♫ Skravletråd februar ♫

Godt å få det gjort. Nå er det bare å fjerne etterhvert som jeg vasker noen runder klær også..

Var litt teit at når hun lette etter klær selv, kom hun alltid ut med for korte armer [emoji85] jaggu på tide å få det gjort egentlig.
Mi kommer med for små skjørt for tiden. Passe i livet, hun er jo tynn. Men på ei jente på seks år er skjørt str 98 ganske korte....

Vi tok kb sin for ett par uker siden , var fortsatt mye igjen sepv om vi tok bort en str.
Verre blir det vel etter londonturen
Fælt med de barneklærne [emoji23] Var så sjukt mye klær der.. Men nå er det blitt en normal/litt smal mengde klær der.

Mye forberedt i går. Jeg begynte jo da men laget altfor lite deig. Så kjøttdeigen var klar, bare så lage deig (før frokost) og bake
Syntes ofte deigen er mest pes jeg da Haha så når jeg lager gjærbakst så er det nesten alltid kaldheving, da kan jeg bare røre sammen deigen på kvelden/morran og så bake ut på morran/kvelden [emoji14]

Mi kommer med for små skjørt for tiden. Passe i livet, hun er jo tynn. Men på ei jente på seks år er skjørt str 98 ganske korte....
Jeg også fant klær ned til 98 i skapet [emoji50]
Spesielt truser...
Mi er jo veldig så tynn. Over 120 høy (ikke målt på en stund, men 122 i klær passer flott i lengden) og såvidt 19 kilo. Og sju år.
Jeg var helt lik som liten da.. Hun spiser det hun skal, men.. Lite som fester seg.

Finnes ikke.

Jeg lager pizzadeig. Normalt sett med litt grovt mel i, men ikke denne gangen siden de er til bursdag (noen av dem....)

Kjevler litt og litt tynt, som om jeg skulle lage kanelsnurr. (altså kjevlet jeg ut fore ganger i dag og to i går. På tre pakker kjøttdeig (pluss en gang i går med tacokjøttdeig som vi hadde til middag) Så tynn som jeg får deigen, og utfra det jeg merket meg når jeg holdt på nå, ca 20-30 cm "høy". Jeg vil ha dem små. Heller at de to som er sultne spiser tre enn at halvparten av selskapet legger igjen en halv

Jeg bruker helt glatt pizzasaus, gjorde det enkelt og tok sånn på spruteflaske. Jeg vil i alle fall ha en uten klumper av tomat og løk etc. Smører et tynt lag utover. Ellers blir de så våte.

Strør over stekt kjøttdeig krydret med salt og pepper. Jeg bruker svinekjøttdeig og den er uten salt så derfor salter jeg litt. Tynt lag her også (siste brett fikk litt mer så de ble store og egner seg best til middag)
Og raspet ost.

Ruller, skjærer opp og steker.

Spruteflaske? Genialt! Dette tror jeg at jeg må prøve en dag :)

Syntes ofte deigen er mest pes jeg da Haha så når jeg lager gjærbakst så er det nesten alltid kaldheving, da kan jeg bare røre sammen deigen på kvelden/morran og så bake ut på morran/kvelden [emoji14]
Jeg puttet mel og gjær og vann og olje i mikseren, og litt salt. Lot det snurre rundt, hadde i mer mel og maskinen jobbet litt til, så fikk det stå det med lokket på mens jeg spiste frokost. Føltes ikke som mye jobb.

Spesielt truser...
Mi er jo veldig så tynn. Over 120 høy (ikke målt på en stund, men 122 i klær passer flott i lengden) og såvidt 19 kilo. Og sju år.
Jeg var helt lik som liten da.. Hun spiser det hun skal, men.. Lite som fester seg.
Samme som frøkna min det.
120 cm og 19 kg.
Tynn som en strek og bruker små truser

Spesielt truser...
Mi fyller straks seks. Er ca 112-113 cm lang, for en måned siden i alle fall, men strukket seg veldig i sommer. (skal på helsestasjonen i slutten av mnd så gidder ikke måle henne før) er 17,3 kg. Og spiser litt lite.

Ja, jeg var også tynn som barn. Og broren på 8,5 er jo ca like lang og tung som di (Vel, 125 cm og 19,5 kg) så jeg har ikke de største barna. Menmen

Lillemor er en annen skala, nesten en kilo tyngre enn de andre da de var et år...

Truser er jeg redd jeg kan finne ned i 92, jeg finner jo i alle fall 104 hos broren... Som ellers går i 122/128

Spruteflaske? Genialt! Dette tror jeg at jeg må prøve en dag :)
Spruteflaske er fin ja, hos oss står den ofte sammen med tacosaus etc. Men jeg bruker også peppes på boks den er også helt glatt og tynn.

Spesielt truser...
Tynt barn her også
142 høy og 30 kg

Samme som frøkna min det.
120 cm og 19 kg.
Tynn som en strek og bruker små truser
Måtte måle. 121 og sine 19 kg (.. Såvidt 19, på ettermiddagen, så hun er sikkert bare 18).
Herregud.. Vokser bare i lengden hun her. Tror ikke hun har gått opp et kilo det siste året [emoji50]

Jeg puttet mel og gjær og vann og olje i mikseren, og litt salt. Lot det snurre rundt, hadde i mer mel og maskinen jobbet litt til, så fikk det stå det med lokket på mens jeg spiste frokost. Føltes ikke som mye jobb.
Nei om man har maskin så blir det ikke så mye jobb, det har ikke jeg [emoji14]

Mi fyller straks seks. Er ca 112-113 cm lang, for en måned siden i alle fall, men strukket seg veldig i sommer. (skal på helsestasjonen i slutten av mnd så gidder ikke måle henne før) er 17,3 kg. Og spiser litt lite.

Ja, jeg var også tynn som barn. Og broren på 8,5 er jo ca like lang og tung som di (Vel, 125 cm og 19,5 kg) så jeg har ikke de største barna. Menmen

Lillemor er en annen skala, nesten en kilo tyngre enn de andre da de var et år...

Truser er jeg redd jeg kan finne ned i 92, jeg finner jo i alle fall 104 hos broren... Som ellers går i 122/128
Vel, kiloene kommer vel etterhvert antar jeg. Var syltynn selv, frem til jeg ble 16 og gravid. Nå har jeg gode former gitt [emoji14][emoji106] Regner med hun følger noe samme skala. Bf var også en strek. Såvidt jeg vet, er han vel det enda.

Nei om man har maskin så blir det ikke så mye jobb, det har ikke jeg [emoji14]
Vi ønsket oss, og fikk, en relativt kraftig kenwood til bryllupet. Vi feirer ti års bryllupsdag til sommeren og jeg elsker å ha den maskinen. Jeg baker ikke veldig mye. Men den er gull når jeg gjør det [emoji1]

Back
Topp