Våre tips for å øke fertiliteten

Bukett

Forumet er livet
Assistert-jentene
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Her kan vi dele tips vi prøver / har prøvd som har resultert i spire. Jeg oppsummerer her :


-concieve plus (glidemiddel som bedrer miljøet og skal hjelpe sædcellene i å nå egget
- salvie te (for å fremskynde el og øke blodgjennomstrømmingen i livmoren)
- grapefruktjuice (for mer el slim)
- ananas i dagene etter el (skal hjelpe egget å feste seg)
- lavkarbo
-bidronninggele før el
-b6 vitamin etter el
- østers (skal hjelpe mannens svømmere)
- kutte ned på koffeininntaket
- babyklister
 
Last edited:
Hadde vi bare visst det [emoji28]
Her brukes i allefall grapefruktjuice for å øke mengden elslim. Concieve plus som en erstatning for elslim. Salvie te for å fremskynde eggløsning da jeg hadde el cd18 før første syklus jeg drakk salviete, fikk da el på cd 13, kan ha vært tilfeldig :p
 
Hadde vi bare visst det [emoji28]
Her brukes i allefall grapefruktjuice for å øke mengden elslim. Concieve plus som en erstatning for elslim. Salvie te for å fremskynde eggløsning da jeg hadde el cd18 før første syklus jeg drakk salviete, fikk da el på cd 13, kan ha vært tilfeldig :p

Kanskje jeg skal prøve meg på salvie te selv! Hadde ikke el før CD 21 nå forrige pp..
har prøvd solvipect men det har ikke funker siste to pp så prøver meg på grapefruktjuice neste pp. Når starter du å drikke det ? Har og hørt ananas er bra å spise etter el.
 
Går på lavkarbo for å korte ned syklusen. Forrige syklus var på 37 dager, denne pp ser EL ut til å være i dag på dag 18 så jeg tror det lover bra [emoji5]
 
Jeg gikk på lavkarbo begge gangene jeg ble gravid med barna mine [emoji846]

Av ren nysgjerrighet, og litt fordi jeg begynner å lete etter alt som kan hjelpe oss å få den lille vi drømmer om. Hvor lenge hadde du gått på lavkarbo før spirene dine satt?
 
Av ren nysgjerrighet, og litt fordi jeg begynner å lete etter alt som kan hjelpe oss å få den lille vi drømmer om. Hvor lenge hadde du gått på lavkarbo før spirene dine satt?

Første gangen husker jeg dessverre ikke. Andre gangen var det 2-3 mnd da jeg ble gravid. Hadde gått ned ca 12 kg på den tiden også.

Det sies at lavkarbo stabiliserer blodsukker, hormoner, fjerner betennelser og gir generelt bedre helse. Det kan hjelpe mot "alt". Sukker er jo "gift" for kroppen (karbohydrat (brødmat, pasta, ris osv) blir også omgjort til sukker i kroppen).

Jeg syns jeg fungerer bedre på lavkarbo, men jeg blir så fort lei og syns det er vanskelig å finne en måte å leve slik på. Så det har blitt noen "skippertak" ( noen mnd her og der).
 
Første gangen husker jeg dessverre ikke. Andre gangen var det 2-3 mnd da jeg ble gravid. Hadde gått ned ca 12 kg på den tiden også.

Det sies at lavkarbo stabiliserer blodsukker, hormoner, fjerner betennelser og gir generelt bedre helse. Det kan hjelpe mot "alt". Sukker er jo "gift" for kroppen (karbohydrat (brødmat, pasta, ris osv) blir også omgjort til sukker i kroppen).

Jeg syns jeg fungerer bedre på lavkarbo, men jeg blir så fort lei og syns det er vanskelig å finne en måte å leve slik på. Så det har blitt noen "skippertak" ( noen mnd her og der).
Jeg kan også skrive under på at kroppen har det mye bedre på lavkarbo.
Men jeg holder meg unna alt for mye kcal også.

Jeg hadde kun gått på det i 7 uker før spiren satt :)
 
Første gangen husker jeg dessverre ikke. Andre gangen var det 2-3 mnd da jeg ble gravid. Hadde gått ned ca 12 kg på den tiden også.

Det sies at lavkarbo stabiliserer blodsukker, hormoner, fjerner betennelser og gir generelt bedre helse. Det kan hjelpe mot "alt". Sukker er jo "gift" for kroppen (karbohydrat (brødmat, pasta, ris osv) blir også omgjort til sukker i kroppen).

Jeg syns jeg fungerer bedre på lavkarbo, men jeg blir så fort lei og syns det er vanskelig å finne en måte å leve slik på. Så det har blitt noen "skippertak" ( noen mnd her og der).

Godt å se at du ikke trengte et helt år da [emoji4] Gjør det litt mer motiverende å gi det et forsøk. Tusen takk for at du deler din erfaring [emoji4]
 
Back
Topp