Lillafrosk vil ha rumpetroll nr. 2!

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Heihei!
Jeg tenkte starte min egen dagbok jeg også, bare for å ha et sted jeg kan jamre for meg selv. :D
Prøvertiden (som jeg håper blir veldig kort), fant jeg ut kunne være meget frustrerende, så jeg vil bare ha et sted jeg kan rable ned tankene. :)

Bare for å ha sagt noe om meg;
Jeg er 22, samboer 32. Jeg har et barn fra før (han ingen), og vi har bestemt oss for å prøve på et felles barn.
Sluttet på p-pillene i slutten mai, og starter derfor nå på pp3. :)
 
  • Liker
Reactions: DLK
Bare å vente til TR er ferdig nå, sånn at jeg kan hive meg på ELtestene igjen :D
 
Bah. Jeg har ikke mye menssmerter, egentlig, så jeg har ikke helt retten til å klage likevel.. Men jeg synes det er ekstra irriterende nå som vi prøver. Jeg skulle SÅ ønske det var livmoren som strakk seg istedenfor. Sånne plagsomme smerter blir på en måte ikke så plagsomme når en vet det er fordi en baby gror :p

Nuvel. PP3, CD4.
Usikker på når neste EL er, men regner med den er et sted mellom cd15-cd20. Kjenner at jeg gleder meg til neste gang jeg vandrer i DPO-land! Er så spent!
 
Før helga, var jeg redd samboer kom til å ombestemme seg etterhvert.. Men, vi pratet i helgen - og nå er jeg mer sikker på at han ikke blir å ombestemme seg.
Så nå gleder jeg meg bare enda mer :D
CD 5 i dag, og sikkert to uker til neste EL... Å, la tiden gå fort :)
 
PP3 - CD 7.
Da troor jeg TR er dratt for denne gang (hvem vet, dette har vært den merkeligste TR jeg noen gang har hatt..), og det er bare å vente på EL.
Jeg er så ufattelig utålmodig av meg, og skulle helst blitt gravid før pp1!
Men håper i alle fall på et maibarn :) Hadde passet veldig fint..

Dette med å vente på EL og vente på IKM føles ut som en evighet i blant.. Det er bare tre dager til jeg begynner å teste etter EL, men det virker så lenge.

Samtidig, så går tiden så alt for fort! Datteren jeg har fra før av begynner på skolen om under to uker. Jeg synes det er vanskelig å forstå det, da det føles ut som om hun nettopp var 2 år. Men neida. Nå er hun snart 6. Lurer så fælt på hvordan hun blir som storesøster.. Blir jo minst 6,5 år mellom barna.. Blir jo litt aldersforskjell der.. Og hun er veldig enebarn. Vant til å være midtpunktet hos alle (hun har ikke særlig "konkurranse" mellom andre barnebarn eller så heller). Hvordan skal dette gå? :p

Uansett. Jeg er veldig spent. Og utålmodig. Og nå skal jeg krysse både fingre og tær for at alt klaffer denne PP'en :)
 
Heia mai-baby!:D
 
Helt enig i alt du sier her! Startet også dagbok for å kunne skrible ned alle de tanker man får gjennom disse lange syklusene.. Virker jo som alt tar en evighet! Er bare på pp4 selv :)
 
Helt enig i alt du sier her! Startet også dagbok for å kunne skrible ned alle de tanker man får gjennom disse lange syklusene.. Virker jo som alt tar en evighet! Er bare på pp4 selv :)

Jau - er kjekt å kunne rable ned litt av tankene (og det blir jo så mange av dem!). Føles ensomt ut hvis jeg må tenke dem helt alene! :p

Jeg skal finne frem din senere! Er litt mer gøy å lese på dagbøker der folk er omtrentlig like langt som meg i prøvefasen. : )
 
Jau - er kjekt å kunne rable ned litt av tankene (og det blir jo så mange av dem!). Føles ensomt ut hvis jeg må tenke dem helt alene! :p

Jeg skal finne frem din senere! Er litt mer gøy å lese på dagbøker der folk er omtrentlig like langt som meg i prøvefasen. : )

Begynte på dagbok når TR var på besøk sist etter en berg og dalbane av noen sykluser i forkant, tenker jo tusen tanker til dagen og prøver å tolke det ene og det andre, så skal ikke være lett!
 
Begynte på dagbok når TR var på besøk sist etter en berg og dalbane av noen sykluser i forkant, tenker jo tusen tanker til dagen og prøver å tolke det ene og det andre, så skal ikke være lett!

Ser den! Føler det akkurat på samme viset. Får håpe det klaffer for oss snart, da. Da slipper vi i alle fall tolkingen (.. tusen tanker vil en nok fremdeles ha.)
 
Ser den! Føler det akkurat på samme viset. Får håpe det klaffer for oss snart, da. Da slipper vi i alle fall tolkingen (.. tusen tanker vil en nok fremdeles ha.)
Her kan man i allefall dele sine gleder og bekymringer med likesinnede :) spiren sitter vel for oss denne mnd? Lever i håpet :)
 
CD 9.
Du vet du er prøver, når det føles rart å IKKE teste etter noe. Så, jeg svidde av en EL-test (hadde hele 16 stk. Burde holde til EL..). Den var selvsagt negativ. Men det føltes godt å begynne å teste igjen (herregud, tror jeg blir sinnsyk snart...).
 
1e32aabd5450110d7f91af313b886d7b


Jeg gjør slik denne PPen. Så noen andre på forumet hadde gjort noe slikt (Alvea..?), og jeg synes det så lurt ut. Kjekt med en oversikt! Også er det gøy å se på :)

Må si jeg er meget spent på når EL kommer..
Altså; før jeg ble gravid første gang, så hadde jeg 35 dagers syklus.. Så fikk jeg barn, og begynte på p-piller..
Og da jeg sluttet, hadde jeg først bortfallsblødning - så én syklus på 35 dager.. Og så testet jeg EL den neste syklusen; fikk EL på CD18, og mens på 12 dpo.
Jeg har regnet IKM med at jeg får EL på CD19 og mens på 12 dpo.. Men jeg aner jo ikke. Egentlig. For alt jeg vet, kan jeg få EL i morgen!
Jeg føler meg ekstremt spent. :p
Som om "alt kan skje" denne ppen :D
 
Cd 11 - Negativ EL-test. Når EL først kommer, skal IKKE sambo få vite det før etter vi har lagt inn aksjer. Redd for prestasjonsangst! Dét ville vært dumt :p

Selv om jeg har vært gravid før, så har jeg aldri sett en positiv graviditetstest IRL. Sist gang var jeg 16 år gammel, og testet meg hos helsesøster. Tok ingen hjemmetest etterpå, stolte bare blindt på det HS sa. :p
Nå håper jeg på en positiv test selv her snart. Har sett så mange negative tester selv, at jeg begynner lure på om positive tester er en myte :p
 
Last edited:
CD 16 - venter enda på EL..
Sist syklus var testene veldig negative før jeg plutselig fikk positiv el-test..
Men - for denne runden, er dagens EL-test sterkere enn de tidligere! SER jo faktisk streken!! :) Satser på at EL er på vei nå. I skal komme på mandag etter gjetningen min, men jeg håper på at den kommer snarest :D
 
c16bf739623f3888d07ca7ea94089d54


Sånn ser det ut nå.. Er nesten helt blendahvitt på testene fra CD 9-15 (kan skimte dem såvidt), men den i dag ser jeg streken tydelig :)
Synes bedre IRL..
I morgen kanskje? : )
 
Lykke til med prøvingen ;)
 
c16bf739623f3888d07ca7ea94089d54


Sånn ser det ut nå.. Er nesten helt blendahvitt på testene fra CD 9-15 (kan skimte dem såvidt), men den i dag ser jeg streken tydelig :)
Synes bedre IRL..
I morgen kanskje? : )

Kan jo se ut som det er noe på gang ja :) sånt kan man like :D
 
Jamen.. Ingen EL i dag heller. CD18.
Den kom på CD18 forrige syklus.. Så da BØR den jo egentlig komme i morgen.. ellers begynner jeg å lure på om jeg har missa den (pleier å teste kun på ettermiddagen - men har testet på morgenen også i går og i dag).
 
Back
Topp