Bruker du ?

Ja. Det finnes flere enn neutral, sant det. Blenda sin hadde vi en gang. De funker jo. Jeg bare ser ikke poenget.

Og for brukeren som alrså argumentere med god lukt. Da er det ikke en parfymefri "sensitiv" hun bruker. Omo hat også sensitiv. Mildere parfyme, men med lukt. Parfyme må det ha for å lukte godt, parfymefri lukter ikke godt. Jeg dropper hele greia så lukter klærene bare rent.

Ja. Det finnes flere enn neutral, sant det. Blenda sin hadde vi en gang. De funker jo. Jeg bare ser ikke poenget.

Og for brukeren som alrså argumentere med god lukt. Da er det ikke en parfymefri "sensitiv" hun bruker. Omo hat også sensitiv. Mildere parfyme, men med lukt. Parfyme må det ha for å lukte godt, parfymefri lukter ikke godt. Jeg dropper hele greia så lukter klærene bare rent.
Tror nok ikke jeg er den eneste som bruker det for at klærne skal lukte godt. Og vi tåler det.
Helt greit at du dropper det :) men jeg bruker omo sensitive med parfyme og syns det gjør tøyet mykt og at det lukter godt :)

Tror nok ikke jeg er den eneste som bruker det for at klærne skal lukte godt. Og vi tåler det.
Helt greit at du dropper det :) men jeg bruker omo sensitive med parfyme og syns det gjør tøyet mykt og at det lukter godt :)
Du er slett ikke den eneste som bruker det for god lukt nei

Det er likevel ikke gunstig for babyhud, sensitiv hud eller miljøet

I vårt hus har vi både baby og sensitive eldre barn, samt parfyme-allergikere i slekta så det et rett og slett ingen grunn til å forurense med det for oss. Du får bruke om du vil, men det et ikke et argument for at andre bør.

Det man kan være klar over, er at de som ikke tåler det kan faktisk reagere på at deres klær lukter sterkt. Er veldig ubehagelig med sterk/tungt parfymert lukt, og akkurat som med egen parfyme så kjenner man ikke selv hvor sterkt klærne lukter. Jeg har lett for å bli kvalm av andres parfymer/vaskemidler.

Vi bruker sensitivt tøymykner, blenda eller neutral, til det meste av tøy, med unntak av jeans og microfiberkluter. Av og til vaskes håndklær sammen med microfiberklutene, så da blir ikke de vasket med tøymykner. Tørketromler de etterpå, så da blir de myke uansett.

Jeg bruker også tøymykner for lukta. Vasket alle klærne til lille i magen med helt vanlig vaskemiddel og tøymykner. Endrer det selvsagt HVIS det viser seg at hun reagere på det.

Jeg bruker det iblant for å få den gode lukta, men ikke på klærne til 3 åringen ettersom han har sensitiv hud.

Aldri! Ekkelt syns eg, hehe. Litt hysterisk når d kommer til klesvask, hehe.. Ingen parfyme i vaskemiddel, ingen skyllemiddel og alt lufttørkes ute, alltid. Ocd yes! :D

Bruker alltid på sengetøy og håndklær. Ikke alltid på klær :happy:
Her går det i neutral eller blenda sensitive.

Bruker det på ull, sengetøy og hånkler

Tøymykner ? Må man det ?
Jeg har alltid brukt det, men ser ut til
At vi kanskje må slutte eller kjøpe de helt uten lukt.

Blir klærne stive om man ikke bruker det ?

Jeg bruker det på alt utenom undertøyet mitt. Før brukte jeg ikke så ofte. merker stor forskjell på håndklene, de er myye mykere enn før, da jeg ikke brukte.

Etter vi fikk barn bruker vi parfymefri!

Det er fy fy ifølge disse strikke damene som bor i bygda her ;) selv bruker eg aldri skyllemiddel, er "døds" allergisk mot parfyme så bruker luktfritt vaskemiddel og tørker ute for å få frisk deilig lukt i klærene. Så eg har aldri prøvd sjøl, bare hørt at d er fy fy.. :)

Mannen vil ha det for å få bort vond lukt og for at klærne skal lukte godt. Jeg må bruke vaskemiddel for sensitiv hud, og kan da ikke bruke tøymykner som han vil pga parfymen som er i. :) Det meste av klær blir vasket sammen, men har han treningsklær/tskjorter/skjorter han vil bruke tøymykner til blir det vasket for seg selv :)

Mannen vil ha det for å få bort vond lukt og for at klærne skal lukte godt. Jeg må bruke vaskemiddel for sensitiv hud, og kan da ikke bruke tøymykner som han vil pga parfymen som er i. :) Det meste av klær blir vasket sammen, men har han treningsklær/tskjorter/skjorter han vil bruke tøymykner til blir det vasket for seg selv :)

Da får du fortelle han at den ikkje fjerner vond lukt den dekker bare over :P beste måten å fjerne vond lukt som ikkje går vekk ved vanlig vask er en kork med eddik i maskinen, har d i den som skyllemiddelet skal og så luft tørke klærene ute.. Og nei d lukter ikkje eddik av klærene :)

Da får du fortelle han at den ikkje fjerner vond lukt den dekker bare over :p beste måten å fjerne vond lukt som ikkje går vekk ved vanlig vask er en kork med eddik i maskinen, har d i den som skyllemiddelet skal og så luft tørke klærene ute.. Og nei d lukter ikkje eddik av klærene :)
Har fortalt han det :p Samma for han om det fjernes eller dekkes over, hehe :p Men skal prøve med eddik :)

Back
Topp