Lillafrosk vil ha rumpetroll nr. 2!

Ikkesant! Jammen godt vi utvikler oss saktere enn andre dyr, ellers hadde jeg ikke klart å følge med i svingene..
"et år, ja. Da er det jo konfirmasjonstider, da." [emoji14]

Men mulig vi ikke hadde følt det slik om vi levde i bare 20 år, fremfor 100.

Hehe. Da hadde det jo vært normen.
Uff.. Kom til å tenke på den filmen med Robin Williams, som vokser 4 ganger så fort.. Sett den?
For en ting når det er normen, men om en selv hadde vært den eneste med et barn som vokste alt for fort.. :o

13+0 [emoji173]️
Nå er det 3 uker til neste jordmortime, og 6 uker til oul.
Blitt sykemeldt for enda 4 uker, men tror tiden skal gå fort nok likevel. [emoji173]️

På doppleren i helgen, viste hjertelyden 151. Ettersom den var 150 på tul, så er det vel neppe langt unna korrekt ;)

Mye svimmel om dagen, men priser meg lykkelig over at jeg ikke har opplevd særlig kvalme. Tror også jeg snart kommer til å få bekkenplager, men er litt vanskelig å forebygge når du samtidig er svimmel.. Kjenner det på en måte litt i hoften og symfysen for tiden..

Tror også jeg begynner å kjenne ekornet smått innimellom. Men vanskelig å si noe på. Kjente det tidlig sist, morkaken ligger fint og baby er AKTIV, så mye mulig.
Men i blant er jeg usikker. Innimellom blir det faktiske småbobler som sprekker, men.. Det virker rart å skulle kjenne det litt tydelig. På den andre siden, så kjennes det i LIVMOREN. Ikke i magen. (masse bobler i magen også, men dette vet jeg jo er tarmene. Og de er jo mye klarere :p).
Jeg vet ikke, men kan vel like gjerne leve i god tro. Jeg mener, skader jo ikke å tro det er lille [emoji23][emoji106]

Man må jo bare tro :) alt annet er dumt! Så koselig å begynne kjenne bevegelsene <3 Men hvordan vet du at babyen er veldig aktiv? Så dem det på ul? :)
Vi får håpe du ikke blir plaget av bekkenløsning, men det er jo du som kjenner kroppen din best. Hadde du det sist gang?
Høres jo bare så rart ut at du ska være så svimmel om dagene :( men det er ikke pga blodtrykket eller hvordan var det? Hva sier jordmor om det? Noe du kan gjøre for at det skal forsvinne?

Man må jo bare tro :) alt annet er dumt! Så koselig å begynne kjenne bevegelsene <3 Men hvordan vet du at babyen er veldig aktiv? Så dem det på ul? :)
Vi får håpe du ikke blir plaget av bekkenløsning, men det er jo du som kjenner kroppen din best. Hadde du det sist gang?
Høres jo bare så rart ut at du ska være så svimmel om dagene :( men det er ikke pga blodtrykket eller hvordan var det? Hva sier jordmor om det? Noe du kan gjøre for at det skal forsvinne?

På TUL, hoppet lille som en gal. Altså.. Lå han med hodet ned, sparket han veldig. Og når han lå andre veien, så var det både sprell og hopp inni der [emoji14]
Ikke sett så gæli til aktivitet [emoji23]
(skriver HAN, fordi magefølelsen sier gutt, og fordi jeg synes "det" blir så upersonlig)

Fikk bekkenløsning siste halvdel sist.. Nå så kjenner jeg smått ubehag i symfysen i spesifikke stillinger, så.. Får se hva det blir til. Jeg har ikke fått snakket med jordmor angående dette..
Bare vært hos legen. Nå sist fikk jeg D-vitamin tilskudd og tok b12 blodprøver. Jern-nivå var fint og blodtrykket lå på.. Ehmmm.. Litt usikker. 111/68 for ei uke siden. Var noe ala 115/70 eller noe i går. Så.. Det er jo tilnærmet normalt blitt..
Vet rett og slett ikke hva det kommer av..

Juhuu for 13 uker! [emoji1] Kjipt at du skal plages sånn - håper ikke bekkenolager tar over når der andre endelig fir seg [emoji28][emoji21]
Jeg kjente forrige lilleskatt fra uke 13 forresten. Jeg er helt sikker på at det var henne Og ikke tarmer jeg kjente ;)

Juhuu for 13 uker! [emoji1] Kjipt at du skal plages sånn - håper ikke bekkenolager tar over når der andre endelig fir seg [emoji28][emoji21]
Jeg kjente forrige lilleskatt fra uke 13 forresten. Jeg er helt sikker på at det var henne Og ikke tarmer jeg kjente ;)
Ja, det hadde bare manglet [emoji23]
Godt det er flere som kjenner noe tidlig. Jeg vet det skal være mulig, og heller ikke usannsynlig, men.. Ikke heeelt sikker. Hvordan kjente du det da? Hvor "sterkt" om du skjønner..? Om du husker det da :)
Gøy forresten - for da er det sikkert ikke lenge til du kjenner det ordentlig denne gang. Om du ikke kjenner noe alt?

Ja, det hadde bare manglet [emoji23]
Godt det er flere som kjenner noe tidlig. Jeg vet det skal være mulig, og heller ikke usannsynlig, men.. Ikke heeelt sikker. Hvordan kjente du det da? Hvor "sterkt" om du skjønner..? Om du husker det da :)
Gøy forresten - for da er det sikkert ikke lenge til du kjenner det ordentlig denne gang. Om du ikke kjenner noe alt?
Jeg tror ikke jeg kjenner noe enda. Men sånn var det jo helt til jeg følte meg sikker sist gang også [emoji16] Så da jeg ført ble sikker var det fordi det ikke kunne mistolkes. Fjærlette dult.

Jeg tror ikke jeg kjenner noe enda. Men sånn var det jo helt til jeg følte meg sikker sist gang også [emoji16] Så da jeg ført ble sikker var det fordi det ikke kunne mistolkes. Fjærlette dult.
Ikke sant, man vet det jo gjerne ikke skikkelig før i ettertid [emoji14]
Får bare se [emoji173]️

På TUL, hoppet lille som en gal. Altså.. Lå han med hodet ned, sparket han veldig. Og når han lå andre veien, så var det både sprell og hopp inni der [emoji14]
Ikke sett så gæli til aktivitet [emoji23]
(skriver HAN, fordi magefølelsen sier gutt, og fordi jeg synes "det" blir så upersonlig)

Fikk bekkenløsning siste halvdel sist.. Nå så kjenner jeg smått ubehag i symfysen i spesifikke stillinger, så.. Får se hva det blir til. Jeg har ikke fått snakket med jordmor angående dette..
Bare vært hos legen. Nå sist fikk jeg D-vitamin tilskudd og tok b12 blodprøver. Jern-nivå var fint og blodtrykket lå på.. Ehmmm.. Litt usikker. 111/68 for ei uke siden. Var noe ala 115/70 eller noe i går. Så.. Det er jo tilnærmet normalt blitt..
Vet rett og slett ikke hva det kommer av..

Så irriterende at jeg ikke får se emojis lenger! :p står bare "emoji" og et tall...
Så artig at det vistes så godt på tul :D en liten fotballspiller kanskje ;) ska bli spennende å høre om du har rett da :)
Nei, 115/70 er jo veldig bra det! Rart, vi får håpe de finner utav hvorfor så du slipper å plages med det i hele svangerskapet... spesielt om du får bekkenløsning :o

Så irriterende at jeg ikke får se emojis lenger! [emoji14] står bare "emoji" og et tall...
Så artig at det vistes så godt på tul :D en liten fotballspiller kanskje ;) ska bli spennende å høre om du har rett da :)
Nei, 115/70 er jo veldig bra det! Rart, vi får håpe de finner utav hvorfor så du slipper å plages med det i hele svangerskapet... spesielt om du får bekkenløsning :o

Haha, så kjedelig..
Ja, var godt synlig [emoji173]️[emoji173]️ Regner med vi får hendene fulle når han melder ankomst [emoji23]
Blir sikkert full-fart-baby.. L er kjemperolig, så blir omveltning i så fall.

Ser for meg et svangerskap i senga. Hurra....

Hvordan har du det? :)
Tjæ. Går greit. Takk som spør :)
14+2 i dag. Verste svimmelheten har gitt seg, jeg er bare mer.. Sliten, med en irriterende hodepine i tinningen.
Tenker kanskje å prøve ut arbeidsevnen min mens jeg enda er sykemeldt, men er redd for at svimmelheten kanskje henter seg fort opp igjen om jeg begynner. Kan bli ganske stress på arbeid, og har liiite mulighet til å ta ting i eget tempo.

Ellers, så er jeg sikker på at jeg har begynt å få kynnere innimellom. Kjenner en lett murring (eller.. Ja. Altså. Det kjennes ut som livmoren strammer seg, rett og slett), og med fingertuppene kjenner jeg at livmoren er da hard. :S
Synes det var veldig tidlig, men i følge det O store internettet, ser jeg at flere har fått det så tidlig som flergangs.
Bare redd for at jeg skal kjenne det enda bedre etterhvert, for da ser jeg for meg at de blir MYE mer ubehagelige enn de var sist svangerskap.

Ellers har det vært en ensom uke. Samboer reiste vekk forrige fredag på fotballtur til Liverpool. Kommer heldigvis hjem i morgen..! Jeg klarer meg dårlig alene. [emoji14]

Hvordan er ting hos deg ?

Tjæ. Går greit. Takk som spør :)
14+2 i dag. Verste svimmelheten har gitt seg, jeg er bare mer.. Sliten, med en irriterende hodepine i tinningen.
Tenker kanskje å prøve ut arbeidsevnen min mens jeg enda er sykemeldt, men er redd for at svimmelheten kanskje henter seg fort opp igjen om jeg begynner. Kan bli ganske stress på arbeid, og har liiite mulighet til å ta ting i eget tempo.

Ellers, så er jeg sikker på at jeg har begynt å få kynnere innimellom. Kjenner en lett murring (eller.. Ja. Altså. Det kjennes ut som livmoren strammer seg, rett og slett), og med fingertuppene kjenner jeg at livmoren er da hard. :S
Synes det var veldig tidlig, men i følge det O store internettet, ser jeg at flere har fått det så tidlig som flergangs.
Bare redd for at jeg skal kjenne det enda bedre etterhvert, for da ser jeg for meg at de blir MYE mer ubehagelige enn de var sist svangerskap.

Ellers har det vært en ensom uke. Samboer reiste vekk forrige fredag på fotballtur til Liverpool. Kommer heldigvis hjem i morgen..! Jeg klarer meg dårlig alene. [emoji14]

Hvordan er ting hos deg ?
Å nei, har kynnerne startet allerede :O Jeg hadde mye kynner i mine svangerskap, ble sykemeldt i 34 med storebror pga mye kynnere og i uke 32 med lillesøster. men de startet ikke før i uke 22-24 da.... du får sikkert mer problemer enn meg du om de startet i uke 14. Men ikke grue deg for det :) blir det så blir det og da er det bare å ta det rolig.
Bra om svimmelheten har roet seg litt da, for den høres ikke bra ut... men kanskje du ble svimmel istedenfor kvalm? :) og da var det kanskje ikke så ille? Jeg var kvalm fra uke 7 til 14.... O.o
Skjønner på ensomhet ja! Samboer dro på jobbreise igår og kommer hjem imorgen. Pluss at svigers tok storebror for å avlaste meg. Men jeg ble sååå ensom :P Alt ble rart med både søvn og mat. Ingen rutine å tenke på liksom. Idag ble det bedre ettersom jeg hentet storebror i bhg og ordnet med middag :)
Og lilla vokser og blir stor! :) På 3-mån kontrollen nå hadde hun gått opp 2,7 kg fra fødselen og strekt seg 11 cm :) Og neste søndag er det dåp så jeg har MASSE forberedelser om dagene :) Men det er greit å ha noe å gjøre da ;)

Å nei, har kynnerne startet allerede :O Jeg hadde mye kynner i mine svangerskap, ble sykemeldt i 34 med storebror pga mye kynnere og i uke 32 med lillesøster. men de startet ikke før i uke 22-24 da.... du får sikkert mer problemer enn meg du om de startet i uke 14. Men ikke grue deg for det :) blir det så blir det og da er det bare å ta det rolig.
Bra om svimmelheten har roet seg litt da, for den høres ikke bra ut... men kanskje du ble svimmel istedenfor kvalm? :) og da var det kanskje ikke så ille? Jeg var kvalm fra uke 7 til 14.... O.o
Skjønner på ensomhet ja! Samboer dro på jobbreise igår og kommer hjem imorgen. Pluss at svigers tok storebror for å avlaste meg. Men jeg ble sååå ensom [emoji14] Alt ble rart med både søvn og mat. Ingen rutine å tenke på liksom. Idag ble det bedre ettersom jeg hentet storebror i bhg og ordnet med middag :)
Og lilla vokser og blir stor! :) På 3-mån kontrollen nå hadde hun gått opp 2,7 kg fra fødselen og strekt seg 11 cm :) Og neste søndag er det dåp så jeg har MASSE forberedelser om dagene :) Men det er greit å ha noe å gjøre da ;)

Fikk sikkert fra uke 25 eller noe sist.. Da var de heldigvis ikke plagsomme. Rakk kanskje ikke det, fødte jo 35 uker. [emoji14]
Ja, har heldigvis ikke vært noe kvalm da :)
Men kjenner fremdeles litt av svimmelheten ved fysisk utmattelse osv. Jeg ble jo heller ikke plaget med svimmelheten, før jeg begynte på jobb i januar. [emoji14]

Heldig at din bare er borte noen dager! :O
Går greit med en dag her, men.. Etter to dager blir jeg gal. Haater det. Vil ikke sove alene.. Rutinene går vekk her også.. Joda. Kommer meg opp og slipper ut hundene litt og lager frokost og skolemat til L.. Også legger jeg meg igjen, og sover en evighet igjen ><
Gjerne til 12! Godt å sove da. Trenger det nå for tiden...

Herlig med forberedelser og sånt da [emoji173]️
Kanskje kjekt med noe tidsfordriv [emoji14]

I dag, er bekkenet litt ekstra vondt. Hurra.. Fortsetter det sånn i denne hastigheten, tror jeg at jeg slutter å stå opp av sengen før uke 20.

Back
Topp