Bollefjolle
Andre møte med forumet
Har ikke tenkt så langt. Men permisjonen er jo slutt når den er ca 11 mnd og da satser vi på bhg plass.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Noen som vet hvordan det er med helligdager mtp. på perm? Blir det regnet som vanlig dag som man tar perm på?
For en kabal dette herI Desember får man jo halv skatt, men hadde egentlig planer om å ta ulønnet perm da, siden jeg skal ha100 % lønn med ulønnet perm før mannen begynner på sin del. Noen som vet noe om det?
Hei! Noen som kan svare meg på dette: Jeg har vært og er delvis sykemeldt fra jobb pga svangerskapskvalme. Arbeidsgiver får refundert penger av nav, så all lønn jeg mottar får jeg av arbeidsgiver. Vil jeg få normalt med feriepenger neste år? Og hvordan blir det sommer 2018 når en har vært i mammapermisjon. Får en fortsatt vanlig med feriepenger?
Eg e ikkje heilt sikker på detta altså, men eg trur ganske sikkert at du får normalt me feriepenga-altså som om du va i jobb som vanlig..
Men når du har vore i mammaperm får du kun utbetalt feriepenga ut i frå dei første 12 (eller 13) permisjonsvekene.
Då eg gjekk ut i permisjon me mi litla i fjor va eg student me helgejobb(som eg sa opp ette mine første 9 veke i perm) så far hadde fellespermisjonen. Då fekk eg utbetalt feriepenga frå 9 veke i helgejobben og far fekk utbetalt for tre (eller fira) veke.. altså betydelig mindre enn vanlig.. :/
Hmm.. Rart vi ikke skal få normalt med feriepenger pga permisjon.. Men permisjonspengene får vi jo av nav, så kunne vel egentlig ikke forvente noe annet. Får være flink å legge av penger![]()
Hmm.. Rart vi ikke skal få normalt med feriepenger pga permisjon.. Men permisjonspengene får vi jo av nav, så kunne vel egentlig ikke forvente noe annet. Får være flink å legge av penger![]()
Her er jeg arbeidsledig så har ikke peeeeiling på permisjon å tror heller ikke jeg har krav på noe foreldrepenger :/ jobbet som vikar i en barnehage fra april til juli men ingenting etter det..
Beste for meg er hvis de går utifra dagpengene når det komme til foreldrepengene. Får mer av nav i mnd enn det jeg fikk i lønn som vikar i barnehagen. Har tiligere jobbet i olja men ble permitert etterfølgt av oppsigelse. Å er akkuratt ikke så lett å få ny jobb når du er gravid, hvem vil vell annsette noen som skal til lege og jordmor hver mnd :/Du får fortsatt foreldrepenger. Fra NAV sine sider:
Hvis du er arbeidsledig og mottar dagpenger, er beregningsgrunnlaget for foreldrepengene lik det du får utbetalt i dagpenger. For gravide kvinner som er helt eller delvis arbeidsledige og mottar dagpenger, kan grunnlaget for beregningen av foreldrepengene fastsettes etter inntekten i de beste seks månedene av de siste ti månedene før stønadsperioden starter hvis det er mest gunstig.
Så siden du har stått i jobb i 3 mnd ville det gunstigste vært om du fikk jobb i 3 mnd til. Men er jo ikke lett å få seg jobb og orke ny jobb når man er gravid. Men du får iallefall noe uansett. Men far kan ikke ta av fellesperioden med mindre du får deg jobb/studier da det er aktivitetskrav til mor om far skal ta av fellesperioden. (Dette gjelder ikke fedrekvota)
Beste for meg er hvis de går utifra dagpengene når det komme til foreldrepengene. Får mer av nav i mnd enn det jeg fikk i lønn som vikar i barnehagen. Har tiligere jobbet i olja men ble permitert etterfølgt av oppsigelse. Å er akkuratt ikke så lett å få ny jobb når du er gravid, hvem vil vell annsette noen som skal til lege og jordmor hver mnd :/
Vi vil ta 80%, pluss at jeg tar far sin del av permisjonen, pluss 5mnd med ulønnet permisjon, da har vi dekt opp til BHG start her i august 2018. Gjorde det samme med frøkna for 3år siden og var veldig fornøyd med løsningen![]()
Hvordan kan du ta far sin del av permisjon? Ifølge nav må far da være for syk til å ta seg av barnet, vi fikk ikke det forige gang hvertfall. Vi spurte siden far var lærling da å hadde ikke lyst til å utsette læretiden med 10 uker.