Tusen takk for utfyllende svar! jeg vil tro jeg har hatt en ukomplisert SA. Begynte å blø av meg selv, og allerede dagen etter så de minimalt av rester (ingenting stort) på UL. Så har verken takk tabletter eller hatt utskrapning. Har også sluttet å blø nå, seks dager etter. Bare bittelitt brun utflod. Tok graviditetstest i går, og den er ganske svak (se bilde), så håper kroppen er klar for en ny graviditet på første EL nå, for det er hodetVeldig forskjellig dette ift å vente eller ikke vente.
Det finnes fremdeles leger som anbefaler å vente kun fordi det skal bli lettere å beregne termin dersom man blir gravid igjen med en gang. Så vidt jeg har skjønt anbefales det å vente en mens dersom man har hatt utskraping (for at slimhinnen skal være ok og ikke ha skader etter utskraping) eller hatt medisinsk abort (kan sitte rester som kommer ut på neste mens, men som kan trøble til et svangerskap).
Det finnes også enkelte ganger man får, på en medisinsk vurdering, beskjed om å vente. F.eks dersom man har måttet ha cellegift MÅ man vente i opptil 6 måneder tror jeg det er for å få alle giftstoffene ut av kroppen.
Dersom man har en ukomplisert SA/kjemisk er det ikke noe i veien for å sette igang når man har sluttet å blø og psykisk er klar for det.
I august hadde visst jeg EL med en god dose hcg i kroppen (fra forrige SA som tydeligvis aldri fikk hcg ned) og ble gravid på nytt, men endte med ny SA (8.aborten på ett år).
Hadde medisinsk abort ved 10 uker ifm BO/MA og da måtte jeg vente til etter første mens, men ellers har vi kjørt på med en gang.