Fleire "gæmlis"prøvarar?

TilPanama

Forelsket i forumet
Marshmallows 2022
Andre her over 40?

Eg er 42, har tre born frå før - og prøvar på ein liten attpåklatt :) Er i andre prøveperiode, og veit jo at sjansane statistisk sett ikkje er voldsomt store for å lukkast, men eg går på med liv og LYST. Hadde vore fint å skravle litt med andre "gæmlisar" som håpar på bebis før kopimaskinar stenger for godt ;)

Så: anyone?
 
Hei og velkommen til Babyverdens forum! Håper du kommer til å trives her sammen med oss - ser frem til å bli bedre kjent med deg. :)
 
Andre her over 40?

Eg er 42, har tre born frå før - og prøvar på ein liten attpåklatt :) Er i andre prøveperiode, og veit jo at sjansane statistisk sett ikkje er voldsomt store for å lukkast, men eg går på med liv og LYST. Hadde vore fint å skravle litt med andre "gæmlisar" som håpar på bebis før kopimaskinar stenger for godt ;)

Så: anyone?

Er ikke ''Gæmlisar'' men vil ønske deg lukke til med prøvingen :)
 
Andre her over 40?

Eg er 42, har tre born frå før - og prøvar på ein liten attpåklatt :) Er i andre prøveperiode, og veit jo at sjansane statistisk sett ikkje er voldsomt store for å lukkast, men eg går på med liv og LYST. Hadde vore fint å skravle litt med andre "gæmlisar" som håpar på bebis før kopimaskinar stenger for godt ;)

Så: anyone?
Jeg er 39, og vi prøver også på en attpåklatt som nummer fire :) Hvor gammel er deres yngste, og er det felles barn?
 
Jeg er 39, og vi prøver også på en attpåklatt som nummer fire :) Hvor gammel er deres yngste, og er det felles barn?

Hei, så kjekt! Yngste mitt er ni år, om vi lukkast i prøvinga, blir dette vårt første felles barn. Dei tre borna mine er frå samme "kull" :) Han har også barn frå før.
 
Hei, så kjekt! Yngste mitt er ni år, om vi lukkast i prøvinga, blir dette vårt første felles barn. Dei tre borna mine er frå samme "kull" :) Han har også barn frå før.
Våre er alle felles, yngste er seks år, så ikke like attpåklatt som hos deg, men vil nok føles sånn med syv år mellom :)
 
:) Føler meg litt gammel da ;) 37 år og eldste er 18 år
Prøver også på min nr 6 (nr7 med englebabyen vår). Mannens nr 5.

Du er jo ei unghoppe samanlikna med meg ;) Har de prøvd lenge på nr 6? Eg er utolmodig allereie, og er kun på pp2 - og eg veit jo at statistikken talar imot meg, men vil så gjerne!
 
Yes.. jeg er 35 :shy: Skulle være ferdig med barn innen jeg fylte 30 sa jeg :yuck: Pp 2 nå. Skal egentlig ha TR i dag, men jeg mistenker at EL var forrige fredag :meh: Så da har vi nok bommet denne runden og TR kommer om en uke :banghead: Har en på 12 fra før. Blir evt mannens første. Tenker litt at om jeg ikke blir gravid Innen noen mnd så er jeg for gammel føler jeg. Aldri vært prøver, så aner ikke hvor lang tid det kan ta med oss. Jeg er en meget utålmodig sjel :nailbiting:
 
;)
Du er jo ei unghoppe samanlikna med meg ;) Har de prøvd lenge på nr 6? Eg er utolmodig allereie, og er kun på pp2 - og eg veit jo at statistikken talar imot meg, men vil så gjerne!

Hadde lyst å begynne prøving i februar/mars, men pga jobb og foreldrepenger blir dette pp1 :)
Tolmodighet er ikke min sterkeste side heller. ;)
Kommer ikke til å teste for el eller noe slikt, bare lese kroppens signaler.
Tror jeg hadde el i går
Har et vennepar som fikk nr 5 for et år siden. De var begge 42 år. De holdt på med prøving en stund (ca halvt årb?), men den spiren satt til slutt.
Du må bare ha troen!!
 
Last edited:
Jeg er 37, og vi prøver på vår første felles, begge har to fra før. Har vært til utredning jeg da, og ble ikke veldig trygg på at dette blir å klaffe, da eggbeholdningen ikke var all verden.. Men jeg har i alle fall stabile sykluser og eggløsning hver mnd, "so there's hope in a hanging snore". [emoji6] Barna mine er 20 og 10 år, så her opereres det i tiårssykluser. [emoji85]

Lykke til med prøvingen!
 
Dere som har barn fra før, hvor fort ble dere gravide da, og hvor gamle var dere da? Jeg har blitt gravid fire ganger, tre barn og en sen MA. Var 27, 30, 30 og 32 år, og det klaffet i PP4, PP1, PP2 og PP0 mener jeg å huske. Nå er jeg i PP2 og er 7 år eldre siden sist, så er veldig spent på om det går...
 
18 år uplanlagt pp1 (er d kanskje pp0? Hvordan regne d?)
22 pp1
23 uplanlagt - mistet ca uke 7
25 ca pp4
29 ca pp4
34 ca pp2 (senabort uke 21+2)
35 pp5
Har ikke holdt helt kontroll på antall pp med de midterste.
 
Last edited:
Dere som har barn fra før, hvor fort ble dere gravide da, og hvor gamle var dere da? Jeg har blitt gravid fire ganger, tre barn og en sen MA. Var 27, 30, 30 og 32 år, og det klaffet i PP4, PP1, PP2 og PP0 mener jeg å huske. Nå er jeg i PP2 og er 7 år eldre siden sist, så er veldig spent på om det går...

Første gong vart eg gravid då eg var 24, uplanlagt.
Andre gong prøvde vi minst 7-8 mnd, og eg hadde to SA før det klaffa då eg var 27.
Tredje gong vart eg gravid som 32-åring, etter prøving i ca 3 mnd.
I tillegg hadde eg ein SA nokre månader etter at eg fødte nr 3.

Og no, som 42-åring, er eg meir ivrig og utolmodig enn nokon gong, samtidig som eg veit at tida og statistikken jobbar mot meg. Testa i dag på 8 dpo, visste jo at eg fekk negativ, likevel vart eg superskuffa og skikkeleg motlaus.
Symptoma er pr no at tappen har trekt seg uvanleg høgt opp er litt avflata, blaut utanpå med fast kjerne. Eg har uvanleg mykje stikking og murring i magen, særleg mot høgre side, pluss trykk neders i magen. Ekstra mykje promping for tida også, når eg tenkjer etter. Og så byrja eg brått å blø naseblod i forgårs, noko eg ogå har gjort tidleg dei gongane eg har vore gravid.
 
Første gong vart eg gravid då eg var 24, uplanlagt.
Andre gong prøvde vi minst 7-8 mnd, og eg hadde to SA før det klaffa då eg var 27.
Tredje gong vart eg gravid som 32-åring, etter prøving i ca 3 mnd.
I tillegg hadde eg ein SA nokre månader etter at eg fødte nr 3.

Og no, som 42-åring, er eg meir ivrig og utolmodig enn nokon gong, samtidig som eg veit at tida og statistikken jobbar mot meg. Testa i dag på 8 dpo, visste jo at eg fekk negativ, likevel vart eg superskuffa og skikkeleg motlaus.
Symptoma er pr no at tappen har trekt seg uvanleg høgt opp er litt avflata, blaut utanpå med fast kjerne. Eg har uvanleg mykje stikking og murring i magen, særleg mot høgre side, pluss trykk neders i magen. Ekstra mykje promping for tida også, når eg tenkjer etter. Og så byrja eg brått å blø naseblod i forgårs, noko eg ogå har gjort tidleg dei gongane eg har vore gravid.
Håper det er gravidsymptomer, da! Jeg ble veldig nedslått av alle disse negative testene nå - startet på 7 dpo :wacky: og fikk ikke mensen før 14 dpo...
 
Da jeg var 17 ble jeg uplanlagt gravid. Da hadde jeg ikke tr på flere mnd på grunn av spiseforstyrrelser, og traff kjæresten bare i helgene. Og vi brukte den veldokumenterte prevensjonsmetoden "hoppe av i svingen". Var sju uker på vei før jeg skjønte hva som var på gang. [emoji849] Ti år etter kom lillebror (samme far), og da prøvde vi i ti mnd.

Nå, ti år etter det igjen er det ikke like enkelt. Har ny mann, og ble gravid i pp 4, men det endte i MA i uke 8-9. Nå er det over ett år siden jeg testet positivt sist. Lurer veldig på om vi lykkes til slutt..
 
Back
Topp