Hva gjør man mens man venter?

Tusen takk for utrolige fine svar <3 <3
Trist å høre om andre som har vært gjennom det samme..
Vært på ny kontroll, og det går bare en vei dessverre. Men vi har forsonet oss med det. Nå skal vi bare vente på at hjertet stopper å slå før fødsel settes i gang. Nyter den siste tiden med jenta i magen, og de få sparkene jeg får kjenne, synger nattasang for henne hver kveld. Dette blir tøft, og jeg ser frem til at fødsel skal settes i gang så vi får kommet videre i sorgprosessen, men gruer meg til avskjeden.
Skal få utredning og god oppfølging før neste svangerskap og det er godt å vite.

Har det skjedd noe videre med dere? :Heartpink
 
Veldig trist å høre! Det du må igjennom er rett og slett forferdelig.

Bare å spørre om hva som helst. Jeg tok senabort i uke 21, så kan fortelle hvordan det var for meg. Vi valgte å snakke med nemnden selv om man ikke må det. De var ikke i tvil om at aborten skulle innvilges, diagnosen var uforenlig med liv. Jeg fikk den første tabletten like etterpå, mifegyne heter den vel. Så kom jeg inn igjen noen dager senere, ble innlagt og fikk cytotec (gir rier) med jevne mellomrom til babyen var født. Tok ca 6 timer, men det varierer nok hvor lang tid det tar. Selve fødselen gikk bedre enn jeg fryktet. Fikk masse smertestillende, så hadde ingen smerter. Vi valgte å se babyen etterpå, og bestemt at han skulle legges på minnelund der det ligger mange for tidlig fødte barn. Ellers vil jeg anbefale deg å spørre jordmor og andre på sykehuset om alt du lurer på mens du er der.
Takk. Vi kan evt ta det på pm mer detaljert? Vi skal snakke med nemnd på fredag. Hvor lang tid tar det etter en har snakka med de før en kommer inn? Syns det er pyton å måtte vente fem dager, men den ene legen er syk og det er jo ikke så mye å gjøre med det. Vi har også bestemt oss for minnelund. Vil gjerne se han og vil gjerne ha han hos oss en stund etter fødsel også, fikk dere lov til det? har tenkt å ta bilder, og har strikket et lite teppe han kan få med seg.
 
[emoji173]️[emoji173]️
Babyen er død nå og jeg er lagt inn for å sette i gang fødsel. Det er trist, men veldig forventet. Vi gleder oss til å se jenta vår, selv om det blir veldig trist. Samtidig føler vi begge to at hun er med oss i hjertene våre nå, og der vil hun alltid være [emoji173]️[emoji173]️
Legen sier at det med svært stor sannsynlighet vil gå bra neste gang, og det gir håp til fremtiden om ikke annet.
Lykke til! Vet at det blir helt feil å skrive, men jeg skal gjennom det samme som deg om noen dager, så jeg håper du forstår hva jeg mener. Sender deg mange varme tanker.
 
Takk. Vi kan evt ta det på pm mer detaljert? Vi skal snakke med nemnd på fredag. Hvor lang tid tar det etter en har snakka med de før en kommer inn? Syns det er pyton å måtte vente fem dager, men den ene legen er syk og det er jo ikke så mye å gjøre med det. Vi har også bestemt oss for minnelund. Vil gjerne se han og vil gjerne ha han hos oss en stund etter fødsel også, fikk dere lov til det? har tenkt å ta bilder, og har strikket et lite teppe han kan få med seg.

Sender deg pm.
 
Lykke til! Vet at det blir helt feil å skrive, men jeg skal gjennom det samme som deg om noen dager, så jeg håper du forstår hva jeg mener. Sender deg mange varme tanker.

Tusen takk, lykkeønskninger er uansett alltid fint :) lykke til du også!
Det hele gikk bra, og det gjør det nok for deg også. Jordmødrene jeg hadde var utrolig flinke og omsorgsfulle. Klem
 
Tusen takk, lykkeønskninger er uansett alltid fint :) lykke til du også!
Det hele gikk bra, og det gjør det nok for deg også. Jordmødrene jeg hadde var utrolig flinke og omsorgsfulle. Klem

Så godt å høre at de tok godt vare på deg!
 
Masse tanker til dere<3 er en tøff tid dere skal igjennom nå, er 6uker siden vi mistet jenten vår.. ta godt bare på hverandre nå<3
 
Kondolerer så mye! :Heartred:Heartred:Heartred

Har aldri mistet selv heldigvis, men en veldig god venninne av meg mistet sønnen sin rett etter fødsel i uke 37 for en knapp måned siden, så jeg har fått en skikkelig vekker og ny forståelse for hvor skjørt livet er og hvor usigelig trist det er når det ikke går veien :(
 
Vi ble foreldre til en fin liten engel i natt [emoji173]️

Gratulerer med en liten skatt.

Kondolerer. Utrolig leit at dere ikke fikk beholde henne:Heartred:Heartred:Heartred

Takk. Vi kan evt ta det på pm mer detaljert? Vi skal snakke med nemnd på fredag. Hvor lang tid tar det etter en har snakka med de før en kommer inn? Syns det er pyton å måtte vente fem dager, men den ene legen er syk og det er jo ikke så mye å gjøre med det. Vi har også bestemt oss for minnelund. Vil gjerne se han og vil gjerne ha han hos oss en stund etter fødsel også, fikk dere lov til det? har tenkt å ta bilder, og har strikket et lite teppe han kan få med seg.

Lykke til! ta vare på hverandre og glem verden utenfor en stund.
 
Tusen takk, lykkeønskninger er uansett alltid fint :) lykke til du også!
Det hele gikk bra, og det gjør det nok for deg også. Jordmødrene jeg hadde var utrolig flinke og omsorgsfulle. Klem
Takk for det. Godt det gikk bra for deg.
 
[emoji173]️[emoji173]️
Babyen er død nå og jeg er lagt inn for å sette i gang fødsel. Det er trist, men veldig forventet. Vi gleder oss til å se jenta vår, selv om det blir veldig trist. Samtidig føler vi begge to at hun er med oss i hjertene våre nå, og der vil hun alltid være [emoji173]️[emoji173]️
Legen sier at det med svært stor sannsynlighet vil gå bra neste gang, og det gir håp til fremtiden om ikke annet.
Kondolerer så mye. [emoji173][emoji173][emoji173][emoji173][emoji173][emoji173] Minnene er viktige å ta vare på. Vi hadde en veldig fin stund med vår jente etter fødselen, selv om det også var trist. Vi studerte henne nøye, sugde inn inntrykkene vel vitende om at det ble med denne gangen vi fikk se og være nær jenta vår. Tok bilder og samlet små skatter som hun fikk med seg videre i graven. Tegninger fra søsknene, et smykke. Halvparten av mitt yndlingsskjerf.
 
Vi ble foreldre til en fin liten engel i natt [emoji173]️
[emoji169][emoji173][emoji169][emoji173][emoji169][emoji173][emoji169][emoji173][emoji169]
Det er en egen dyp og hellig stillhet når en engel er født.
Selv er vi stolte foreldre til en vakker liten engel. Gratulerer med barnet [emoji173] Trist at tiden dere fikk sammen ble så alt for knapp. Ta vare på minner om sparkene hennes og all glede hun gav dere i tiden før dere mistet.
 
Back
Topp