Hva hvis...

Tusen takk <3

Hva er din "historie" :) ? Hvilken pp, frisk og rask , barn fra før? :)


Andre pp, selv om vi ikke bevisst prøvde særlig 1 pp, men nå har jeg lært masse her inne og er klar for å gjøre et mye bedre forsøk i PP2 :)

Jeg er snart 27, hadde det egentlig ikke veldig travelt enda med å få barn, og så fikk jeg diagnosen PCOS her for noen måneder siden. Nå har vi det plutselig litt mer travelt, da gyno forberedte oss på at vi kan måtte komme til å vente ganske lenge. Jeg tok det helt ufattelig tungt. Jeg leste akkurat det lengre innlegget ditt om hva hvis det ikke går, og jeg kjente nesten jeg ble ukomfortabel av å lese det, da det er akkurat som å lese min egen største frykt.. Jeg har alltid sett for meg at jeg skal få barn, så det kom som et så vannvittig sjokk når jeg fant ut at det ikke er sikkert det går. Prøver å tenke positivt, jeg har strengt tatt ikke lov til å klage her inne i pp2!

Så bra å høre at du får hjelp, du virker med bedre mot nå?
 
Andre pp, selv om vi ikke bevisst prøvde særlig 1 pp, men nå har jeg lært masse her inne og er klar for å gjøre et mye bedre forsøk i PP2 :)

Jeg er snart 27, hadde det egentlig ikke veldig travelt enda med å få barn, og så fikk jeg diagnosen PCOS her for noen måneder siden. Nå har vi det plutselig litt mer travelt, da gyno forberedte oss på at vi kan måtte komme til å vente ganske lenge. Jeg tok det helt ufattelig tungt. Jeg leste akkurat det lengre innlegget ditt om hva hvis det ikke går, og jeg kjente nesten jeg ble ukomfortabel av å lese det, da det er akkurat som å lese min egen største frykt.. Jeg har alltid sett for meg at jeg skal få barn, så det kom som et så vannvittig sjokk når jeg fant ut at det ikke er sikkert det går. Prøver å tenke positivt, jeg har strengt tatt ikke lov til å klage her inne i pp2!

Så bra å høre at du får hjelp, du virker med bedre mot nå?

Ja, babyverden gir masse gode råd og erfaringer :)

Da er vi like gamle med samme syndrom da. Lei meg for å høre at du er i samme situasjon som meg. Når det er sagt så leser jeg om MANGE PCOS'ere som blir gravide, både med og uten hjelp :) Men av en eller annen grunn så hadde jeg en dårlig følelse fra starten av. Kanskje det rett og slett er instillingen min som er skylden i det hele? Ikke vet jeg... Men jeg bare føler at mitt største ønske som jeg har hatt fra jeg var liten, ville bli vanskelig. Og jeg blir mindre håpfull når jeg ser at jeg har på en måte hatt rett..

Jeg har hver neste mnd, gjort ALT jeg kan for å bli gravid, så er ikke at jeg er negativ og depper hele tiden :p , men jeg har liksom en sånn negativ innstilling som kiler og stikker langt bak der , selvom jeg prøver å være positiv! Utrolig vanskelig å forklare, men det har vel noe med at jeg fant ut av at jeg hadde PCO i en tidlig alder, så jeg har fått høre fra jeg var 18 år at det kan blir vanskelig å få barn. Og så er det vel en blanding av frykt for å ikke lykkes. Og det er jo ikke rart at vi føler det sånn:)

Jeg forstår at du blir ukomfortabel av å lese noe som ligger deg også nært, uavhengig av hvilken pp du er i. Men prøv å bruk mine tanker og følelser til noe positivt. Tenk at du ikke er alene om det. Det er andre som føler det sånn, så da er det kanskje litt mer "nomalt" å tenke/føle det du føler. Hvis du skjønner hva jeg mener? Jeg hadde håpet på å klare dette naturlig, uten hjelp, for å vise andre damer i min situasjon at det faktisk går an! Men sånn ble det ikke. Så alt dette hormon, IVF osv satt langt inne.. Med mye egeninnsats med trening og godt kosthold så kan man gjøre UNDERVERKER som en PCOS'er.
Jeg har jo EL av meg selv hver mnd, men det er visst noe som ikke stemmer siden det ikke klaffer. Kanskje eggene mine er dårlig kvalitet? Så vi får se om Letrozol neste mnd hjelper dem litt. (Legen som tok HCG-skyll på meg sa nemlig dette til meg ; at egglederene dine er åpne og fine, men dette er ingen garanti for at eggene dine er av god kvalitet. Og sånt får man ikke sjekket dersom man ikke er under assistert befrukting der de tar ut eggene, som gjøres ved IVF (prøverør). Da kan må sjekke eggkvaliteten ved str, "eggeskall" (hardt, seigt eller normalt), evnen til å dele seg. osv ) .

Dette ble et langt innlegg, men det som er poenget mitt er; gjør en god egeninnsats, bruk min, og andres erfaringer til noe positivt (tenk at du ikke er alene, og fler føler som deg og har lykkes som er i din situasjon ), og ikke minst sørg for å bekrefte at du faktisk har EL (enten ved hjelp av å tempe, eller blodprøver hos legen).


Når det kommer til motet mitt - kan jeg si litt tja? Jeg er litt opp og ned, men jeg prøver prøver prøøøver å tenke positivt. Jeg er veldig god på å hjelpe andre, så skulle gjerne fulgt disse rådene selv, men er det ikke noen ganger sånn det er?:p Typisk.. Neida, men vi SKAL få det til. Ikke sant?;)


:Heartbigred
 
Vel... strekker litt rundt eggstokkene, så lurer på om EL kommer i morgen :)

Når har du ikm da?

Så bra! Åh! Håper du får EL i helgen <3<3

Jeg har egentlig IKM 13 dager etter EL, men siden jeg går på progesteron nå så blir vel lutealfasen litt lenger. Men jeg tror jeg stopper opp å ta Crinone(progesteron) ca 12 dpo dersom testen fortsatt er negativ, for å ikke måtte vente så lenge på mensen. Skal egentlig ta progesteron til 15 dpo :O Men jeg er så sår nedentil av det, så i går blødde jeg på ved inngangen, sprekker i huden :(
 
Jeg er 9 dpo i dag og fortsatt ikke ømme pupper, det er noe jeg har fått HVER syklus .. Starter gjerne fra 7-8 dpo, men hittil nada!

Trodde at progestron-støtte skulle gi enda mer ømme pupper, men kanskje dette er et tegn på at jeg har hatt for lite progesteron da? (man kan få ømme pupper av både for lite, og for mye progesteron nemlig) Hmm. Så kanskje denne Crinonen var noe jeg trengte:)
 
Back
Topp