Hull i ørene på baby/barn

Jeg hadde ikke gjort det før barnet selv spør om det.
 
Altså, utenfor tema men det å sende med cider på fest hadde jeg så absolutt gjort, for ja, heller det enn å få noe de ikke vet hva er av noen de kanskje ikke kjenner. Så den logikken der, den støtter jeg fult, selv om det ikke var tema nå, så på sett og vis skjønner jeg logikken i tankegangen [emoji5]

Helsenorge.no sier at ofte så drikker ungdom annen alkohol på fest i tillegg til den man får medbrakt. Bare sånn FYI.
 
Nedlatende var ikke det jeg gikk for, sjokkert er vel heller ordet. Da ikke over at du er mer åpen for å pierce barn enn jeg er, men over at den med å la dem ta før det er for seint. Og den logikken er jo null verdt om man ikke vil la dem ta piercing. Da har man jo tapt uansett. Og jeg syns jo det er litt det du antyder, at det ikke går an å sette grenser for tenåringer hvis de vil gjøre noe du ikke hadde tenkt å gi del lov til. Tenker du også at det er bedre å sende med 16-årigen noen cider på fest, så de slipper å få skumlere varer av andre?

Jeg fikk faktisk lov til å gjøre de tingene jeg beskrev... ikke at det gjør det noe bedre. For meg er ikke denne en diskusjon om de piercingene i ørebe mer, men om den holdningen at de bør få fordi det er mer risikabelt at de setter hull selv.

Så nedlatende var du egentlig da.
Kjenner at jeg ikke ønsker å gå inn i en diskusjon med deg når du svarer på en slik måte. Så takker for meg her [emoji4]
 
Helsenorge.no sier at ofte så drikker ungdom annen alkohol på fest i tillegg til den man får medbrakt. Bare sånn FYI.

Helsenorge kan si det de vil, de hadde uansett aldrig kunne råde til å kjlpe inn alkohol til mindreårige så det tar jeg lite seriøst egentlig. jeg føler trygghet i å selv ha kontroll (til en viss grad) over det ungene får i seg, jeg fikk av min mor og drakk ikke noe annet[emoji106]
 
Helsenorge kan si det de vil, de hadde uansett aldrig kunne råde til å kjlpe inn alkohol til mindreårige så det tar jeg lite seriøst egentlig. jeg føler trygghet i å selv ha kontroll (til en viss grad) over det ungene får i seg, jeg fikk av min mor og drakk ikke noe annet[emoji106]

Da hadde de vel ikke nevnt det, da, om de ikke hadde noen grunn til å fraråde det. ;) Jeg tok gjerne imot da jeg ble tilbydd selv om jeg hadde med selv.
 
Så nedlatende var du egentlig da.
Kjenner at jeg ikke ønsker å gå inn i en diskusjon med deg når du svarer på en slik måte. Så takker for meg her [emoji4]

Neivel, men jeg spør helt seriøst, fordi jeg virkelig ikke forstår.
 
Da hadde de vel ikke nevnt det, da, om de ikke hadde noen grunn til å fraråde det. ;) Jeg tok gjerne imot da jeg ble tilbydd selv om jeg hadde med selv.

Det er ulovlig å kjøpe alkohol til mindreårige, de kommer nok alltid til å fraråde det, det betyr ikke at det er en fasit. Heller 4 cider hjemmefra og 1 ukjent drink enn 5 ukjente drinker tenker nå jeg.
 
Helsenorge kan si det de vil, de hadde uansett aldrig kunne råde til å kjlpe inn alkohol til mindreårige så det tar jeg lite seriøst egentlig. jeg føler trygghet i å selv ha kontroll (til en viss grad) over det ungene får i seg, jeg fikk av min mor og drakk ikke noe annet[emoji106]

Amen!
Det samme her, jeg fikk av mine foreldre, å drakk ikke av noe annet.
 
Altså, utenfor tema men det å sende med cider på fest hadde jeg så absolutt gjort, for ja, heller det enn å få noe de ikke vet hva er av noen de kanskje ikke kjenner. Så den logikken der, den støtter jeg fult, selv om det ikke var tema nå, så på sett og vis skjønner jeg logikken i tankegangen [emoji5]

Jeg skjønner den, men det betyr jo ikke at det funker i praksis, for det drikkes jo gjerne mer enn bare det de fikk med hjemmefra uansett, for ikke å snakke om alle problemene tenåringene kan havne i bare med de ciderene. Er jo en grunn til at det er ulovlig.
 
Helsenorge kan si det de vil, de hadde uansett aldrig kunne råde til å kjlpe inn alkohol til mindreårige så det tar jeg lite seriøst egentlig. jeg føler trygghet i å selv ha kontroll (til en viss grad) over det ungene får i seg, jeg fikk av min mor og drakk ikke noe annet[emoji106]

Samme her [emoji6]

Men da jeg var tenåring hadde den giftige smuglerspriten kommet til bygda, så jeg fikk klar beskjed hjemme om at jeg kunne bli blind eller dø hvis jeg drakk feil type sprit.
Så jeg drakk øl og Peach Canei eller hva det het [emoji23]
 
Da hadde de vel ikke nevnt det, da, om de ikke hadde noen grunn til å fraråde det. ;) Jeg tok gjerne imot da jeg ble tilbydd selv om jeg hadde med selv.

Mhm, samme her. Og når man først er påvirket så går jo dømmekraften ned.
 
Samme her [emoji6]

Men da jeg var tenåring hadde den giftige smuglerspriten kommet til bygda, så jeg fikk klar beskjed hjemme om at jeg kunne bli blind eller dø hvis jeg drakk feil type sprit.
Så jeg drakk øl og Peach Canei eller hva det het [emoji23]

Samme her[emoji23] fikk cider av mamma, 2-3 stk holdt i massevis[emoji51]
 
Det er ulovlig å kjøpe alkohol til mindreårige, de kommer nok alltid til å fraråde det, det betyr ikke at det er en fasit. Heller 4 cider hjemmefra og 1 ukjent drink enn 5 ukjente drinker tenker nå jeg.

Det kommer nok an på ungdommen, men jeg stiller meg kritisk til det. Jeg vet i hvert fall det at enten jeg eller mannen kommer til å hente ungene etter fest.
 
Amen!
Det samme her, jeg fikk av mine foreldre, å drakk ikke av noe annet.
Samme her. Pappa laga ferdigblanda sprit til meg. Og det holdt akkurat passe. Drakk aldri noe annet enn det han sendte med. Selv om jeg ble tilbudt. :)
 
Det er ulovlig å kjøpe alkohol til mindreårige, de kommer nok alltid til å fraråde det, det betyr ikke at det er en fasit. Heller 4 cider hjemmefra og 1 ukjent drink enn 5 ukjente drinker tenker nå jeg.

At noe er ulovlig betyr jo faktisk nettopp det da; at det er fasiten. Eller tenker du loven er mer veiledende enn endelig? [emoji28]
 
Samme her. Pappa laga ferdigblanda sprit til meg. Og det holdt akkurat passe. Drakk aldri noe annet enn det han sendte med. Selv om jeg ble tilbudt. :)

Det er sånn det skal være!
Jeg kommer til å gjøre akkurat det samme til min unge.

Når jeg vokste opp så fikk jeg alltid drikke av de hjemme.
Pgr av at da viste de hva jeg drakk + jeg snek meg ikke ut får å feste.
Jeg ble hentet etter å ha vært ute.
Alt handlet om åpen kommunikasjon å tillit .
 
Back
Topp