♫ Skravletråd februar ♫

Hvorfor får så mange barn spille spill med 18 års grense?
Å artpåtil erte den som ikke får lov å spille

Det der har jeg også lurt på veldig mange ganger....
"Mamma jeg vil spille ...."
"Nei den har 15/18 års grense"
"Men dvzsd får spille det"
"Jeg er ikke deres mor, og dessuten får ikke fprek lov og du liker bedre å leke med han..."

Hatt den diskusjonen *noen* ganger

Det der har jeg også lurt på veldig mange ganger....
"Mamma jeg vil spille ...."
"Nei den har 15/18 års grense"
"Men dvzsd får spille det"
"Jeg er ikke deres mor, og dessuten får ikke fprek lov og du liker bedre å leke med han..."

Hatt den diskusjonen *noen* ganger
Vi har også hatt den flere ganger
I dag bke kb ertet igjen fordi han ikke får spille..
Heldigvis støttet læreren han da å sa han hadde snille foreldre fordi vi sattw grenser

Fordi mange av de aldersgrensene er tåpelige.
Skjønner ikke det å erte de som ikke får lov, men ofte syns jeg aldersgrensene er alt for strenge og unaturlige.

Skjønner ikke det å erte de som ikke får lov, men ofte syns jeg aldersgrensene er alt for strenge og unaturlige.
Det kan jeg til dels vært enig med deg i, men jeg vil ikke la min gitt på 9 spille GTA selv om noen andre i klassen får det.
Vi kan godt vurdere spill som har høyere aldersgrense enn alderen hans (og filmer), men da skal vi ha spilt det først for å vurdere innholdet.

Da er vi uenige
Hvorfor skal 10 åringer spille gta , call of duy osv
Er en grunn til at aldergrenswne er som de er på de.

Det kan jeg til dels vært enig med deg i, men jeg vil ikke la min gitt på 9 spille GTA selv om noen andre i klassen får det.
Vi kan godt vurdere spill som har høyere aldersgrense enn alderen hans (og filmer), men da skal vi ha spilt det først for å vurdere innholdet.
Min fårogså det men kun 12 års grense.
16 og 18 er totalt uaktuelt å det er de jeg snakker om

Da er vi uenige
Hvorfor skal 10 åringer spille gta , call of duy osv
Er en grunn til at aldergrenswne er som de er på de.
Aldersgrensene er der for å veilede voksenpersoner rundt barnet, ikke være det endelige svaret.
Vanskelig å svare rundt spesifikke spill jeg ikke kjenner spesielt til, eller barnet forøvrig.

Men stort sett syns jeg de setter for høy grense, og da blir det vanskelig å ta systemet seriøst.

Min fårogså det men kun 12 års grense.
16 og 18 er totalt uaktuelt å det er de jeg snakker om
Vi har noen spill med høy aldersgrense til oss voksne, men ingen av den han får lov til å spille.
Er et par apper til telefonen han har spurt om og har testet ut på min telefon først, hittil har han bare fått nei, men er åpen for at enkelte spill muligens kan ha for streng aldersgrense, men vi skal være hans sikkerhetsnett

DET er tåpelig det! Alt for mye vold i slike spill og derfor skal de ikke spilles av barn.. trist enkelte foreldre ikke ser det :(

Aldersgrensene er der for å veilede voksenpersoner rundt barnet, ikke være det endelige svaret.
Vanskelig å svare rundt spesifikke spill jeg ikke kjenner spesielt til, eller barnet forøvrig.

Men stort sett syns jeg de setter for høy grense, og da blir det vanskelig å ta systemet seriøst.
Vel 18 års grense er for meg ikne veiledende,unger på barneskolen skal ikke spille gta ++ er min mening

Back
Topp