Hvilke symptomer har dere?

Har veldig ømme bryster og veldig følsom, eller føler jeg meg velidg fin :) Men i går kjørte vi til byen, og synes bilen vår stinket flytoalett, litt sånn metalisk lukt. haha, gubben skjønte ikke hva jeg babla om.
 
Mitt første innlegg her på forumet.

Jeg har sterke murring nederst i magen,
Våkner på nettene for og tisse, og veldig ømme pupper. Er en del trøtt.

Tenkte bare og høre med dere her inne. ( har aldri vært gravid før )
Jeg har tatt 2 tester der begge er positive. Men har ikke vært hos lege, har dere? Når kontaktet dere lege/jordmor?
jeg har hatt litt vanskeligheter med og bli gravid. Så lurer på kan testene jeg har tatt her hjemme vise feil? Klarer liksom ikke skjønne dem er positive. Hehe.
Håper noen tar seg tid til og svare.
:)
 
Mitt første innlegg her på forumet.

Jeg har sterke murring nederst i magen,
Våkner på nettene for og tisse, og veldig ømme pupper. Er en del trøtt.

Tenkte bare og høre med dere her inne. ( har aldri vært gravid før )
Jeg har tatt 2 tester der begge er positive. Men har ikke vært hos lege, har dere? Når kontaktet dere lege/jordmor?
jeg har hatt litt vanskeligheter med og bli gravid. Så lurer på kan testene jeg har tatt her hjemme vise feil? Klarer liksom ikke skjønne dem er positive. Hehe.
Håper noen tar seg tid til og svare.
:)

Gratulerer☺️ Egentlig er det vanlig med å vente til uke 12 før man drar på første kontroll hos lege☺️ men du kan dra til legen for å ta prøve for å påvise graviditet, men den tar noen dager før du får svar, og det er ikke veldig vanlig☺️ har du prøvd lenge nok til at du har blitt satt i kontakt med gynekolog, så kan det være en fordel å ta kontakt med den i starten☺️
 
Litt mer hodepine enn vanlig. Kjenner at det skjer noe med kroppen. Var syyykt kvalm her en dagen og kasta opp.(tok testen 1 ukr etter det så da var mistanken rett) Har heldigvis ikke vært det siden. Var utrolig kvalm første svangerskap, håpe det blir bedre med neste. Flinkere med å spise frukt og mindre sukker. :)
 
Strekker veldig i sidene, kvalme som kommer og går, tendenser til bekkenløsning samt økt utflod. Og ikke minst ømme bryst og nipler :p
 
Puppene mine!!! Herregud de er til vanlig 75 a/b.. men nå derimot. Ble sånn de andre gangene også. Så ut som at jeg hadde silikon. Og mine har faktisk i tillegg lekkasje som kom det sek jeg ble gravid igjen.

Også har jeg hormon svingninger hele tiden.
jeg er veldig kvalm på kvelden.
Det meste stinker og jeg har fått cravings. Så lenge jeg ikke ender opp med hypermesis som jeg fikk under mitt første svangerskap så skal jeg ikke klage :p for det var mildt sagt horribelt!
 
Puppene mine!!! Herregud de er til vanlig 75 a/b.. men nå derimot. Ble sånn de andre gangene også. Så ut som at jeg hadde silikon. Og mine har faktisk i tillegg lekkasje som kom det sek jeg ble gravid igjen.

Også har jeg hormon svingninger hele tiden.
jeg er veldig kvalm på kvelden.
Det meste stinker og jeg har fått cravings. Så lenge jeg ikke ender opp med hypermesis som jeg fikk under mitt første svangerskap så skal jeg ikke klage :p for det var mildt sagt horribelt!


Hypermesis er jeg også livredd for! Hadde det sist, helt grusomt! Dessverre har jeg lest mest at de som har hatt det før, har mest sannsynlighet til å få det igjen, og da verre en første gangen! BUUU! Håper vi slipper unna :p
 
Lite energi, stuptrøtt på kvelden, ømme pupper, oppblåst..
 
Enten har jeg tatt for mye på puppene å de er ømme pga det eller så kommer ømheten snikende ifra graviditeten:rolleyes:
Å murringene har vært nå å da:shy:
 
Mitt første innlegg her på forumet.

Jeg har sterke murring nederst i magen,
Våkner på nettene for og tisse, og veldig ømme pupper. Er en del trøtt.

Tenkte bare og høre med dere her inne. ( har aldri vært gravid før )
Jeg har tatt 2 tester der begge er positive. Men har ikke vært hos lege, har dere? Når kontaktet dere lege/jordmor?
jeg har hatt litt vanskeligheter med og bli gravid. Så lurer på kan testene jeg har tatt her hjemme vise feil? Klarer liksom ikke skjønne dem er positive. Hehe.
Håper noen tar seg tid til og svare.
:)
Jeg kontakta helsestasjon ganske tidlig sist, for å komme inn i systemet og få satt av time hos jordmor. Gikk ikke til fastlegen da jeg opplevde at han ikke hadde samme kunnskaper som en erfaren jordmor :) Denne gangen venter jeg kanskje litt med å ringe.
 
Ingen symptomer, så jeg ble virkelig overasket når jeg fikk 2 streker i dag :)
 
Så uggen og kvalm.. ryggen slår seg vrang i bevegelse og puppene varierer :)
 
Treg mage, mens murringer, ømme pupper!!! Trudde jeg hadde hatt ømme pupper før.... Åneida, dette kan ikke sammenlignes med "mens ømme pupper" :) Hahaha...
 
Her er hormonella "in tha house", eer så sint om dagen! :mad: Sliten, trøtt, oppblåst mage (!), murringer i livmorområdet, oog idag kjente jeg bekkenet igjen (oh no!!). Litt småkvalm ved lenge mellom måltider, og småsulten til stadighet. Bare 4+2, så dette skal bli gøy! Men med de andre var jeg også igjennom omtrent alle symptomer man kan få som gravid da. You name it - I had it... :banghead::dead::D Det jeg er mest spent på er om kvalmen velter inn i uke 6 eller ikke. Hadde kvalme 24/7 med den ene, knapt nok kvalm med den andre..... :nailbiting:
 
Nå har jeg fått litt ømme bryst, mest brystvortene! Litt småuggen, fort sulten og har litt murringer :)
 
Sliter med kvalme og trøtthet, sykt ømme pupper, og bekkenet har begynt å verke litt..
 
Pr dagsdato:
*større pupper, ømme
* kvalm/uvel på kveldstid
* vondt i ryggen til tider (fikk bekkenplager tidlig sist)
* liten matlyst
* mer sliten enn normalt
* myye luft i systemet:facepalm:

- føler jeg får det meste denne gangen :banghead: Sist var helt greit, men nå er det voldsomt mye allerede..
 
Jeg fryser!! Det kjenner jeg igjen begynnelsen av forrige svangerskap ☺️❤️
 
Ømme bryst, ekstrem kvalme og luft i systemet. Tror jeg skal gå tol innkjøp av linfrø i dag for å se om magen blir bedre :)
 
•Tisse ofte, alltid vært det første tegnet på graviditet!:D
•Treg mage, hadde det hele forrige svangerskap!
•Murringer i magen, også noe som varte hele forrige svangerskap!
•Sliten og trøtt, kan sovne når guttungen legges kl 19-19:30 og våkne kl 5-6! :eek:
•Vondt i korsryggen, kan komme av at jeg sover mer! ;)
•Kvalm, ble ikke kvalm sist før uke 7-8 :wideyed:
•Dårlig matlyst, hadde det også fra ca uke 8-16 sist! Gikk ned flere kilo, men de kom tilbake med renter etterhvert! ;)
•Kløe i puppene, helt nytt symptom! :)

Spent på om bekkenet holder ut denne gangen. Hadde store plager fra 6-7mnd. Fikk fysiotrening en gang i uka. Det hjalp mye!
 
Back
Topp