Hull i ørene på baby/barn

At noe er ulovlig betyr jo faktisk nettopp det da; at det er fasiten. Eller tenker du loven er mer veiledende enn endelig? [emoji28]

"Hang the code, and hang the rules! They're more like guidelines anyway!"

Kunne ikke dy meg... :p
 
Det er sånn det skal være!
Jeg kommer til å gjøre akkurat det samme til min unge.

Når jeg vokste opp så fikk jeg alltid drikke av de hjemme.
Pgr av at da viste de hva jeg drakk + jeg snek meg ikke ut får å feste.
Jeg ble hentet etter å ha vært ute.
Alt handlet om åpen kommunikasjon å tillit .
Samme her. Mamma var ikke med på det da. Men hu visste at pappa gjorde det slik. Så han fikk kjeften. Men jeg tenker det kunne vært veldig mye verre om ikke. Florerte med hjemmebrent her når jeg var ung.

Og vi ble alltid henta. Enten av pappa eller av pappaen til en av venninnene med.

Veldig åpen kommunikasjon og tillit. Har også ringt til pappa for å bli henta om jeg havna da i situasjoner jeg ikke likte meg i.

Og det er godt å vite at man ikke trengte lyve.
 
Samme her. Mamma var ikke med på det da. Men hu visste at pappa gjorde det slik. Så han fikk kjeften. Men jeg tenker det kunne vært veldig mye verre om ikke. Florerte med hjemmebrent her når jeg var ung.

Og vi ble alltid henta. Enten av pappa eller av pappaen til en av venninnene med.

Veldig åpen kommunikasjon og tillit. Har også ringt til pappa for å bli henta om jeg havna da i situasjoner jeg ikke likte meg i.

Og det er godt å vite at man ikke trengte lyve.

Helt enig!

Man kommer utrolig langt med tillit og kommunikasjon.

Gud vet hva jeg kunne ha funnet på å gjort viss ikke jeg har fått drikke hjem, eller det å bli hentet.
Uansett hva enn jeg gjorde så var jeg ikke redd for å ringe hjem, eller å be noen hente meg, pgr av at jeg fikk alltid beskjed om at uansett hva det enn var, så ble de ikke sint, pgr av at jeg var ærlig med en gang.

+ Jeg vokste opp med den at man skulle aldri dra ifra noen du var sammen med, uansett hvor full du selv var eller venninnen, man skulle alltid ringe hjem å få enten bli hentet, eller få venninnen kjørt hjem.
 
Helt enig!

Man kommer utrolig langt med tillit og kommunikasjon.

Gud vet hva jeg kunne ha funnet på å gjort viss ikke jeg har fått drikke hjem, eller det å bli hentet.
Uansett hva enn jeg gjorde så var jeg ikke redd for å ringe hjem, eller å be noen hente meg, pgr av at jeg fikk alltid beskjed om at uansett hva det enn var, så ble de ikke sint, pgr av at jeg var ærlig med en gang.

+ Jeg vokste opp med den at man skulle aldri dra ifra noen du var sammen med, uansett hvor full du selv var eller venninnen, man skulle alltid ringe hjem å få enten bli hentet, eller få venninnen kjørt hjem.
Stemmer. :)

Pappa dro vennene mine med seg uansett [emoji23] Til deres frustrasjon. Våre foreldre er veldig gode venner også. Så de hadde sikkert en avtale mellom seg tenker jeg :) Godt er det også !
 
Stemmer. :)

Pappa dro vennene mine med seg uansett [emoji23] Til deres frustrasjon. Våre foreldre er veldig gode venner også. Så de hadde sikkert en avtale mellom seg tenker jeg :) Godt er det også !

Det skal være sånn :D

Håper jeg får like god tillit å alt med min datter når den tiden kommer :D
 
Tenker det at det ufattelig mange babyer rundt i verden som får det, jeg har iallefall ikke hørt noen har tatt skade av det.

Grunnen til jeg vurderer det er at det er vanlig å gjøre det i Syria/Irak, å hun er halvt Kurder.
+ Jeg synes det er fint :)
Mannen min er Egypter, like vanlig der og så litt på hullene til disse damene når vi var der nå, mange skeve hull og hull som er rart plassert. Jeg vil tro det har noe med at de ble tatt som baby så jeg har satt en grense på minst skolealder helst senere men da kan det diskuteres om hun absolutt vil.

Lettere å beholde fine hull i ørene når de blir tatt senere
 
Når hun blir stor nok til å rense osv selv dvs kanskje rundt 10 år
 
Det kommer nok an på ungdommen, men jeg stiller meg kritisk til det. Jeg vet i hvert fall det at enten jeg eller mannen kommer til å hente ungene etter fest.

Det er en god plan, min mor gjorde alltod det, hadde flere venniner som satt på og ofte sov over hos meg fordi de hmvar fulle eller hadde spydd og ikke turte å dra hjem, syns slikt er synd, at man ikke tød å dra hjem etter fest fordi man er redd for reaksjonen. Sier ikke det ikke skal være en reaksjon altså men å være for streng ifht slikt tror jeg ikke er bra i lengden.
 
At noe er ulovlig betyr jo faktisk nettopp det da; at det er fasiten. Eller tenker du loven er mer veiledende enn endelig? [emoji28]

Selvfølgelig ikke. Men det er forskjell på å kjøpe til ungdom som "tigger" utenfor butikken/polet enn å kjøpe med 3-4 cider til sitt eget barn. Jada, like fult ulovlig men alikevel noe mange gjør og som jeg selv kommer til å gjøre til mine barn om de ber om det fordi det som mor gir meg økt trygghet og kontroll når de skal ut på fest, håper det blir leeeenge til[emoji23]
 
Så sent som mulig. Helst ikke før etter fylte 10 år, hun skal heller få pynt til høreapparatene i stede når hun er ca 6 år. [emoji5]️
 
Her blir det ikke hull i ørene før skolestart om vi får jente. Hadde selv hull i ørene i barnehagen og det endte 2 (!) ganger med at jeg fikk bakdelen inn i øret og måtte på legevakten. Dette fordi dulting og slag mot ørene er ganske normalt i en hektisk barnehagedag.

Barn med hull i ørene under skolealder syns jeg ikke noe om pga egne (dårlige) erfaringer.
 
Det er en god plan, min mor gjorde alltod det, hadde flere venniner som satt på og ofte sov over hos meg fordi de hmvar fulle eller hadde spydd og ikke turte å dra hjem, syns slikt er synd, at man ikke tød å dra hjem etter fest fordi man er redd for reaksjonen. Sier ikke det ikke skal være en reaksjon altså men å være for streng ifht slikt tror jeg ikke er bra i lengden.

Man må jo vise forståelse. Vi har alle vært unge en gang. Som jeg lærte på et veldig innholdsrikt personalmøte: barn skal møtes som individ med empati når de gjør noe dumt. Håper jeg klarer å opprette slik tillit mellom meg og ungene at vi kan være åpne med hverandre.
Og jeg leste en artikkel i fjor om at ungdom ofte vil at foreldrene skal hente dem, at det er en trygghet.
Nei, for streng og sint syns ikke jeg man skal bli heller, men en reaksjon blir det. Vil ikke at de skal være redde for å komme hjem. Det er i hvertfall dumt. :/
 
Hadde nok ventet litt. Men jenta til ei vennine av meg fikk hull når Hu var 1 år og jenta reagerte ikke på det en gang og har hatt hullene siden. Nå er Hu 8 år og elsker å ha på seg øredobber :happy:
 
Hvor gammel var dere selv når dere tok hull i ørene?

Jeg var 5-6 år, fikk valget med å slutte med kluten eller hull i ørene :)
Jeg hadde maset i evighet
 
Jeg var voksen.
 
Back
Topp