Kicks' dagbok - veien mot mirakelbarnet vårt

Kicks

Gift med forumet
Assistert-jentene
Starter nå min egen dagbok, for å senere kunne se tilbake på tanker og hvordan ting var.

Jeg er 22 år gammel og sluttet på p-piller fra januar 2016, og dette var da vi startet aktivt med prøving mot vårt mirakelbarn. Jeg trodde vel egentlig ikke det skulle ta så lang tid, eller at vi skulle måtte trenge hjelp til å få barn - selv om jeg alltid, siden jeg selv var et barn, har hatt en følelse av at jeg aldri kom til å noen sinne kunne bli gravid. Men jeg har alltid hatt lyst på barn, og sterkere ble trangen på å kunne bli eldre og få barn, spesielt siden jeg var 15 år og ble sammen med min fantastiske kjæreste. Når jeg endelig nærmet meg ferdig med min bachelorgrad, bestemte vi oss for at det nå var på tide. Verken jeg eller min partner har vært gravide før.

Vi var på klinikk Hausken 28.mars for forsamtale. Der fikk jeg konstatert at jeg hadde PCOS (ganske mange follikler). Mannen hadde heldigvis gode og mange svømmere - godt noe var positivt. De mente at ved hjelp med IVF hadde vi gode muligheter for å bli gravide. 1.forsøk vil være 50% sjanse for å lykkes. Jeg startet samme dag på Metformin tabletter.

26.april var dagen jeg fikk mens (hadde ventet 1 syklus pga påskeferie hos klinikken), og 27.april startet jeg med stimulering av sprøyter (Gonal-F og Orgalutran etter noen dager). Var på kontroll av folliklene 5.mai, der det viste seg at mange hadde begynt å vokse, men de færreste var gode nok enda. Jeg måtte fortsette med sprøytene til 8.mai for ny kontroll. Folliklene hadde da vokst mer, og det begynner å se bra ut. 25 follikler var over 5mm, og en del flere som var under dette som var begynt å vokse. Dette betyr at jeg har stor fare for overstimulering, og at jeg muligens får egguttak, men at de må fryses ned for å brukes senere, da det kan være fare for meg dersom jeg får satt inn ved overstimulering. Jeg skulle fortsette med sprøyter til og med 9.mai, og ta Synarela nesespray 10.mai. Egentlig skulle jeg ikke bruke Synarela, men Ovitrelle eggløsningssprøyte, men siden det er så stor fare for overstimulering får jeg ikke bruke det. (Godt det er god overvåkning!)
Uttak blir 12.mai, så bare håper jeg at jeg ikke blir overstimulert og får innsett 15.mai :D

Nå håper vi på at dette skal klaffe, og om det hadde klaffet på første forsøk, ville jeg følt jeg hadde vunnet i lotto! Jeg lengter sårt etter gravidfølelsen - det ville vært helt fantastisk!:Heartred
 
Last edited:
Velkommen hit og gratulerer med egen dagbok :)
Spennende med uttak til fredag! Masse lykke til :D
 
Velkommen og masse lykke til med uttaket til fredag :)
 
Velkommen hit og masse lykke til med uttak på fredag[emoji4]
 
Velkommen og gratulerer med dagbok[emoji4][emoji4] Masse lykke til med uttaket - spennende[emoji2]
 
Velkommen og masse lykke til med uttaket!

Måtte gullegget være der og måtte den beste spermien vinne! Kjempeflott at mannen har gode springere!
Viktig å se de positive sidene der man kan.

Håper du slipper overstimulering. Husk bare å få oppfølging!

Tvi,tvi.
 
Velkommen inn hit - håper vel egentlig oppholdet blir kortvarig [emoji6] Masse lykke til med uttak, krysser fingrene for at det går bra og at du ikke blir overstimulert [emoji4]
 
Velkommen hit og gratulerer med egen dagbok :)
Velkommen og masse lykke til med uttaket til fredag :)
Velkommen hit og masse lykke til med uttak på fredag[emoji4]
Velkommen og gratulerer med dagbok[emoji4][emoji4] Masse lykke til med uttaket - spennende[emoji2]
Velkommen og masse lykke til med uttaket!

Måtte gullegget være der og måtte den beste spermien vinne! Kjempeflott at mannen har gode springere!
Viktig å se de positive sidene der man kan.

Håper du slipper overstimulering. Husk bare å få oppfølging!

Tvi,tvi.
Velkommen inn hit - håper vel egentlig oppholdet blir kortvarig [emoji6] Masse lykke til med uttak, krysser fingrene for at det går bra og at du ikke blir overstimulert [emoji4]

Spennende med uttak til fredag! Masse lykke til :D

Tusen takk alle sammen! :Heartred Er utrolig spent, klarer nesten ikke å vente til fredag! Tenk om vi får sette inn på mandag? :D Om vi ikke får det blir jeg nok veldig skuffet. Håper jeg ikke må vente en hel syklus mellom før vi evt kan sette inn da vertfall... Vet ikke hva som er vanlig i en slik situasjon.
 
Velkommen inn hit :D vi er på samme alder, jeg er 23 og skal i gang med første ICSI nå til sommeren :) håper oppholdet ditt her blir kortvarig!
 
Velkommen inn hit :D vi er på samme alder, jeg er 23 og skal i gang med første ICSI nå til sommeren :) håper oppholdet ditt her blir kortvarig!
Så spennende! Takk, i like så :happy: Håper det klaffer for dere på første forsøk :Heartred
 
Velkommen og lykke til! Måtte all hell og lykke følge deg på veien til baby[emoji173]️
 
Vil ønske meg masse lykke til! Spennende å følge deg videre :)
 
Velkommen og masse lykke til :D
 
Velkommen og masse lykke til! [emoji173]
Velkommen og lykke til! Måtte all hell og lykke følge deg på veien til baby[emoji173]️
Vil ønske meg masse lykke til! Spennende å følge deg videre :)
Velkommen og masse lykke til :D
Masse lykke til til dere! [emoji173]️
Tusen hjertelig takk - dere er så gode :Heartred
 
Da skal jeg snart på seinvakt, siste dagen før egguttak i morgen kl 10! Ååå som jeg gleder meg:D (og gruer meg litt da, hehe:rolleyes:). Nå er vi VIRKELIG i gang! Krysser fingrene for at jeg ikke er overstimulert, og at jeg får sette inn på mandag, om det er noe å sette inn da såklart. Men det skal vel kanskje noe til at det ikke er det når det var såå mange follikler som hadde vokst på mandag? Jeg vet ikke, men spennende blir det vertfall! Oppdatering kommer nok i morgen :happy:
 
Da skal jeg snart på seinvakt, siste dagen før egguttak i morgen kl 10! Ååå som jeg gleder meg:D (og gruer meg litt da, hehe:rolleyes:). Nå er vi VIRKELIG i gang! Krysser fingrene for at jeg ikke er overstimulert, og at jeg får sette inn på mandag, om det er noe å sette inn da såklart. Men det skal vel kanskje noe til at det ikke er det når det var såå mange follikler som hadde vokst på mandag? Jeg vet ikke, men spennende blir det vertfall! Oppdatering kommer nok i morgen :happy:

Så spennende det blir! Masse lykke til i morgen :D
Kos deg på vakt og ikke minst med medisinfri dag ;)
 
Masse lykke til i morgen [emoji1]
 
Spent på resultatet av uttaket ditt :)
 
Back
Topp