..med twins i magen

Vi har kjøpt ny bil i dag:D Siden vi hvert øyeblikk blir en familie på seks måtte vi ha en syv-seter. Mannen fikk velge siden det ikke er så nøye for meg så lenge den er trygg og alle får plass, så det ble en Nissan Pathfinder. Kjempefin da, flink mann:p
ImageUploadedByBV Forum1476380616.652660.jpg
 
I løpet av helgen har kløen så smått kommet tilbake, så dro inn på legevakten for en ekstra blodprøve.
Verdiene skal være under 40, og før jeg begynte på medisinene var jeg oppe i 350! Med medisiner gikk de ned til 16, det var for ca en uke siden. I går var de oppe i 48. Foreløpig nesten på normalen, men liker ikke at de stiger:( Skal på ny kontroll i morgen..
 
Sover så dårlig!! Oppe en gang i timen hele natten for å tisse. Da er magen hard og vond hver gang. Sovner fort igjen, men slitsomt likevel!
 
Var på vekten i dag og har gått opp 2.5 kg til sammen nå:) Det går jo riktig vei i alle fall
 
Så mange følelser om dagen. Noen dager er jeg bare sur, noen dager lei meg og noen dager har jeg så mye energi og bare rydder:p Små ting kan vippe meg helt av pinnen! Stakkars mann i går, han satt på vaskemaskin og oppvaskmaskin samtidig, og jeg ble suuupersur for jeg tenkte på strømmen..eeeh han skulle jo fått premie for å være flink, og tålmodig var han med meg i tillegg. Er så takknemlig for han, så i dag skal jeg være ekstra god med han<3
 
Faste og blodprøver i morgen tidlig:/ Guttebass har snudd seg meg hodet nedover han også, så nå begynner de å bli klare der inni:) Alt bra med gullene, Filip er 1800g og Ariana er 1400g<3
 
Da var blodprøvene tatt, en uke til neste gang:) Livmorhalsen var 2,9cm i går så det er bra! Var nede i 2,6cm for noen uker siden, men medisinene har hjulpet masse. Kjenner at hele magen er roligere, og puppene som hadde startet produksjonen har også roet seg ned:)
 
Det er så tungt om dagen! Vondt å sove, vondt å sitte, vondt å gå. Våkner en gang i timen gjennom hele natten, og bare gleder meg til å kunne stå opp igjen. Jeg har slitt med matlysten gjennom hele svangerskapet, og med kolestasen skal jeg i tillegg holde meg unna mat med mye fett. Det eneste som smaker godt nå er havregryn, så det går mye av det:p
 
I uke 33 fikk vi vite at vekstavviket mellom twinsa var i grenseland. De hadde det bra, men forskjellen mellom dem begynte å bli stor med nesten et halvt kilo. Vi fikk ny time uken etter. Jeg tenkte ikke så mye mer over det, bare kjente meg godt passet på!
 
Fredag 11.11, uke 34+1
Ny vekstkontroll om morgenen. Jeg har ikke spist frokost, er kvalm. Filip har lagt på seg fra 2200 til 2700 på en uke!! Store gutten min. Ari har gått fra 1900 til 2200, noe som jeg synes var bra:) Men legene synes forskjellen er for stor, og jeg blir innlagt på sykehuset for å overvåke veksten nøye.
Først blir jeg sendt på el clinico i Malaga. På med monitor der de måler hjerterytmen til bebisene. Der viser det seg at jeg har rier, og herfra skjer det mye. Første lungemodning blir satt, og jeg får intravenøs riedempende og antibiotika. Blodprøver blir tatt. Etter en stund får jeg vite at de ikke har kapasitet til å ta i mot tvillinger om de skulle komme denne natten, så jeg blir sendt med sykebil og blålys til det største sykehuset i Malaga. Rett på føden og på med ny monitor. Åpning blir sjekket, den er to cm. Jeg har fremdeles ikke spist noe siden dagen før, men får ingen mat eller drikke. Jeg sitter med monitor i til sammen åtte timer. Har vondt overalt og føler meg ikke hørt. Kynnerne blir alltid verre om jeg ligger på ryggen og nå har jeg lagt sånn i timesvis. Noen av riene er oppe i styrke 120. Jeg får heller ikke puste når jeg er på ryggen, har bronkitt og er mega stresset. Legene har ikke tid til meg, og jeg forholder meg bare til ulike sykesøstre. Til slutt er jeg så sliten, jeg føler meg ikke i fødsel og ingen vil høre på meg. Ingen mat, ingen medisiner. Etter en del sutring kommer legen endelig og sier: Hvis du har mer åpning nå blir det keisersnitt. Hvis ikke skal du få komme på et rom. Heldigvis er åpningen den samme og jeg får både mat og hvile. Da er klokken nesten elleve om kvelden. Og det har gått over 24 timer siden sist jeg spiste.
Neste dag er det fremdeles fokus på rier og fødsel. Riedempende i armen hele tiden. Må krangle meg til at de ser på kolestasen og bronkitten. Hva med størrelsen på barna? Får lungemodning nr to. Jeg får medisinene tilbake (jeg har tatt dem i smug uansett), og får monitor en gang i døgnet. Søndag ser de at leveren min er veldig sliten, og riedempende blir koblet fra. Ul viser fin gjennomstrømning i navlestrengene. Hvis jeg går i fødsel nå, vil de ikke prøve å stoppe den. Mandag blir bronkitten tatt på alvor, og første lege lytter på lungene. Jeg får medisin som hjelper masse og endelig blir det lettere å puste!! Riene blir ikke sterkere, og fokuset går tilbake til der vi skulle vært i utgangspunktet. Veksten til bebisene:) Tirsdag er den første dagen jeg føler meg helt trygg, og alt går som det skal. Kynnerne er vondere nå enn de har vært tidligere, kjenner det i korsryggen og har nedpress. Når jeg ikke stresser så kommer de sjeldent og ikke regelmessig:) Spent på fortsettelsen..!
 
Spennende! Lykke til! :D
 
Onsdag og 34+6. Ultralyd med mål og Filip har lagt på seg 100g siden fredag, og Ariana ingenting. Da er forskjellen oppe i 600g og legen mener de vil ha det best på utsiden. De vet ikke hvorfor, det kan være morkaken. Så da blir det igangsettelse i morgen tidlig. Hadde akkurat blitt fortrolig med tanken om at det kunne gå en stund før de kommer:) Vet ikke helt hva jeg skal tenke, blir tvillingfødsel på meg i morgen!! Vet ikke om jeg er helt klar for det..
 
Onsdag og 34+6. Ultralyd med mål og Filip har lagt på seg 100g siden fredag, og Ariana ingenting. Da er forskjellen oppe i 600g og legen mener de vil ha det best på utsiden. De vet ikke hvorfor, det kan være morkaken. Så da blir det igangsettelse i morgen tidlig. Hadde akkurat blitt fortrolig med tanken om at det kunne gå en stund før de kommer:) Vet ikke helt hva jeg skal tenke, blir tvillingfødsel på meg i morgen!! Vet ikke om jeg er helt klar for det..
Ønsker deg masse lykke til imorgen ❤ :)
 
Oi, så spennende!! Masse lykke til :)!
 
Lykke til ❤
 
Ligger her og tenker på at det er viktig å hvile siden det blir en lang dag i morgen! Men nei, er lys våken, dette er jo alt for spennende!!
 
Hvordan går det?? :D
 
Back
Topp