Hva hvis...

Det er ikke bare bare Bernt

Gift med forumet
Septembergull'17
......det bare ikke går? Ja, dette er min største frykt, og tanken/følelsen som har fugt meg helt siden prøvestart. Jeg er ikke en negativ person, men i denne situasjonen så er jeg selvdestruktiv, og eier ikke tro eller håp. Jeg har tidligere skrevet et laaaaangt innlegg om dette i tråden : Følelsen av å aldri bli mamma - http://forum.babyverden.no/threads/følelsen-av-å-aldri-bli-mamma.1841252/
Andre tenker ; "Det er ikke et spørsmål om hvis, men når".. Der er ikke jeg. Jeg tenker motsatt -ikke når, men hva hvis ikke det går?

Jeg har lenge grublet på om jeg sal starte en dagbok her inne, og jeg har nå bestemt meg for å skrive.
Kanskje dette vil bli en form for terapi i denne perioden som ufrivillig barneløs? Eller kanskje det vil hjelpe meg til å få gode ord, råd og forstålse fra andre her inne i samme situasjon, med mange av de samme tankene/følelsene, eller kanskje jeg hjelper noen andre i samme situasjon?

Veien har vært lang nok nå, selvom det er jenter der ute som har gått en langt lengre og tøffere vei enn meg (tar av meg hatten for dere) og jeg føler meg utslitt av denne usikkerheten og prøvingen. Jeg håper håper hååååper , at jeg én dag, sitter og leser denne dagboken på nytt, med en baby i magen, eller i armene

:Heartbigred
 
Last edited:
Veldig kort om de siste månedene:

Prøver siden 1/1-15
PCO
Mannens svømmere
er helt fine.
Kjemisk august 2015, etter positiv CB digital 1-2 uker.
- tatt HCG-røntgen. Har prøvd utallige naturmedisiner, urter og vitaminer/mineraler. Prøvd fotsoneterapi og akupunktur, som gjorde syklusene mine mer stabile. Normalvekt, og fyisk aktiv med sunt kosthold -PCOSvennlig mat. Pergotime dobbel kur 1 runde (fikk tynn slimhinne). Ovitrelle og Crinone PP 20.

Oppdatert:

:dummy: Håper det en gang blir vår tur:dummy1::bunnyPrøver siden 1/1-15:flower
PCO

Mannens svømmere er helt fine:sign17
tatt HSG-røntgen.
-Normalvekt, og fyisk aktiv med sunt kosthold -PCOSvennlig mat. Pergotime dobbel kur 1 runde (fikk tynn slimhinne). Ovitrelle og Crinone i pp20 uten lykke. Skal prøve Letrozol og Crinone PP 21 . Metformin 1500 mg. Prøve av mannens sæd sendt til Hellas 17/10-16.- Positivt svar- ABkur
Venter på samtale med IVF Porsgrunn 12/1-2017

:Heartpink:Heartblue:Heartred
PP 23:smiley-angelic001 - GRAVID:cheers

-en hjemmelaget spire første eggløsning etter AB-kur, mens vi ventet på forsamtale. Klamre deg fast, lille:Heartred

Venter en jente i September 2017:Heartpink
 
Last edited:
Etter HCG-sprøyte (Otrivelle) den 5.sept så ser testene mine slik ut (jeg "tester HCG ut" ) :

Skjermbilde 2016-09-11 kl. 11.28.05.png

I dag er jeg 4 dpo, og nederste test er fra i dag. Det er så vidt man ser en strek -så ikke lenge til O er helt ute av kroppen. Jeg håper på en like fin økning, som det var en senkning :)
 
Last edited:
Jeg begynner også så smått å snuse på tanken "hva hvis det bare ikke går.." så kjenner meg godt igjen! Vi har vært prøvere siden sommeren 2015, men null nada nix tegn på at vi kan lage et barn sammen..
Så frustrasjonen skjønner jeg godt! Og jeg syns også dere har ventet lenge nok nå, 20pp burde være unødvendig...!
Blir neste steg for dere IVF?
 
Jeg begynner også så smått å snuse på tanken "hva hvis det bare ikke går.." så kjenner meg godt igjen! Vi har vært prøvere siden sommeren 2015, men null nada nix tegn på at vi kan lage et barn sammen..
Så frustrasjonen skjønner jeg godt! Og jeg syns også dere har ventet lenge nok nå, 20pp burde være unødvendig...!
Blir neste steg for dere IVF?

Hoff! Så utrolig vondt å føle! Har du og mannen sjekket dere?

Hva skal man gjøre for å ikke tenke: Hva hvis ikke....? Hmm..

Ja, neste syklus sender vi henvisningen til Porsgrunn IVF, må bare få tatt blodprøver på cd2 + at mannen måtte ta norn blodprøver, som vi må få svar på før vi kan sende søknad. Er liiiiiivredd for at ikke engang IVF skal hjelpe oss. :(

Hvor er du i syklus nå? Krysser det jeg har for at dere skal få et spiretegn snart ❤
 
Hoff! Så utrolig vondt å føle! Har du og mannen sjekket dere?

Hva skal man gjøre for å ikke tenke: Hva hvis ikke....? Hmm..

Ja, neste syklus sender vi henvisningen til Porsgrunn IVF, må bare få tatt blodprøver på cd2 + at mannen måtte ta norn blodprøver, som vi må få svar på før vi kan sende søknad. Er liiiiiivredd for at ikke engang IVF skal hjelpe oss. :(

Hvor er du i syklus nå? Krysser det jeg har for at dere skal få et spiretegn snart ❤
Jeg har vært til privat gyn noen ganger (fikk beskjed om at jeg har mange egg og siden jeg har stabil syklus så skal alt mest sannsynlig være i orden), mannen tok test (privat klinikk) forrige måned og fikk beskjed om at vi måtte se på andre årsaker enn hans svømmere..
Så nå venter vi på første undersøkelse i det offentlige :) Slutten av november, da braker det løs ;)
EL er om 3 dager, og mannen kommer hjem om 2-4 dager, men krysser fingrene for at det likevel kan bli klaff nå ^_^

Jeg er også kjempe redd for at vi er blant de som ikke kan få, uansett hvilken hjelp vi får.. ligger langt inne å søke om adopsjon, og den prosessen er nok lang og vond den også... så vi får se, kanskje jeg med tid og stunder bare godtar at jeg "kun" blir stemor.. og han må godta at han kun har ett barn...
Dritt-prøving! :p
Burde være unødvendig å måtte kalle seg "prøver", det burde heller vært slik at "jepp, dere vil ha barn ja, flott, spiren er der om 2 uker" ;)
 
Jeg har vært til privat gyn noen ganger (fikk beskjed om at jeg har mange egg og siden jeg har stabil syklus så skal alt mest sannsynlig være i orden), mannen tok test (privat klinikk) forrige måned og fikk beskjed om at vi måtte se på andre årsaker enn hans svømmere..
Så nå venter vi på første undersøkelse i det offentlige :) Slutten av november, da braker det løs ;)
EL er om 3 dager, og mannen kommer hjem om 2-4 dager, men krysser fingrene for at det likevel kan bli klaff nå ^_^

Jeg er også kjempe redd for at vi er blant de som ikke kan få, uansett hvilken hjelp vi får.. ligger langt inne å søke om adopsjon, og den prosessen er nok lang og vond den også... så vi får se, kanskje jeg med tid og stunder bare godtar at jeg "kun" blir stemor.. og han må godta at han kun har ett barn...
Dritt-prøving! :p
Burde være unødvendig å måtte kalle seg "prøver", det burde heller vært slik at "jepp, dere vil ha barn ja, flott, spiren er der om 2 uker" ;)

Det er kjempebra at alt er bra med dere! Det er jo et veldig bra tegn! Selvom det da føles enda mer irriterende at man ikke blir gravid. Man tenker liksom; Alt er fint, hvorfor skjer det ikke? Hadde nesten vært bedre om noe var galt, da kunne man rettet det opp og kanskje blitt gravid. Sånn jeg tenker i hvert fall.. Nå har jo jeg PCO, men jeg har jo EL hver mnd av meg selv :-/ Så skjønner ikke hvorfor ikke det har gått.

Hvis dere har sex samme dag som positiv EL test, eller dagen etter, så er jo det bare perfekt =) Får håpe han kommer om 2 dager! Så rekker dere litt fler aksjer før EL kommer=)

Haha. Samme sa jeg til mannen; Hadde jeg bare visst OM vi blir det, så hadde jeg slappet av! Hvis noen bare kunne si "om 3 mnd er du gravid"... Det hadde vært så fint det! *drømme drømme*..
Å bli kalt ufrivillig barneløs er det VÆRSTE:wtf:
 
Det er kjempebra at alt er bra med dere! Det er jo et veldig bra tegn! Selvom det da føles enda mer irriterende at man ikke blir gravid. Man tenker liksom; Alt er fint, hvorfor skjer det ikke? Hadde nesten vært bedre om noe var galt, da kunne man rettet det opp og kanskje blitt gravid. Sånn jeg tenker i hvert fall.. Nå har jo jeg PCO, men jeg har jo EL hver mnd av meg selv :-/ Så skjønner ikke hvorfor ikke det har gått.

Hvis dere har sex samme dag som positiv EL test, eller dagen etter, så er jo det bare perfekt =) Får håpe han kommer om 2 dager! Så rekker dere litt fler aksjer før EL kommer=)

Haha. Samme sa jeg til mannen; Hadde jeg bare visst OM vi blir det, så hadde jeg slappet av! Hvis noen bare kunne si "om 3 mnd er du gravid"... Det hadde vært så fint det! *drømme drømme*..
Å bli kalt ufrivillig barneløs er det VÆRSTE:wtf:
Alt kan jo ikke være bra siden vi ikke blir gravide :p Og min gyn har jo kun "sett", det er ikke tatt noen prøver og slikt... kun en hos fastlegen, på CD1...
Men tenker at de finner nok ut av det etterhvert under utredningen :)
Kan jo ikke gjøre annet enn å håpe ;)

Ja vi skulle visst OM, da hadde alt vært chill ^_^ Til og med om beskjeden var "om et år og fire dager er dere gravide" ;)
 
Men du, siden du får EL av deg selv, hvorfor har du fått pergo..? Er det for å korte ned syklus-lengden eller noe..?
(Lurer på om du har sagt det før, men jeg husker ikke svaret :p )
 
Men du, siden du får EL av deg selv, hvorfor har du fått pergo..? Er det for å korte ned syklus-lengden eller noe..?
(Lurer på om du har sagt det før, men jeg husker ikke svaret :p )

Det var for å booste EL og forbedre kvalitet. Selv om man har EL så er det ingen garanti for at man har gode egg, og dårlige egg gir ikke baby!:/
 
Det var for å booste EL og forbedre kvalitet. Selv om man har EL så er det ingen garanti for at man har gode egg, og dårlige egg gir ikke baby!:/
Slike piller vil jeg også ha!!! ;)

Og forsåvidt, når jeg tenker meg om, fastlegen mente ut i fra blodprøven at eggstokkene mine "strevde" litt med å få EL... FSH (folikkel stimulerende hormon) var innenfor normalen, men litt høyere enn fastlegen mente var forventet i forhold til min alder... så kanskje jeg bør få pergo for å bedre kvaliteten ??? For fordi om jeg har 28 dagers syklus og EL hver pp, så kan det jo være at egget som løsner ikke er godt nok :S
 
Slike piller vil jeg også ha!!! ;)

Og forsåvidt, når jeg tenker meg om, fastlegen mente ut i fra blodprøven at eggstokkene mine "strevde" litt med å få EL... FSH (folikkel stimulerende hormon) var innenfor normalen, men litt høyere enn fastlegen mente var forventet i forhold til min alder... så kanskje jeg bør få pergo for å bedre kvaliteten ??? For fordi om jeg har 28 dagers syklus og EL hver pp, så kan det jo være at egget som løsner ikke er godt nok :S

Ja, spørr legen om å få det:) Men vær oppmerksom på at du må på gyn kontroll på CD 12 for å sjekke at du tåler det. Mange som ikke gjør det,og det er dumt. Jeg fikk tynn slimhinne, da fester ikke noe seg.

Jeg har litt høyere nivåer av FSH, som er vanlig for PCO(S). Så kan godt hende du vil få gode resultater!:)
 
Ja, spørr legen om å få det:) Men vær oppmerksom på at du må på gyn kontroll på CD 12 for å sjekke at du tåler det. Mange som ikke gjør det,og det er dumt. Jeg fikk tynn slimhinne, da fester ikke noe seg.

Jeg har litt høyere nivåer av FSH, som er vanlig for PCO(S). Så kan godt hende du vil få gode resultater!:)
Ja, hvis ikke de gir meg det på sykehuset i november så stikker jeg strake veien til min private gyn å ber om det ;)
I oktober er jeg bortreist med jobb ved EL, så ingen pp da, og så tenker jeg det er dumt å prøve det på pp i november, for hvis det ikke blir klaff så får de kanskje litt "feil bilde" når jeg kommer på første undersøkelse på sykehuset...

Men liker at det finnes små glimt av håp litt rundtomkring ^_^ ^_^
 
Siden Ovitrellen mest sannsynlig er helt ute av systemet nå, og graviditetstestene er hvite, så skal jeg vente nå til 10 dpo med å teste. Da vet jeg i hvert fall at O er ute, og dersom det da kommer strek, så er det babystrek:Heartpink Lov å håpe:Heartpink


:Heartbigred
 
Last edited:
Back
Topp