Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
17 uker, faktiskGruer veldig til ul, men gleder til det er overstått (med mindre det går dårlig
).
Lurer på om det var ca ved 6 uker jeg ble utslått også. Lå rett ut i to uker og klarte knapt løfte en finger, før det heldigvis ble bedre.

Jeg hadde ikke fått med meg at du hadde en liten blødning på fredag, men veldig glad for at det ikke ble noe mer!6+2 i dag, og den lille blødningen jeg hadde utover fredagskvelden ble bare med det, så jeg holder en knapp på at det var kuren som irriterte litt i starten. Er jo bare litt for tilfeldig at jeg spottet etter å ha begynt på den kvelden før, tenker jeg. Så noiaen ble avblåst allerede før jeg la meg på fredagen. Og jeg sov veldig godt frem til lørdag formiddag, 11 timer søvn til sammen - bare avbrutt av en dotur (som jeg husker hehe). Hadde litt søvn å ta igjen tror jeg.
I dag har jeg vært ute hele dagen og holdt på med hund sammen med hundefolk. Det var veldig trivelig og godt og komme seg ut. Ble litt lang dag dog, kjente på slutten at jeg var klar for å hjem og ta av meg buksa og stilongsen som klemte på magen. Jeg har ikke vært plaget med særlig til kvalme, men var litt uggen i dag - og det tror jeg hadde med klærne å gjøre. At de stramma på feil plass. Var ikke så kvalm at jeg ikke smakte på sjokoladekake da, så ille var det ikke - bare litt småuggen.
Heldigvis fri fra jobb i morgen, skal sove lenge og så skal jeg møte ei venninne for å trene hund etterhvert. Skal på stevne om to uker, og det er mye som må terpes på til da gitt.Godt å ha det å fokusere på, før ultralyden.
![]()
Jeg hadde ikke fått med meg at du hadde en liten blødning på fredag, men veldig glad for at det ikke ble noe mer!
Godt å høre at formen fremdeles er ganske god. Med mye hundetrening kommer forhåpentligvis dagene frem til TUL å fly avsted![]()
Godt å høre at det ble med den lille blødningen![]()
Det var bra![]()
Gratulerer med passerte 6 uker.
Godt det ble med den ene lille blødningen. Satser på at du slipper mer rødt før etter fødsel.
Kjenner at det blir tidlig kveld her i heimen, er jo trøtt pga graviditeten, men noen timer utendørs i høstværet gjorde det virkelig ikke bedre. 
Hvilken dato har du TUL?![]()
26, så om 10 dager.
I dag skulle jeg egentlig hatt lapraskopi og hysteroskopi! Glad jeg slapp det, for nå i alle fall. Cysta bør jo bort på et tidspunkt.![]()
Spennende!
Tenk at du er gravid i stedet![]()
Spørs om kroppen fikk panikk mtp operasjon. 
Ikke at det er kleskode på jobb da, jeg jobber tross alt med håndverkere, men allikevel så føler jeg ikke helt jeg kan gå i den joggebuksa på jobb. 
Ja, tenk.Spørs om kroppen fikk panikk mtp operasjon.
6+4, siger saaakte framover. I dag har jeg et ørltie klesproblem. Jeg er så skrekkelig oppblåst (igår trodde jeg at jeg skulle dø, og gikk og la meg med et heller grått tryne pga vondt i magen), så det meste av klær er ubehagelige å ha på seg. Tights og tunika er det eneste som funker, men jeg syns det er så forferdelig kaldt å gå med på jobb. Klærne har vært smått ubehagelige tidligere, men ikke så ille som nå. Synd jeg ikke kan ha hjemmekontor hele dagen, for jeg har mest lyst å gå i den alt for store joggebuksa mi.Ikke at det er kleskode på jobb da, jeg jobber tross alt med håndverkere, men allikevel så føler jeg ikke helt jeg kan gå i den joggebuksa på jobb.
![]()
Hva med gravidbukser, da? Funker det? Du får kjøpe mammastrømpebukser og gode (ull)kjoler UffHva med gravidbukser, da? Funker det? Du får kjøpe mammastrømpebukser og gode (ull)kjoler
Det går jeg mye i om dagen!
Gravidbuksene jeg har vises veldig godt at er gravidbukser syns jeg, og former magen til en gravid-kul. Noe som er greit når det er rimelig offentliggjort, men ikke enda.
Mageproblemene tror jeg er på vei til å rette seg, jeg har ikke like vondt i dag som i går - heldigvis. Tror nesten jeg må kjøpe noe vidundermiddel på apoteket og ha stående, var jo plaget med magen forrige svangerskap også. Håper mageproblemene går over snart6+6 - ny uke i morgen! Og nå er det ei uke igjen til TUL.
Har vært skikkelig plaget med magen de siste dagene, og i går og i dag har jeg vært småkvalm. Jeg hadde store planer om å både vaske hus og bikkjer i går, siden det var en fridag, eneste jeg orka å gjøre var å rydde + tørke støv samt gå en liten tur med dem. Ellers satt jeg i sofaen resten av tiden.Mageproblemene tror jeg er på vei til å rette seg, jeg har ikke like vondt i dag som i går - heldigvis. Tror nesten jeg må kjøpe noe vidundermiddel på apoteket og ha stående, var jo plaget med magen forrige svangerskap også.
Er på jobb i dag, men startet med litt hjemmekontor heldigvis. Det er så greit at jeg kan det, det hjelper veldig å ikke måtte styrte ut i en kald bil og frese avgårde kjempetidlig. Og jeg kan sove en halvtime lengre, og som b-menneske som er ekstra trøtt for tiden så er den halvtimen verdt mye altså.
Etter TUL skal jeg til jordmor, og da tenker jeg vi må snakke litt om meg og jobbing. For jeg kjenner at å stå i jobb kommer til å bli drygent vanskelig og tungt nå etterhvert, særlig om jeg skal fortsette å plages med magen, og om jeg får plager med bekkenet like tidlig nå som sist - og for ikke å snakke om den psykiske belastningen. Tenkte kanskje å søke om graderte svangerskapspenger, og så jobbe en heldag i uka eller to halve. Da har jeg jo litt kontakt med jobb, samtidig som jeg har god tid til å pleie hode og kropp mellom slagene. For om jeg har forstått det riktig så kan også jordmor sende inn søknad om svangerskapspenger på lik linje med lege. Jeg får komme til henne før fastlegen nemlig.
Da må jeg kjøpe laaange kjoler, for jeg fryser nedover beina.Gravidbuksene jeg har vises veldig godt at er gravidbukser syns jeg, og former magen til en gravid-kul. Noe som er greit når det er rimelig offentliggjort, men ikke enda.
Skulle hatt sånne bukser som bare har strikk i livet, men det fant jeg ikke på noen butikker her sist - og jeg er avhengig av å prøve bukser pga teit kroppsform.
Endte med at det blei ei joggebukse som ikke ser ut som joggebukse, og en fin og vid genser. Føler meg ikke som en slubbert, så da er det OK.
Eller ha ullkjole, det varmer veldig. Og nå som det begynner å bli skikkelig guffent ute kan du jo ha store skjerf som dekker magen 6+6 - ny uke i morgen! Og nå er det ei uke igjen til TUL.
Har vært skikkelig plaget med magen de siste dagene, og i går og i dag har jeg vært småkvalm. Jeg hadde store planer om å både vaske hus og bikkjer i går, siden det var en fridag, eneste jeg orka å gjøre var å rydde + tørke støv samt gå en liten tur med dem. Ellers satt jeg i sofaen resten av tiden.Mageproblemene tror jeg er på vei til å rette seg, jeg har ikke like vondt i dag som i går - heldigvis. Tror nesten jeg må kjøpe noe vidundermiddel på apoteket og ha stående, var jo plaget med magen forrige svangerskap også.
Er på jobb i dag, men startet med litt hjemmekontor heldigvis. Det er så greit at jeg kan det, det hjelper veldig å ikke måtte styrte ut i en kald bil og frese avgårde kjempetidlig. Og jeg kan sove en halvtime lengre, og som b-menneske som er ekstra trøtt for tiden så er den halvtimen verdt mye altså.
Etter TUL skal jeg til jordmor, og da tenker jeg vi må snakke litt om meg og jobbing. For jeg kjenner at å stå i jobb kommer til å bli drygent vanskelig og tungt nå etterhvert, særlig om jeg skal fortsette å plages med magen, og om jeg får plager med bekkenet like tidlig nå som sist - og for ikke å snakke om den psykiske belastningen. Tenkte kanskje å søke om graderte svangerskapspenger, og så jobbe en heldag i uka eller to halve. Da har jeg jo litt kontakt med jobb, samtidig som jeg har god tid til å pleie hode og kropp mellom slagene. For om jeg har forstått det riktig så kan også jordmor sende inn søknad om svangerskapspenger på lik linje med lege. Jeg får komme til henne før fastlegen nemlig.
Ja, JM kan også søke om svangerskapspenger. Nysgjerrig på grunnlag de skriver det på. Ikke alle arbeidsplasser som er så villige til å bruke sv.skapspenger nemlig så greit med alt en vet for å kunne få skrevet i det skjemaene..
Håper mageproblemene går over snart
Jordmor kan søke om svangerskapspenger ja, men greit å huske at det er et vilkår at den gravide som følge av lov eller forskrift er pålagt å slutte i sitt arbeid/med sine arbeidsoppgaver som følge av graviditeten. Når det er forhold hos mor som er årsaken til at hun ikke kan så helt eller delvis i arbeid er det sykepenger som er riktig ytelse. Jeg sier ikke at du ikke fyller vilkårene altså, men veldig kjipt å gå glipp av sykepenger fordi man søkte om feil ytelse første gang.