsker deg.... Kanskje lettere å lete brukt også om du har noen spesielle modeller/designere som du vet passer til akkurat deg?

Haha, høres veldig normal gravid ut!
Godt hjernen ikke overtenker og engster, men er litt mer normal omtåket/surrete gravid. Høres ut som gode forberedelser på ammetåka.
Men altså... 6+0 på fredag - kan du ikke få flyttet UL til neste uke da...`?

Mange brudesalonger og sånn har vel salg når det nærmer seg at de rydder plass til neste års kolleksjon så kan jo hende du kan gjøre superkupp da også dersom du vet hva du kler/ønsker deg.... Kanskje lettere å lete brukt også om du har noen spesielle modeller/designere som du vet passer til akkurat deg?

Ja, jeg var ganske surrete sist også husker jeg. Så det er jo et symptom i det minste hehe.

Jeg kan sikkert, men orker ikke å styre med det når jeg pr nå føler det går greit. Det er bare 15 dager igjen, og da er vi helt sikre på å se noe. Var jo på UL 6+5 sist, og da så vi jo ei lita reke med hjerteslag - så vet jo en mest sannsynlig ser noe da også. Men slått meg til ro med UL 7+6, og så heller ha hyppigere etter det. Er endel som skjer fremover så dagene går bra. :)

Ja, så får bare følge med. Vurderer å ha en prøvetime hos nærmeste salong bare for å prøve meg litt frem og høre hva de kan tilby/prisnivå etc. Og da får jeg jo sjekket at jeg kler det jeg tror jeg kler (tipper jeg nok går for en A-linje/prinsesseform med hjerteutringning og noe drapering over magen - epleform jah :p ). Havfrue blir det ikke. :p

Men har så lite lyst til å prøve kjoler om jeg fortsetter å være så oppblåst som jeg er nå. :hilarious::hilarious:

Ja, jeg var ganske surrete sist også husker jeg. Så det er jo et symptom i det minste hehe.

Jeg kan sikkert, men orker ikke å styre med det når jeg pr nå føler det går greit. Det er bare 15 dager igjen, og da er vi helt sikre på å se noe. Var jo på UL 6+5 sist, og da så vi jo ei lita reke med hjerteslag - så vet jo en mest sannsynlig ser noe da også. Men slått meg til ro med UL 7+6, og så heller ha hyppigere etter det. Er endel som skjer fremover så dagene går bra. :)

Ja, så får bare følge med. Vurderer å ha en prøvetime hos nærmeste salong bare for å prøve meg litt frem og høre hva de kan tilby/prisnivå etc. Og da får jeg jo sjekket at jeg kler det jeg tror jeg kler (tipper jeg nok går for en A-linje/prinsesseform med hjerteutringning og noe drapering over magen - epleform jah :p ). Havfrue blir det ikke. :p

Men har så lite lyst til å prøve kjoler om jeg fortsetter å være så oppblåst som jeg er nå. :hilarious::hilarious:
Haha, ser den. På den annen side kan det jo gi litt indikasjon på hvordan magen kan være en måneds tid etter fødsel da....
Du kan regne med å få mage tidligere denne gangen forresten siden det ikke er så lenge siden sist og kroppen har vært gjennom mye før.

Så bra at nerver og følelser er under kontroll. Skjønner tanken din angående når TUL altså. Og bra at det skjer ting så dagene går "fort".
Eneste med å prøve og sånn er jo at -dersomdetmotformodningdessverreskullegågaltigjen- så kan du kjenne på det ved videre kjoleprøving/tilpassing etc....

Haha, ser den. På den annen side kan det jo gi litt indikasjon på hvordan magen kan være en måneds tid etter fødsel da....
Du kan regne med å få mage tidligere denne gangen forresten siden det ikke er så lenge siden sist og kroppen har vært gjennom mye før.

Så bra at nerver og følelser er under kontroll. Skjønner tanken din angående når TUL altså. Og bra at det skjer ting så dagene går "fort".
Eneste med å prøve og sånn er jo at -dersomdetmotformodningdessverreskullegågaltigjen- så kan du kjenne på det ved videre kjoleprøving/tilpassing etc....

Ja, en fordel det. :knegg:

Regner nesten med det. Husker ikke når den poppa frem sist, husker dog mamma syns jeg ikke hadde særlig til mage rundt juletider og da var jeg vel 18 uker-ish.

Tar det litt som det kommer med kjole tror jeg. Det ordner seg på et vis uansett. :)

Absolutt. Ordner seg alltids!
Har akkurat bladd tilbake i dagboka di for å snike på testene dine. Savner et galleri over tester ift IKM sånn at jeg bare trenger lete ett sted....

Absolutt. Ordner seg alltids!
Har akkurat bladd tilbake i dagboka di for å snike på testene dine. Savner et galleri over tester ift IKM sånn at jeg bare trenger lete ett sted....

Jeg laget en egen tråd om det på skjultforumet for oss som har mistet, så de er litt lettere å finne der enn å bla tilbake her. :) Savna også et galleri da jeg var skeptisk til mine tester.

Jeg laget en egen tråd om det på skjultforumet for oss som har mistet, så de er litt lettere å finne der enn å bla tilbake her. :) Savna også et galleri da jeg var skeptisk til mine tester.
Kanskje på tide og opprette ett inne på prøver-forumet. Da kan man jo kanskje holde alle tester til et svangerskap i ett innlegg og legge inn både blodprøve-verdier og utfall i samme.... *gnager litt på den*

Er jo bare 8 dpo og idag klarte jeg ikke få konsentrert nok urin, men igår var det mulig å se noe både på babyplan og på wondfo. Sendte bilde til ei venninne for å sjekke at jeg ikke var gal. Ikke mulig å se noe på babyplan 6 dpo som var kontrollen min.

Kanskje på tide og opprette ett inne på prøver-forumet. Da kan man jo kanskje holde alle tester til et svangerskap i ett innlegg og legge inn både blodprøve-verdier og utfall i samme.... *gnager litt på den*

Er jo bare 8 dpo og idag klarte jeg ikke få konsentrert nok urin, men igår var det mulig å se noe både på babyplan og på wondfo. Sendte bilde til ei venninne for å sjekke at jeg ikke var gal. Ikke mulig å se noe på babyplan 6 dpo som var kontrollen min.

Høres ikke så dumt ut. Jeg bilde-Googla tester og DPO og sånt da jeg var midt oppi testinga. Vært kjekt med et lett tilgjengelig galleri her inne.

Blir spennende å se om streken utvikler seg videre der. Jeg håper virkelig det. :Heartred

5+6 i dag, og jeg har starta dagen med litt hjemmekontor. Dessverre er det ikke så mye mer jeg får gjort her hjemmefra nå, så må dra innover til kontoret. Gruer meg litt for jeg er trøtt og det vises (håper jeg er alene der i dag!), og i tillegg fryser jeg. Sov veldig dårlig, drømte mye og har vært oppe på do hundre ganger - minst. Sovna seint også for hodet gikk helt amok i går kveld. Ikke noe tanker om svangerskapet, men alle mulige andre verdensproblemer. Ubehagelig når det bare går fortere og fortere oppe i hodet og en har null sjans til å stoppe det. Skulle funnes en av-bryter. :p

Og så er jeg konstant sulten, men jeg kan jo ikke spise hele tiden heller. Dessverre. :p

Godt det straks er helg, må bare overleve to arbeidsdager først og så har jeg tre dager å hente meg inn igjen på. Og i morgen er jeg jaggu meg 6+0! Om jeg ikke spotter i dag heller har jeg kommet meg igjennom hele uke 5 uten en dråpe blod! Sist svangerskap så var jo blødningene verst den uka + uke 6 (frem til polyppen ble fjerna i uke 6+5). Etter det var det bare litt småtteri, antageligvis fra såret etter polyppen. Var himla stressende uansett om det var en så uskyldig grunn, så jeg er veldig glad jeg til nå har sluppet det.

Back
Topp