..med twins i magen

Spennende å lese om tvillingene! Ønsker deg lykke til fremover! Krysser fingrene for friske og spreke barn som får være i magen så lenge som mulig :)
 
Heier på stekte deg jeg :) For en reise, men det er nok vel verdt det om noen måneder ❤️
 
Har hentet blodprøvene, og ingen tegn til diabetes. Hurra! Hormonene ser også veldig bra ut, må bare få legen til å se på de siden det er litt vanskelig å tyde selv:p
 
Har hentet blodprøvene, og ingen tegn til diabetes. Hurra! Hormonene ser også veldig bra ut, må bare få legen til å se på de siden det er litt vanskelig å tyde selv:p

Så bra. Håper legen bare kommer med gode ord. :)
 
I dag hadde jeg kynnere som kom i gode tak med jevne mellomrom i ca en time. Begynte å gjøre meg klar for en tur på sykehuset, men da stoppet det heldigvis. Gått noen timer uten noen plager nå, men er litt redd for at ting begynner å gjøre seg klar til fødsel her:/ Må bare klore seg fast en god stund til!!
 
Har hatt småkløe under beina og litt generelt på kroppen i noen dager nå. Er ikke så gale, men hadde kolestase i forrige svangerskap, så vet at dette kan være begynnelsen på noe:/ Krysser fingrene!
 
Har startet på svangerskapskurs:p Visste ikke hva jeg gikk til, men der var det et klasserom med dukker og store baller vi gravide skulle sitte på. I dag var tema amming, og etter 2 1/2 time kjente jeg at det ikke var så mye mer å si om saken..! Blir spennende dette, er jo lenge siden sist jeg hadde små:)
 
Skikkelig lei meg nå! Og lettet, for å endelig bli hørt. Fikk påvist at jeg har kolestase, den farlige svangerskapskløen. Må ta medisiner som ikke er bra, og jeg vet hvor dårlig jeg blir av dem. Det er økt risiko for babyene, og faren for tidlig fødsel blir enda mer tilstede siden jeg fikk det nå allerede. Er 27+0 i dag. Ble skikkelig trist.. Og sint på legen på legevakten som aviste meg og ba meg dusje i kaldt vann. Denne graviditeten er bare en evighet med dumme ting:(
 
Fikk tilfeldigvis kynnere med jevne mellomrom igjen når jeg var inne på kontroll. Legen sa det var svake sammentrekninger, men at livmoren var "irritert" og ga meg progesteron for å roe den ned. Godt med alt som kan gjøres noe med:) Livmorhalsen var på 3cm og godt lukket i alle fall. Etter bare en tablett mot kløen så fikk urinen normal, lys farge (den var så mørk). Klør litt fremdeles, men mindre! I dag er en bedre dag:)
 
Fikk tilfeldigvis kynnere med jevne mellomrom igjen når jeg var inne på kontroll. Legen sa det var svake sammentrekninger, men at livmoren var "irritert" og ga meg progesteron for å roe den ned. Godt med alt som kan gjøres noe med:) Livmorhalsen var på 3cm og godt lukket i alle fall. Etter bare en tablett mot kløen så fikk urinen normal, lys farge (den var så mørk). Klør litt fremdeles, men mindre! I dag er en bedre dag:)

Håper dette blir siste hinder for deg nå og at du kan nyte resten av svangerskapet :) Cirka når forventes de to små å møte verden?
 
Håper dette blir siste hinder for deg nå og at du kan nyte resten av svangerskapet :) Cirka når forventes de to små å møte verden?
Har termin 24 desember, men de kommer mest sannsynlig lenge før det. Teller ned til hvert av de små målene, neste er 28+0 som er om fem dager og da er vi i alle fall inne i tredje trimester:) Så er neste mål uke 30, deretter uke 32 osv. Håper de holder seg der så lenge som mulig, men vi får se. Blir i alle fall fulgt godt opp nå med blodprøver, ul og diverse:p
 
I morgen er vi klar for ny kontroll med skattene sine føtter. Tiden går jammen fort, disse fire ukene har fløyet forbi! Håper at de får sett bedre på de, men tror guttebass fremdeles ligger med beina godt ned. Sparker en del nedi der i alle fall:) De siste ukene har jeg bekymret meg mindre, tenker at det går som det går og det er ingen vits i å ta noen sorger på forskudd. Håper likevel på gode nyheter i morgen:p
 
Guttebass hadde lagt seg i tverrleie under ribbeina mine:p Fikk sett den ene foten hans bare, og den så fin ut. Nå får vi bare vente til de kommer ut, er så trangt at det er umulig å se. De vokser og koser seg i alle fall, Ariana har blitt 1150g og Filip 1250g<3
 
Denne uken fikk vi beskjed om at Ariana begynner å ligge litt etter i vekst og at hun har lite forstervann. Legen sa det gikk greit foreløpig, men at det må passes på for det kan bety at morkaken hennes jobber dårligere. Ny kontroll om to uker, så håper at det har forandret seg til da!! Filip legger på seg fint, og er helt på gjennomsnittet til en enling:)
Nå er magen strekt til det som er over det jeg synes er ok, det er faktisk skikkelig ubehagelig:/ Kjenner mye liv nå da, det ser ut som de skikkelig turner der inni:p Har noen små føtter utenpå ribbeina mine, nesten helt opp i puppen for tiden, veldig merkelig følelse! Tror de andre to lå under ribbeina..Det er i alle fall så trangt der at jeg kan kjenne hele foten, og det er jo gøy<3
 
Ble med den ene dagen på svangerskapskurset:p Skulle egentlig gå i syv uker, men jeg får vondt og nedpress bare jeg går i fem minutter. Da er det best å la det være! Holder meg aktiv hjemme i stedet, tar oppvasken så pause, setter på en klesvask så pause, osv. Det får være godt nok akkurat nå;)
I dag er jeg 30+0 og det er ubeskrivelig godt! Skattene vil få det bedre på utsiden for hver dag som de holder seg i magen<3 Nå er neste delmål 32 uker!
Kløen er nesten borte nå, men det var noen dager da jeg holdt på å gå fra vettet!! Håper det betyr at verdiene har normalisert seg. Skal hente de nyeste blodprøveresultatene i morgen, fremdeles like spent hver gang:D
De typiske graviditetsplagene man får mot slutten har dukket opp, har masse halsbrann og vondter overalt. Beina sovner, blir ør når jeg reiser meg fort, og får vondt i magen hvis jeg spiser for fort. Å reise seg fra sengen er ikke gjort på et øyeblikk, og sokker må bare droppes for jeg rekker ikke ned.. Føler meg litt som en pingvin når jeg går, og en hval når jeg sover:D Men det hører jo med, jeg tror det er meningen at vi skal bli skikkelig lei av å være gravid for å bli motiverte nok til å føde, og jeg er godt på vei!
 
Back
Topp