Hvor ofte går du til tannlegen?

Hadde ikke vært på sjekk på 20 år nå i april, kun trekt 2 visdomstenner som var betente. Det har blitt en kostbar affære. Har allerede brukt 5800 kr på en rotfylling, 1500 kr på en fylling og 815 på trekking av ødelagt visdomstann. Har igjen to mellomstore hull og hull bak begge fortennene. Da har jeg brukt ca 14 000 kr inkl en skikkelig sjekk og rens. Blir å gå årlig etter det pga rotfyllinga må sjekkes da hun ikke fikk ut alt og jeg må få krone på den da fyllinga nesten ikke har feste. Så jeg har lært på den harde måten.
 
Jeg var flink når jeg bodde i Sverige, gikk nok 1 gang i året. Så flyttet jeg hit 2009 og gikk en gang pga mistanke om hull.
Etter det var jeg ikke til tannlegen igjen før i 2015... Tror jeg står på innkallingsliste, men husker ikke helt hva som ble sagt. Får vel purre de til våren da det har gått 1,5 år :)
 
Haha, det svaret skilte seg litt ut :p
Får du noen rabatter som ansatt? :)

Vel. Man kjenner jo alle på klinikken, så.. Blir gjerne litt sånn.. "har du tid til å ta røntgenbilder av tannen min i dag?" :p

Blir litt hykleri å jobbe på tannklinikk med ødelagte tenner, så :p
 
Når jeg har vondt nok :)
 
Fikk ordnet med ny tannlege nå i sommer så nå blir det en gang i året, er vel 5 år siden jeg var til sjekk.
 
En gang til tannlege i året, og en gang til tannpleier, så det blir 2 ganger i året. :D
 
For sjeldent. Det er så dyrt. Men skal bli testet pga munntørrhet så håper det er såpass ille at jeg får litt dekning. Har slitt med munntørrhet siden jeg var dehydrert i 2008 og det er ganske slitsomt, må jo drikke omtrent konstant for å ikke bli gal. Ikke bra for tennene.

Jeg har munntørrhet og brukte i fjor over 10 000kr hos tannlegen selv om jeg får dekket opptil 70 % av regningen. Det er virkelig drøyt! Munntørrheten har bare blitt verre og verre de siste årene og nå når jeg er gravid er det virkelig ille. Går 2 ggr i året til tannlege, pusser tennene 2-3 ggr daglig, bruker tabl mot munntørrhet, munnskyll og tanntråd. Likevel er kjeften alltid full av dritt :(
 
Jeg har munntørrhet og brukte i fjor over 10 000kr hos tannlegen selv om jeg får dekket opptil 70 % av regningen. Det er virkelig drøyt! Munntørrheten har bare blitt verre og verre de siste årene og nå når jeg er gravid er det virkelig ille. Går 2 ggr i året til tannlege, pusser tennene 2-3 ggr daglig, bruker tabl mot munntørrhet, munnskyll og tanntråd. Likevel er kjeften alltid full av dritt :(
Ifølge min tannlege så er det ikke så mye å gjøre desverre. Ikke akkurat oppløftende. Man kan jo altid prøve. Men har man først fått det så er det desverre der for å bli.
 
Ifølge min tannlege så er det ikke så mye å gjøre desverre. Ikke akkurat oppløftende. Man kan jo altid prøve. Men har man først fått det så er det desverre der for å bli.

Nei, føler meg "ekkel" som har så mye hull osv, men vet jo det ikke er selvforskyldt. Kan jo avverge mye med å spise jevnt, drikke vann pluss god hygiene, ofte til tannlegen osv. Men ikke oppløftende nei. Har du tatt første spyttprøve? Gamle tannlegen min fulgte det ikke opp etter første prøve, så tok 4 år før jeg fikk "diagnosen". Først da jeg skiftet tannlege skjedde det ting. Har forresten tørre øyne også, men er ikke så plaget av det. Har du andre problemer?
 
Nei, føler meg "ekkel" som har så mye hull osv, men vet jo det ikke er selvforskyldt. Kan jo avverge mye med å spise jevnt, drikke vann pluss god hygiene, ofte til tannlegen osv. Men ikke oppløftende nei. Har du tatt første spyttprøve? Gamle tannlegen min fulgte det ikke opp etter første prøve, så tok 4 år før jeg fikk "diagnosen". Først da jeg skiftet tannlege skjedde det ting. Har forresten tørre øyne også, men er ikke så plaget av det. Har du andre problemer?
Nei har ikke fått gjort det. Har vært der og tannlegen sa det forklarte alt. Men må spare penger til det. Han mene r også jeg trenger regulering pga skeive tenner nede som har flytta på seg. Er ikke farlig med skeive tenner så lenge de ikke flytter seg sa han. Så alt skulle sjekkes på en og samme time og det blir ikke billig. Er veldig mye stiv og vonde muskler og flere symptomer på fibromyalgi. Men håper på en måte det kun er tilfeldig. Fikk munntørrhet etter at jeg var uttørket en gang, men tenkte ikke så mye på det før det og ble litt redd for å bli der igjen så jeg kjente vel mer etter det. For merket ikke at jeg var uttørket før legen sa det til meg.
 
Sjelden. Men bedt om 1 gang i året. Trakk visdomstenner sist uke nå :p
 
Jeg har munntørrhet og brukte i fjor over 10 000kr hos tannlegen selv om jeg får dekket opptil 70 % av regningen. Det er virkelig drøyt! Munntørrheten har bare blitt verre og verre de siste årene og nå når jeg er gravid er det virkelig ille. Går 2 ggr i året til tannlege, pusser tennene 2-3 ggr daglig, bruker tabl mot munntørrhet, munnskyll og tanntråd. Likevel er kjeften alltid full av dritt :(

Kjenner meg skikkelig godt igjen.Har munntørrhet selv også. Tok spytt-test i fjor og fikk det påvist.
Men jeg har alltid hatt mye hull. Går til tannlegen to ganger i året, og hun finner alltid 2-3 hull. Pusser tenner morgen og kveld, bruker tanntråd og munnskyll. Likevel blir det hull, og ofte rotfyllinger.
Går fort 10-15 000 i året hos tannlegen, selv med refusjon. Men man kan jo liksom ikke la være å fikse heller, for da blir det jo bare verre!
Er ikke gravid nå, men prøver. Gruer meg litt hvis jeg får enda verre munntørrhet under graviditeten.
 
Så dyrt er det vel ikke med sjekk av tennene? Tror jeg betaler 400 kr eller noe.
Om man ikke har vært der på noen år, så blir det fort dyrt. Da skal det røntgen til, overhaling av tenner/tannkjøtt, fikse det som evt. må fikses... :/ å gå jevnlig er jo for det beste, men noen ganger går det bare ikke.. plutselig ligger du på et par lapper eller mer
 
Back
Topp