Skravletråd januar

Jo ja gjør jo det. Gøy følge med på listen og virker dessuten som skravlingen har minket. Jeg skravler dog når jeg kan uansett :)
Da anbefaller jeg dere å skravle skikkelig og øke tempoet litt, så kan det nok dukke opp noe ganske snart :)
Lage dere en utfordring til uken kanskje?

Da anbefaller jeg dere å skravle skikkelig og øke tempoet litt, så kan det nok dukke opp noe ganske snart :)
Lage dere en utfordring til uken kanskje?
Vi får prøve.

For min del er det litt hemmende at jeg også har begynt å jobbe litt. Hjemmefra. Mens ungene sover. Også kjent som skravletimen på kvelden.... Det gjør det litt vanskelig....

Mannen får i snuppa grøt!

Mens mellomste står ved siden av og er lett underholdning/distraksjon.

Men hey, jeg stemmer snart for pappaperm jeg da ;-)

Passer fint å skulle feire bursdagen til frøkna i morra... holder på med en marengsbunn nå, så bare en haug med andre kaker, brette og legge på plass klær, vaske og henge opp klær, vaske opp, støvsuge og vaske gulver... håper bare den syke lille tassen min sover i kveld[emoji12]

Gratulerer til storesøster:D
Og god bedring til lillegutt!

Frokost i dag.

Tomt for joghurt. Leverpostei pleide hun spise med liv og lyst.
Slenges på gulvet
Smøreost. Samme vei.
Skinkestek? Nei. Fysj.
Servelat? Pappa spiser det. Men neitakk. Kan spise agurken....

River i klærene mine i det hun tas fra bordet. Nektes amming. Tilbud om mat. Vil ikke. Ammes en stund senere. Drikker masse. Spiser noen få biter men kaster på gulvet nå mens faren spiser to timer senere.

Hun er heldigvis, i motsetning til de to eldste, ikke undervektig. Men faller litt etter litt på kurven etter at hun ble et halvt år. Jeg tror vel at hun på 70-percentilen som fullammet lå høyere enn sitt naturlige nivå og nå faller ned mot der hun egentlig hører til. (godt hjulpet av at jeg pumpet til neonatal hadde jeg jo absolutt mye og feit melk til henne) men det ser nå unektelig ut som at hun spiste lite og det første halvåret med mat. Også nektet hun helt de siste par ukene...

Frustrerende det der....:( men godt hun har noe "å gå på".
Bra de i denne alderen stadig endrer vaner, satse på at hun snart gofler innpå det meste:P

Frustrerende det der....:( men godt hun har noe "å gå på".
Bra de i denne alderen stadig endrer vaner, satse på at hun snart gofler innpå det meste:P
Endrer vaner sånn i det jeg nesten har funnet ut av en ja. Så vi håper det går seg til. Bli litt flinkere på å spise selv. Kanskje det løsner da. (men da kaster hun kategorisk tilside kjøtt og spiser bare grønsaker (tomat og agurk og paprika i alle fall) og pasta. Evt ris. Potet har hun vel ikke prøvd annet enn most i saus, gulrot husker jeg ikke hva hun syntes om.

Jaja, litt etter litt...

Bør vel egentlig se å komme meg på kjøkkenet, men gidder egentlig ikke

Hurra, så flott:D
Nesten halv porsjon. Ikke stor suksess, men i det minste grøt.

Han har kjøpt seks mnd bestemors gryte til henne, den middagen spiser hun i alle fall kanaler 2/3 av et glass.... Mat beregnet for hennes alder utgår, det har klumper....
Vi skal ha pizza. Og det spiser hun nemlig ikke. Kanskje litt av skorpen. Men ikke saus og fyll og ost. Nemlig.

Back
Topp