Hva overrasket deg mest ved å gå gravid?

Thers

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Mailykke 2018
Ja, en ting, flere ting? Her er det energinivået! Var i ganske bra form før jeg ble gravid, men nå føles det som jeg skal gå i bakken når vi møter oppoverbakker på tur! Høy puls når jeg går i trapper! Gah! Hva skjedde, egentlig... :p
 
Overrasket meg at jeg hadde null matlyst hele svangerskapet. Det er ganske ulikt meg ;)
 
Det som har overrasket meg er hvor forskjellig to svangerskap kan være hos samme person. Hadde et omtrent problemfritt svangerskap sist, denne gangen har jeg vært sykemeldt delvis eller helt siden uke 8.
 
Hvor dårlig man faktisk kan bli!
Alltid hatt litt den holdingen til gravid at "det er ikke en sykdom du har, du er bare gravid, skjerp deg litt og ta deg sammen" når enten gravide har fått mye tilrettelegging på jobben eller klaget. Men nå etter blitt gravid selv har jeg fått en hel ny respekt for gravide for neida er ikle en sykdom men herregud så dårlig man kan bli og hvor vanskelig, grenser til umulig å klare å fungere i hverdagen!
 
Hvor syk man kan bli, og hvor vondt det er både fysisk og psykisk
 
Bevegelsene. Jeg opplevde aldri klare spark, bare masse åling. Temmelig voldsom åling. Det var ikke så koselig. Husker at jeg ble nervøs om hun ikke bevegde seg på en stund, men når hun først gjorde det så ville jeg at det skulle stoppe for det var så ubehagelig.
 
Hvor sliten og dårlig man kan bli. Fra å jobbe 100%+ litt til og trene hver dag, til å nesten ikke komme seg opp av senga enkelte dager.
 
Ble overasket over hvor forskjellige 2 svangerskap kan være...
 
Kor utslitt man ble av ingenting of at magen nærmest aldri dukket opp..
 
Hvor dårlig man kan bli i ett svangerskap.

Eller hvor ekstremt man kan presse seg når man føder.
 
Hvor totalt forskjellige svangerskap kan være. Med første; frisk som en fisk. Men andre; mer eller mindre sengeliggende fra dag 1.

Håper fødslene er totalt forskjellige også :D
 
Hvor fullstendig hemmet man kunne bli :p
Type.. Vanskelig å røre seg, fordi man blir større enn man er vant til.
 
At man faktisk blir så sinnsykt dårlig. Å hvor slitsomt det er å være så hormonell og følsom, noe jeg virkelig ikke er vant til :)
 
Må være frykten for at noe skulle gå galt!
Og at jeg ble mer og mer annpusten for den minste ting, som å gå trapper :p
 
Jeg hadde bare hørt om jenter som bare elsker så mye å være gravid, de føler seg så flotte og alt var bare fantastisk.
Jeg virkelig hater å gå gravid.
 
At jeg ikke fikk noe cravings i noen av svangerskapene
 
Back
Topp