Vi som mistet i August, men prøver igjen...

Hirka

Gift med forumet
Junilykke2018
Septemberlykke 2021
Hei! Jeg starter opp denne da jeg så at det ikke var en slik tråd for oss som mistet i August.
Jeg begynte å blø for to dager siden. I går var jeg hos gynekolog og fikk beskjed om MA. Skulle vært 8+6, men fosteret hadde ikke utviklet seg de siste 2 ukene.
Skulle tatt pillekur i dag tidlig, men i går begynte styrtblødningene så da slapp jeg det...

Det hat vært noen fryktelig tunge dager, men jeg er innstilt på å prøve å bli gravid igjen så fort det lar seg gjøre! Gynekologen sa også at det bare var å begynne å prøve igjen så snart jeg sluttet å blø. :)
Jeg ble raskt gravid denne gangen, var gravid på riktig sted i livmor, og er en del år under 30 så alt bør ligge til rette for en ny graviditet. Men som denne opplevelsen har vist meg; man vet jo aldri....

Så nå lurer jeg jo fælt på hvor lenge jeg vil blø, når HCG er ute av kroppen, og når jeg kan forvente EL...

Håper andre i samme situasjon vil være med meg videre her slik at vi kan dele tanker og erfaringer, oppturer og nedturer.
 
Jeg hadde en MA tidlig i august. Var da 7+6. Hadde spottet siden fire dager før IKM, noe som for meg ikke er uvanlig. Har 3 barn fra før, og har blødd i alle svangerskap. Hadde likevel en mistanke og redsel for at det skulle gå galt, siden jeg hadde en SA i april og.

Var på tidlig UL ved 7+4. Ingen hjerteslag, og en fosterpose som var mye mindre enn den burde være ... :sorry: Gyn ville se det an i to dager. Målte HCG. Husker ikke resultatet, men gyn sa det var høyt i forhold til hvor mange uker jeg var på vei.
To dager seinere var ikke fosterposen blitt noe større, og fortsatt ingen hjerteslag. Men HCG-nivået hadde steget, fikk jeg tlf om noen timer seinere. Selv om han var 99% sikker på at det ikke var liv, som han sa, måtte jeg ikke ta cytotec-kuren jeg hadde fått med meg hjem.

Han sa og at dersom det gikk galt, skulle jeg vente en mens før vi forsøkte igjen - rett og slett fordi det ville bli lettere å fastsette termin.

Samme kveld fikk jeg skikkelige menssmerter, og stor blødning. På UL tre dager seinere var livmoren tom ... Var da hos en annen gyn, og han sa vi måtte vente i 3-4 mnd før vi forsøkte igjen :wideyed: DET skjer nok ikke ... :wtf: Jeg er så veldig godt voksen, at det har jeg rett og slett ikke tid til :D
Blødde i ca 1 uke etter, og spottet litt lengre. Hadde EL mens jeg fortsatt spottet litt.

Fikk tr i går, nøyaktig 3 uker og 6 dager etter blødningen. Så da er vi klare til å prøve igjen :)
 
Jeg hadde en MA tidlig i august. Var da 7+6. Hadde spottet siden fire dager før IKM, noe som for meg ikke er uvanlig. Har 3 barn fra før, og har blødd i alle svangerskap. Hadde likevel en mistanke og redsel for at det skulle gå galt, siden jeg hadde en SA i april og.

Var på tidlig UL ved 7+4. Ingen hjerteslag, og en fosterpose som var mye mindre enn den burde være ... :sorry: Gyn ville se det an i to dager. Målte HCG. Husker ikke resultatet, men gyn sa det var høyt i forhold til hvor mange uker jeg var på vei.
To dager seinere var ikke fosterposen blitt noe større, og fortsatt ingen hjerteslag. Men HCG-nivået hadde steget, fikk jeg tlf om noen timer seinere. Selv om han var 99% sikker på at det ikke var liv, som han sa, måtte jeg ikke ta cytotec-kuren jeg hadde fått med meg hjem.

Han sa og at dersom det gikk galt, skulle jeg vente en mens før vi forsøkte igjen - rett og slett fordi det ville bli lettere å fastsette termin.

Samme kveld fikk jeg skikkelige menssmerter, og stor blødning. På UL tre dager seinere var livmoren tom ... Var da hos en annen gyn, og han sa vi måtte vente i 3-4 mnd før vi forsøkte igjen :wideyed: DET skjer nok ikke ... :wtf: Jeg er så veldig godt voksen, at det har jeg rett og slett ikke tid til :D
Blødde i ca 1 uke etter, og spottet litt lengre. Hadde EL mens jeg fortsatt spottet litt.

Fikk tr i går, nøyaktig 3 uker og 6 dager etter blødningen. Så da er vi klare til å prøve igjen :)
Så dere ventet til etter første tr? Jeg tenker egentlig å prøve igjen før første tr hvis jeg finneren EL :) har ikke tålmodighet til å vente ;)
 
Når jeg mista i januar 2016 6+5, så blødde jeg i 13 dager, og så 2 dager etter jeg slutta å blø så hoppa vi i køya 3 dager på rad og.. og 9 dager etter dette begynte jeg å få svak positive graviditetstest. Legen trodde ikke det kunne være sant, men jeg hadde både hcg målingar og ul ette MAen som viste at jeg ikke hadde rester osv. Så jeg ville bare hoppa i høyet når du føler at du/dere er klare :) Lykke til
 
Så dere ventet til etter første tr? Jeg tenker egentlig å prøve igjen før første tr hvis jeg finneren EL :) har ikke tålmodighet til å vente ;)

Ja, vi ventet. Mest for den mentale biten :) Det hadde ikke gjort oss noe om det ble klaff før første tr, men vi gjorde ingenting for å få det til å klaffe med EL. Men som sagt, var mer fordi jeg synes det er så tungt å gå å "vente" på at det skal gå galt igjen, at jeg følte jeg trengte noen ekstra uker før jeg blir gravid igjen :)
 
Ja, vi ventet. Mest for den mentale biten :) Det hadde ikke gjort oss noe om det ble klaff før første tr, men vi gjorde ingenting for å få det til å klaffe med EL. Men som sagt, var mer fordi jeg synes det er så tungt å gå å "vente" på at det skal gå galt igjen, at jeg følte jeg trengte noen ekstra uker før jeg blir gravid igjen :)
Har allerede begynt å blø veldig mye mindre i dag. Begynte å blø på torsdag. Så tenker å ta en graviditetstest ila uken for å følge HCG nedgangen.
Håper spiren sitter for godt for deg denne gangen! Blir spennende å følge deg fremover :)
 
Har allerede begynt å blø veldig mye mindre i dag. Begynte å blø på torsdag. Så tenker å ta en graviditetstest ila uken for å følge HCG nedgangen.
Håper spiren sitter for godt for deg denne gangen! Blir spennende å følge deg fremover :)

Så bra at blødningen begynner å avta hos deg :) Jeg tok ingen tester i etterkant for å se når de ble negative. Tenkte jammen ikke på det ... Håper syklusen din kommer fort i rute!
Jeg har dessverre alderen imot meg (er 43), men ved neste positive test skal jeg begynne med progesteronstøtte. Har tro på at spiren da skal sitte :rolleyes:
Blir spennende for oss begge, ja! Krysser fingrene for oss, og håper vi får full klaff ved neste prøving! Kjører dere på allerede denne mnd?
 
Så bra at blødningen begynner å avta hos deg :) Jeg tok ingen tester i etterkant for å se når de ble negative. Tenkte jammen ikke på det ... Håper syklusen din kommer fort i rute!
Jeg har dessverre alderen imot meg (er 43), men ved neste positive test skal jeg begynne med progesteronstøtte. Har tro på at spiren da skal sitte :rolleyes:
Blir spennende for oss begge, ja! Krysser fingrene for oss, og håper vi får full klaff ved neste prøving! Kjører dere på allerede denne mnd?
Ja jeg vil kjøre på med en gang. Hører mye forskjellig ang om det kan gå bra hvis man blir gravid uten en mens først, noen sier det bare fører til ny sa og andre sier det går bra. men jeg har troen på at kroppen aksepterer ikke en graviditet hvis den ikke er klar for det. Og gynekolog sa det bare var å kjøre på :)
 
Så bra at blødningen begynner å avta hos deg :) Jeg tok ingen tester i etterkant for å se når de ble negative. Tenkte jammen ikke på det ... Håper syklusen din kommer fort i rute!
Jeg har dessverre alderen imot meg (er 43), men ved neste positive test skal jeg begynne med progesteronstøtte. Har tro på at spiren da skal sitte :rolleyes:
Blir spennende for oss begge, ja! Krysser fingrene for oss, og håper vi får full klaff ved neste prøving! Kjører dere på allerede denne mnd?
Oi! Her har HCG faktisk gått ned ganske fort! :) denne er tatt 5 dager etter å ha mistet i uke 8..
Da håper jeg kroppen er klar for en ny runde veldig raskt :)
IMG_3446.JPG
 
Jeg hadde, som sagt, EL 13 dager etter den store blødningen :)
Tar en ny test om et par dager så jeg kan følge med på nedgangen :) har du hørt noe om at det er større sjanse for ny sa om man blir gravid før første mens?
 
Jeg mistet i forrige uke, var ca 8 uker på vei. Blødningen har nå avtatt, men blør fortsatt en del. Hos meg startet det med spotting og små blødninger som økte på i mengde og smerter av og på. Bestilte el tester og graviditetstester i dag. Håper vi kan sette i gang prøvingen så snart jeg slutter å blød. Vurderer å ta litt akupunktur faktisk, har god erfaring med det fra forrige graviditet! Trenger noe hyggelig å se fram til etter en blytung uke[emoji17]
 
Jeg mistet i forrige uke, var ca 8 uker på vei. Blødningen har nå avtatt, men blør fortsatt en del. Hos meg startet det med spotting og små blødninger som økte på i mengde og smerter av og på. Bestilte el tester og graviditetstester i dag. Håper vi kan sette i gang prøvingen så snart jeg slutter å blød. Vurderer å ta litt akupunktur faktisk, har god erfaring med det fra forrige graviditet! Trenger noe hyggelig å se fram til etter en blytung uke[emoji17]
Så leit å høre at du mistet :Heartred :(
håper spiren sitter for godt nest gang!
Jeg er i akkurat samme situasjon, så blir spennende å følge deg fremover :)
 
Tar en ny test om et par dager så jeg kan følge med på nedgangen :) har du hørt noe om at det er større sjanse for ny sa om man blir gravid før første mens?

Det har jeg ikke hørt noe om. Dersom risikoen var større for å miste, vil jeg tro gyn hadde informert deg om det :) Den eneste grunnen til at jeg ble bedt om å vente en mens, var at vi ville kunne sette en sikrere termin da. Siden jeg er så "voksen" er det viktig i forhold til de andre undersøkelsene og prøvene jeg må ta :rolleyes:
 
Det har jeg ikke hørt noe om. Dersom risikoen var større for å miste, vil jeg tro gyn hadde informert deg om det :) Den eneste grunnen til at jeg ble bedt om å vente en mens, var at vi ville kunne sette en sikrere termin da. Siden jeg er så "voksen" er det viktig i forhold til de andre undersøkelsene og prøvene jeg må ta :rolleyes:
Ok :) jeg tenker å prøve å teste for EL, så da blir termin ganske ca uansett :)
Hvor ligger du i syklusen nå? :)
 
Ok :) jeg tenker å prøve å teste for EL, så da blir termin ganske ca uansett :)
Hvor ligger du i syklusen nå? :)

Jeg skal ikke ha EL før ca 14/9, så fortsatt litt tid igjen :bored: Jeg kjenner som regel på kroppen når det skjer, så tror ikke jeg orker å teste for EL. Ikke foreløpig i alle fall ... :) Satser på at det blir full klaff denne mnd ;)
 
Så leit å høre at du mistet :Heartred :(
håper spiren sitter for godt nest gang!
Jeg er i akkurat samme situasjon, så blir spennende å følge deg fremover :)

Fint å ha et sted å lufte tankene litt. Det er tungt å bære på de triste tankene alene. Har vært hos gyn nå, der var det ikke tegn til rester. Fortsatt litt fortykket slimhinne, så jeg kommer til å blø en liten stund til. Gyn. sa at det bare var å prøve så fort blødningen gir seg. Vi kommer nok til å prøve, så fort jeg får eggløsning. Nå har jeg bare en eggleder, så blir spennende å se hvor langt tid vi kommer til å bruke.
 
Eg mista mellom veke 4 og fem for ca tre veker sidan, og torsdag og fredag sist veke hadde eg positiv eggløysingstest. Vi var igang med prøving med det samme eg slutta å blø etter ca fem dagar. Og no er eg sjølvsagt bombesikker på at eg er gravid igjen, kjenner alle tenkjelege og utenkjelege symptom her eg sit 3-4 dpo. Veit jo at det er tullete, men eg er berre eit av desse menneska som veldig raskt får forhåpningar og forventningar når det er noko eg ynskjer. Det er ein grunn til at eg nesten aldri tippar lotto; eg er sikker på milliongevinst KVAR gong, draumane skyt fart umiddelbart - og skuffelsen blir sjølvsagt deretter, hohoho :D
 
Veldig forskjellig dette ift å vente eller ikke vente.
Det finnes fremdeles leger som anbefaler å vente kun fordi det skal bli lettere å beregne termin dersom man blir gravid igjen med en gang. Så vidt jeg har skjønt anbefales det å vente en mens dersom man har hatt utskraping (for at slimhinnen skal være ok og ikke ha skader etter utskraping) eller hatt medisinsk abort (kan sitte rester som kommer ut på neste mens, men som kan trøble til et svangerskap).
Det finnes også enkelte ganger man får, på en medisinsk vurdering, beskjed om å vente. F.eks dersom man har måttet ha cellegift MÅ man vente i opptil 6 måneder tror jeg det er for å få alle giftstoffene ut av kroppen.

Dersom man har en ukomplisert SA/kjemisk er det ikke noe i veien for å sette igang når man har sluttet å blø og psykisk er klar for det.

I august hadde visst jeg EL med en god dose hcg i kroppen (fra forrige SA som tydeligvis aldri fikk hcg ned) og ble gravid på nytt, men endte med ny SA (8.aborten på ett år).
Hadde medisinsk abort ved 10 uker ifm BO/MA og da måtte jeg vente til etter første mens, men ellers har vi kjørt på med en gang.
 
Back
Topp