Haukeland universitetssjukehus

Hvordan gikk det med deg? Fødte du vaginalt?
Jeg hadde også forgiftning men de skjønte det ikke før jeg fikk anfall dagen derpå. Og da sa legen at jeg ikke skulle født vanlig :-o :'(
Lå ett døgn med rier, men kom ikkje lenger enn til 5 cm. Då sa eg at eg ville ha keisersnitt, og fikk det tilslutt. De var veldig til å følge med blodtrykk og fikk kjempe god oppfølging :)
Ble satt igang to dager før og hentet med ambulanse, for eg ble så dårlig. Hadde skyhøyt blodtrykk, skjelvinger, svimmel og dårlig.
Hvordan gikk det med deg etterpå då?
 
Er det sant at man ikke får lystgass på Haukeland? :O
Ja. De har ikke avtrekk som er godt nok vel (er skadelig å puste lystgass daglig så er helsen til de ansatte det går på).
Voss har da ;-)
 
Nå har vel fødeavdelingen på det sykehuset flyttet inn i en ny bygning, så kan vel ringe opp og spørre?
 
Noen her inne som vet hvordan det er nå på Haukeland, må far fortsatt dra etter noen timer og får han kun ellers være der i visitttiden?

Får man dra hjem noen timer eller hva det er etter fødsel om man ønsker det, så lenge det ikke er midt på natten?
 
Noen her inne som vet hvordan det er nå på Haukeland, må far fortsatt dra etter noen timer og får han kun ellers være der i visitttiden?

Får man dra hjem noen timer eller hva det er etter fødsel om man ønsker det, så lenge det ikke er midt på natten?


Hadde ks 6 september og fikk desverre ikke enerom selv om dette var blitt lovet pga ks. Fikk ligge på et 4 mansrom. Far måtte gå i 22 tiden på kvelden da det kom en annen inn på rommet også. Far får kun lov til og være på rommet de timene det er visitt. Etter en natt med lite søvn og minimal hjelp fra personalet ringte jeg og fikk min samboer opp kl 7 om morningen. Men pga reglene må man enten sitte i gangen eller nede med kiosken.
Jeg fikk med stor tvil reise hjem etter 28 timer. Men dette var jo etter keisersnitt. Men da måtte de bare ta noen telefoner for og forsikre seg om at det var ledige "plasser" på jordmor hjem.

Vist situasjonen er slik der oppe som den var for 5 månder siden så håper jeg du får lov til og reise hjem så fort du vil :)
 
Hadde ks 6 september og fikk desverre ikke enerom selv om dette var blitt lovet pga ks. Fikk ligge på et 4 mansrom. Far måtte gå i 22 tiden på kvelden da det kom en annen inn på rommet også. Far får kun lov til og være på rommet de timene det er visitt. Etter en natt med lite søvn og minimal hjelp fra personalet ringte jeg og fikk min samboer opp kl 7 om morningen. Men pga reglene må man enten sitte i gangen eller nede med kiosken.
Jeg fikk med stor tvil reise hjem etter 28 timer. Men dette var jo etter keisersnitt. Men da måtte de bare ta noen telefoner for og forsikre seg om at det var ledige "plasser" på jordmor hjem.

Vist situasjonen er slik der oppe som den var for 5 månder siden så håper jeg du får lov til og reise hjem så fort du vil :)
Takk for svar :)

Jeg har hørt en del om Haukeland og dette med at fedrene får så lite tid der. Kjenner at dette bekymrer meg veldig og gruer meg allerede. Vet at jeg ikke kommer til å slappe av om jeg må være der uten samboeren min. Om jeg får dra hjem når jeg vil så lenge alt er greit med meg og barnet blir det noe annet.
Kanskje verdt å vurderer Voss, men da blir det en del kjøretid ekstra.
 
Takk for svar :)

Jeg har hørt en del om Haukeland og dette med at fedrene får så lite tid der. Kjenner at dette bekymrer meg veldig og gruer meg allerede. Vet at jeg ikke kommer til å slappe av om jeg må være der uten samboeren min. Om jeg får dra hjem når jeg vil så lenge alt er greit med meg og barnet blir det noe annet.
Kanskje verdt å vurderer Voss, men da blir det en del kjøretid ekstra.

Voss er fantastisk , verdt de to timene vi hadde i kjøretid:)
 
Takk for svar :)

Jeg har hørt en del om Haukeland og dette med at fedrene får så lite tid der. Kjenner at dette bekymrer meg veldig og gruer meg allerede. Vet at jeg ikke kommer til å slappe av om jeg må være der uten samboeren min. Om jeg får dra hjem når jeg vil så lenge alt er greit med meg og barnet blir det noe annet.
Kanskje verdt å vurderer Voss, men da blir det en del kjøretid ekstra.

Vi fikk tvillinger 23.februar og fikk familierom. Flere på barselavdelingen hadde far med seg hele døgnet under oppholdet. Det kommer nok veldig ann på hvordan fødselen går og hvor stort trykk det er på barselavdelingen når barnet blir født. De prioriterer hvem som får familierom, men jeg hvet ikkje kriteriene, annet ann vi har fått det både ved keisersnitt første gang og med tvillinger og keisersnitt denne gangen. Begge oppholdene på KK har forresten hvert supre.
 
Fødte på Storken i oktober, fekk familierom og hadde mannen med meg :) reiste heime dagen etter men virka ikkje som om dei hadde planer om å flytte på meg uansett.
Med storesøster som vart fødd tidlig på året i 14 havna eg på 2mannsrom. Hadde det åleine første natta så då fekk mannen være der, men natt nr 2 måtte han på barselhotell då ei anna flytta inn. Hadde han hos meg heile tida fram til ut på kvelden, sjølv om han egentlig skulle ha reist. Klarte ikkje å sitte eller reise meg så han måtte nesten være der. For dei tilsette kunne ikkje sjå etter ho i 5 min eingang så eg kunne hente frokost eller dusje/gå på do.
Så kort oppsummert, Storken ruler!
 
Super fornøgd med Haukeland. Har født nr 1 på Voss- der var det mye surr før jeg måtte ta akutt keisersnitt. Nr 2 og 3 på HUS. Da vakum med en og setet/tang med en. Proffe og empatiske folk på jobb:)
Fikk ikke fred på natten da det var veldig mye uro på rommet. Jeg fikk da kjørt sengen inn på legekontoret om natten slik at jeg fikk sove.
 
Har ikke termin før medio august 2018. Har født på KK to ganger tidligere. Så vet hva jeg går til...
Gruer meg noe alldeles forferdelig. Vurderer faktisk å reise til Voss. Håper å bli hørt, å få smertestillende etter behov, dette fikk jeg ikke på kk med de to første. Det ble komplikasjoner begge gangene, første barnet ble tatt med tang, andre fødsel endte med stort blodtap. Noen som har bedre erfaringer med Voss, som har født på begge plasser?
 
Hvordan er det på Haukeland ift å få føde MED tyngdekraften? Erfaring fra Voss sykehus var at jeg måtte føde liggende pga jordmor sin arbeidsstilling/hms. Jeg forstår jordmødrene.. men blir jo tyngre å føde
 
Har ikke termin før medio august 2018. Har født på KK to ganger tidligere. Så vet hva jeg går til...
Gruer meg noe alldeles forferdelig. Vurderer faktisk å reise til Voss. Håper å bli hørt, å få smertestillende etter behov, dette fikk jeg ikke på kk med de to første. Det ble komplikasjoner begge gangene, første barnet ble tatt med tang, andre fødsel endte med stort blodtap. Noen som har bedre erfaringer med Voss, som har født på begge plasser?

Når er termin? Jeg har rundt 10/8 :) Har født 2 ganger på Voss og vurderer det igjen.. Har ikke erfaring med Haukeland, men leser en del negativt..
 
Har termin i slutten av sept/begynnelsen av okt og lurer på hvordan det er med tanke på å ha barnefar overnattende med oss på sykehuset. Jeg har enorm sykehusskrekk, og kommer nok neppe til å klare å være på sykehuset alene uten han om natten, da kommer jeg nok ikke til å få sove. På dagtid er det nok helt greit, men på natten er det krise. Er sjenerelt ikke glad i å sove alene om natten, å å dele rom med en fremmed vil heller ikke gjøre saken noe lettere. Vet dere noe om hvordan praksisen et på det med å la barnefar overnatte? Vist jeg selv får velge blir det her i Bergen jeg føder, kanskje dere vet noe om hvordan det er her. Noen som har fødet det nylig og har noen erfaringer å dele, som ikke er 2-3 år gamle
 
Har termin i slutten av sept/begynnelsen av okt og lurer på hvordan det er med tanke på å ha barnefar overnattende med oss på sykehuset. Jeg har enorm sykehusskrekk, og kommer nok neppe til å klare å være på sykehuset alene uten han om natten, da kommer jeg nok ikke til å få sove. På dagtid er det nok helt greit, men på natten er det krise. Er sjenerelt ikke glad i å sove alene om natten, å å dele rom med en fremmed vil heller ikke gjøre saken noe lettere. Vet dere noe om hvordan praksisen et på det med å la barnefar overnatte? Vist jeg selv får velge blir det her i Bergen jeg føder, kanskje dere vet noe om hvordan det er her. Noen som har fødet det nylig og har noen erfaringer å dele, som ikke er 2-3 år gamle

Man får ha overnattende far hvis man får familierom, men ikke hvis man ligger på flermannsrom, da tror jeg det er begrenset til besøkstider med mindre det er mye ledig på rommet. Med sykehusskrekk øker nok sjansen for at du får familierom. Ville kanskje snakket med jordmor eller fastlege om henvisning til KK for en prat pga sykehusskrekken, så er både du og KK bedre forberedt på hva som skal skje.
 
Back
Topp