Gikk veldig fint med frøkna vår[emoji5]
Gikk bra med meg også i en alder av ti, elleve eller tolv års alder eller noe.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gikk veldig fint med frøkna vår[emoji5]
Tenker heeelt motsatt jeg, for babyen får bare smerte uten å skjønne eller ville, og som jeg sa, man vet faktisk ikke hva det gjør med dem, eller hvor lenge de husket smerten. Og jeg tenker ærlig talt at en treåring også er for ung til virkelig å skjønne hva det innebærer å ta piercinger.
Min frøken taklet det fint[emoji5]
Men jeg tenker litt at enkelte ting må barn kunne vente på? I mitt hode er hull i ørene tenåring-/voksen-greie. Nå skal jo "alle" ha hull i ørene, ipad, pc, egen tv, mobil osv osv før de begynner på skolen eller før de er tenåringer. Hva skal de se frem til da? Hvorfor hastverk med alt? Bare noen tanker jeg tenker ganske ofte... Ikke rart unger begynner med dop når ingenting annet er særlig spennende.De har jo alt fra før.
Ja og ikke minst at det er foreldrene som påfører barnet smerte... Og vi som skal beskytte dem mot smerte... Hva vil det ha å si for tilknytning når barnet opplever at foreldre ikke tar dem vekk fra smerte? Joda, det er greit de er små, men likevel..Tenker heeelt motsatt jeg, for babyen får bare smerte uten å skjønne eller ville, og som jeg sa, man vet faktisk ikke hva det gjør med dem, eller hvor lenge de husket smerten. Og jeg tenker ærlig talt at en treåring også er for ung til virkelig å skjønne hva det innebærer å ta piercinger.
Er det så nytt at barn får hull i ørene da?
Jeg var sist av alle mine venner og jeg fikk på 5 års dagen min. Noen år etter ville jeg ha ett til. Mamma nektet meg det, så jeg fant meg en fyrstikk, nål å lagde meg ett eget hull. Da var jeg kanskje 8 årDet er verre enn å gjøre det hos noen som kan det [emoji85]
Så jeg tenker som så, la barna bestemme selv.
Ikke for tidlig og ikke for sent.
Gikk faktisk bra meg meg også. Som var ti år eldre enn deg.Gikk bra med meg også i en alder av ti, elleve eller tolv års alder eller noe.![]()
Poenget mitt er i hvertfall at de ikke tar skade av å vente heller.![]()
Fint for dere da, men jeg syns ikke det er rett likevel.
Vet ikke hvor nytt det er, men når det kommer i tillegg til alt det andre ungene får slengt etter seg så syns jeg det blir mye.
Hva er for sent?
Mhm... jeg fikk hull i ørene da jeg var seks. Da hadde vi flere ganger vært innom salonger og holdt på å gjøre det, men jeg ombestemte meg og turte ikke. Det jeg husker nå, er at jeg gråt veldig og ikke ville la dem sette hull i det andre øret, mens mamma og hun som tok hullet måtte overtale veldig for å ta det. På et tidspunkt senere tok mamma øredobbene ut for å få renset skikkelig, og da nektet jeg henne å sette dem inn igjen, for jeg var så redd for at det skulle gjøre vondt, så de grodde. Tok nye da jeg var 11, og da gikk det heelt fint.
Da jeg var 15 tok jeg et hull til i hvert øre, det var sykt vondt, for da satte bakdelene seg fast i pistolen, så det måtte lirkes masse for å få pistolen løs fra øret mitt etter at hullet var satt. Samme skjedde på andre siden, og da falt bakdelen av og nedi toppen min. Var veldig øm øenge etterpå. Kult om det hadde skjedd en tre-fireåring liksom.
For sent må være når barna har gjort det selv for de vil ikke vente lenger
Jeg synes helt ærlig at i dag er ikke unge så opptatt av hull i ørene som de var når jeg vokste opp. Når jeg vokste opp var du ut om du ikke hadde ti hull i året som 9 åring.
I dag bruker de ikke så mye i ørene synes jeg, så det er ikke helt på moten og da kan man sikkert sette en grense på 10-13 år. Men jeg tror ikke det å nekte barna hull i ørene vil forebygge bruk av dop altså [emoji12] hihi
Huffda. Det hørtes jo ikke helt bra ut.Mhm... jeg fikk hull i ørene da jeg var seks. Da hadde vi flere ganger vært innom salonger og holdt på å gjøre det, men jeg ombestemte meg og turte ikke. Det jeg husker nå, er at jeg gråt veldig og ikke ville la dem sette hull i det andre øret, mens mamma og hun som tok hullet måtte overtale veldig for å ta det. På et tidspunkt senere tok mamma øredobbene ut for å få renset skikkelig, og da nektet jeg henne å sette dem inn igjen, for jeg var så redd for at det skulle gjøre vondt, så de grodde. Tok nye da jeg var 11, og da gikk det heelt fint.
Da jeg var 15 tok jeg et hull til i hvert øre, det var sykt vondt, for da satte bakdelene seg fast i pistolen, så det måtte lirkes masse for å få pistolen løs fra øret mitt etter at hullet var satt. Samme skjedde på andre siden, og da falt bakdelen av og nedi toppen min. Var veldig øm øenge etterpå. Kult om det hadde skjedd en tre-fireåring liksom.
For sent må være når barna har gjort det selv for de vil ikke vente lenger![]()
Jeg synes helt ærlig at i dag er ikke unge så opptatt av hull i ørene som de var når jeg vokste opp. Når jeg vokste opp var du ut om du ikke hadde ti hull i året som 9 åring.
I dag bruker de ikke så mye i ørene synes jeg, så det er ikke helt på moten og da kan man sikkert sette en grense på 10-13 år. Men jeg tror ikke det å nekte barna hull i ørene vil forebygge bruk av dop altså [emoji12] hihi