Hva overrasket deg mest ved å gå gravid?

At jeg skulle ha null energi, og være dautrøtt, og så mye kvalme og oppkast de første 7 ukene.
 
Denne gangen er jeg overrasket over nesten alt for visste ikke hvor forskjellige svangerskap kunne være :p forventet noe fra sist men er natt og dag :p
 
Det som overrasket meg var: Null matlyst, vondt i hele kroppen, følelse av å kveles, og hvor stor føttene kan bli av vann i kroppen.
 
At jeg ikke har blitt kvalm / kastet opp :)
Og at magen eser ut allerede før 12 uker (oppblåst, ja!)
 
Hvor fantastisk kroppen er som kan skape et nytt lite liv;)
 
Hvor til dels uviktig en del andre ting blir..så lenge babyen har det fint og alt går bra, preller en del andre bagateller rett av meg :p
 
Mest ovverrasket over at jeg faktisk skulle bli klar for, og til og med glede meg til å føde!
 
Sist var det alle bekymringene som plutselig kom og hvordan bekkenløsning faktisk føles som
 
Så mange artige overraskelser! :) Kjenner meg igjen i flere, egentlig! :)
 
Hvor fælt jeg takla det.. Jeg som hadde lengta så lenge etter å få gå gravid. Drømt om det i årevis. Å da det endelig skjedde, syns jeg egentlig bare det var fælt og jeg ble veldig deprimert. Men 3 mnd etter fødsel var jeg klar for å gjøre det igjen :p men så langt er vi ikke kommet enda.
 
Hvor mye strekkmerker jeg fikk :p
Hvor vondt bevegelsene gjorde på slutten
 
Husker jeg var på gråten hos jordmor under første svangerskap.. Hadde aldri hatt halsbrann før og skjønte ikkje hva det var før jeg fikk det forklart:p Himmel på jord da jeg fikk halsbranntabletter;)
Hadde mye med første, men helt hinsides mye med nr to! Gjorde kål på 4 flasker flytende gaviscon + tyggetabletter. På slutte hjalp ingenting! :O forferdelig
 
Alle sier at man blir kvalm og sliten, men hadde ikke forventet at det skulle være slik. Var vanskelig å forestille seg helt hvordan det skulle bli, og kjente fort at det var mye tyngre enn jeg hadde trodd.
 
At den derre ungen ikke vil komme av seg selv, til og med når man har gått nesten to uker på overtid ;o
 
Back
Topp