Hva overrasket deg mest ved å gå gravid?

At hormonene ødela psyken min helt :eek: I hvert eneste av de 4 svangerskapene...
 
At den lille kan sparke så hardt og at det kjennes SÅNN ut! Og at man kan bli fryktelig frustrert av å ikke få sove fordi baby sparker så mye!
 
Hvor lite regelmessig magen vokser - fra å være flat den ene dagen til å bli kulerund dagen etter
Hvor store smerter bekkenet kan påføre en
Hvor mye som må ordnes!
Hvor glad man kan bli i den lille mageboer'n :Heartred
 
Veldig overrasket over at jeg ikke er kvalm hittil denne gangen. Kun brekt meg noen ganger i uke 6. Men plaget med lavt blodtrykk og svimmelhet. Også hvor tungt det egentlig er for kroppen å bære frem et barn. Ikke bare fysisk, men psykisk!
 
Hvor lett det er, har bare hørt om hvor dårlig man blir og hvor vondt man har så var en positiv overraskelse at man kan være i helt fin form også! Nå er jeg ikke halvveis en gang, så jeg får nok kjenne på det etter hvert, men per i dag er jeg i stor form :)
 
overasker meg at hormonene gjør meg så dullete.. Aldri før har mannen vært så fin som han er nå, og jeg kunne sikkert sitti og dulla og kosesnakket med han hele dagen.. Stakkars mann, han teller bare ned til jeg får den lille jeg kan dulle med istedenfor.. :p
 
Hvor provoserende det kan føles å bli spurt "har du ikke født enda?!".
Hvor utrolig mye vann det er mulig å få i kroppen ETTER fødsel!!
 
At magen er et samtaletema nesten hver eneste dag på jobb ;) veldig hyggelig men føler de andre havner i "skyggen" :) nå skal det sies at de andre har alle fått de barna de vil ha og at de lever gjennom meg, men hadde ikke forventet all oppmerksomheten :)
 
Jeg var forberedt på ammetåke ved amming, men ikke på er "pregnancy brain". Jeg ble helt gullfisk fra tidlig start!
 
-Hvor dårlig man faktisk kan bli.
- At energien er helt fraværende.
- At jeg ikke trenger sovemedisin for å sovne under svangerskapene.
-Hvor redd man blir for å miste eller at noe er galt.
-Hvor klar man blir på å føde!!
-Halsbrann...hadde aldri kjent på det før.
-Hvor ufattelig glad man blir i babyen allerede fra positiv test[emoji175][emoji175]
 
At svangerskapet ikke alltid er rosa skyer, glede og helt fantastiske 9 måneder som alle skal ha det til å være gjennom sosiale medier..
 
Hvor mye en kropp og en psyke kan tåle.
Og på hvor mye litteraturen underdriver den potensielle intensiteten av plagene man kan få..
Og hvor usannsynlig liten babyen kan være i forhold til magen. :p
Også hvor utrolig fort morsfølelsen kommer. Jeg snakket til embryoet i magen allerede ved positiv test. :D
 
Overrasket over at jeg skal være så mye dårligere med nr 3! hypermesis, uke 30 nå og fortsatr mye kvalm..
 
Ble vel egentlig mest overrasket over hvordan humøret svinger sånn. Fra å være blid og snill til å være helt tante grusom og sinna. Og til å bli lei seg... Og hvor stor sexlysten min ble, helt enorm.. Horny hele tiden. Null kontroll over lystene... Og hvordan luktesansen ble, hadde enormt god luktesans..... Veldig sensitiv på enkelte lukter. Mens for eksempel parfyme lukter, elsket det. Spesielt manne parfymer.. Gikk etter mannfolk som hadde på seg veldig god parfyme.. Og sniffa midt i lufta..
 
Back
Topp