Frifunnet for gjengvoldtekt

Ikke slik du forklarer det... At det ikke er greit å ha sex med en beruset kvinne? Da må vi kvinner ta oss sammen å ikke drikke så mye at vi ikke klarer å utrykke oss, det kan ikke være slik at vi er med i fylla og angrer dagen etter. Da er det forsent å skrike voldtekt. Vi må klare å si ifra. "Nei" eller "stopp".... Ikke kreve at gutta skal gjette seg fram til om vi er for fulle eller ikke

Det enkleste er vel å lære guttene til at før man har sex så spør man" Vil du ha sex? " Dersom jenta ikke svarer JA på det så lar man være å ha sex! Verre er det ikke, og det skulle være veldig lett for absolutt alle å forholde seg til.

Ser nå at det er delt fult navn, telefon og adresse til disse jurymedlemmene som stemte for frifinnelse... Dette blir for dumt og drøyt for min del.... Hva er vitsem med å henge ut de?
Oi såpass! Det blir for drøyt ja!

Mener du gutta skal gjette seg fram? Syns du det er lett å se om noen er for fulle?

Og åssen type jeg er skal du ikke blande inn i dette. Å du prøver deg ikke på å legge slike ord i min munn.

Jeg snakket ikke om klær her, jeg mener at om noen har sex i fylla og ikke sier nei eller stopp kan det umulig være voldtekt... Fordi kvinnen har gitt samtykke. Om hun da angrer dagen etter så er da virkelig ikke det noe mannen kan gjøre noe med. Han kam da ikke gjette seg fram til at hun egentlig ikke ville.
Dette er jo ikke relevant i denne saken? Dette er ikke snakk om ei jente som angrer seg!

Hun sier jo at hun tok stoffet selv, så det blir litt feil å si at hun ble dopet. Så jeg vil kanskje tro at det er der det ligger i at dommen ble som den ble. Men riktig er det jo uansett ikke
Selvforskyldt rus er ikke noe som taler mot offeret i lovverket. Spørsmålet er heller om enkelte dommere tenker slik som du gjør, og dermed dømmer feil.

Det enkleste er vel å lære guttene til at før man har sex så spør man" Vil du ha sex? " Dersom jenta ikke svarer JA på det så lar man være å ha sex! Verre er det ikke, og det skulle være veldig lett for absolutt alle å forholde seg til.

Selvfølgelig er jeg enig i at det hadde vært lettest, men tror du det er realistisk? At noen stiller det spørsmålet rett ut under et spontant forspill i fylla?

Tenker begge parter må ta ansvar og da snakker jeg ikke om at jenta ikke skal kunne kle seg slik hun ønsker men at vi må klare å se nei... Og gutta må så klart klare å se forskjell på trynefull og finifartafull ;)

Dette er jo ikke relevant i denne saken? Dette er ikke snakk om ei jente som angrer seg!

Det var et relevant svar til det innlegget jeg svarte på ;) og det er mye i denne tråden som ikke er direkte relatert til denne saken, men som snakker om voldtekt og sex generelt...

Selvforskyldt rus er ikke noe som taler mot offeret i lovverket. Spørsmålet er heller om enkelte dommere tenker slik som du gjør, og dermed dømmer feil.

Jeg tenker det har en del å si, da vi ikke vet om hun kan ha våknet etter de kom inn i hytta... Uansett mener jeg det er drøyt å ha sex med en person med så mye rus i systemet men som nevnt i andre innlegg så kan det jo være at gutta var like fulle/rusa og derfor ikke så signalene.

Oi såpass! Det blir for drøyt ja!

Ja det syns jeg :( deling på sosiale medier er farlig, man vet aldri hvor det ender og hva folk legger på når de deler, ser det har blitt lagt til oppfordring om voldt på bildene av mennene, da går det for langt tenker jeg, og langt forbi det offeret i saken opprinnelig ønsket med å dele bildene.

Dette minner meg veldig om en diskusjon her inne for noen år siden, husker dere denne?

Vis vedlegget 190560

Da var det kjempediskusjon rundt om dette var voldtekt eller ikke. Per definisjon er det jo det, hun er bevisstløs når han trenger inn i henne. Men dersom dette var en partner, så var det mange som ikke anså det som voldtekt, og mente det var greit, for de kunne jo si nei når de våknet... Utrolig mange rare holdninger som er med på å gjøre det som egentlig er en veldig tydelig grense, til en uklar en.
Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skulle være greit om det var jeg fast partner, jeg :rolleyes:
Man eier da sin egen kropp selv om man er i et forhold, eller har fast elsker

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skulle være greit om det var jeg fast partner, jeg :rolleyes:
Man eier da sin egen kropp selv om man er i et forhold, eller har fast elsker

Hadde mannen min lagt seg og "putta'n inn" mens jeg sov hadde han flytta inn i dukkestua for å si det sånn... For en ufin og respektløs ting å gjøre...

Vet ikke om du har lest det jeg har lest, (tenkte å ta screenprint men vil ikke legge ut info om min egen profil så får det ikke til tror jeg)

Men bildene er delt og det oppfordres av flere delere til voldt mot både mennene og deres familie... "Spray voldtekt på veggen hans" , "voldta kons hans" osv... Det er drøyt...

Godt å høre at du har lest noe annet så det spres på en "god" måte med riktig budskap også :)
Det vil dessverre alltid være noen som skriver sånne stygge ting
Som offeret selv sier så dr det ikke hevn som er ønsket

Det vil dessverre alltid være noen som skriver sånne stygge ting
Som offeret selv sier så dr det ikke hevn som er ønsket

Ja det er det og det syns jeg skal tas hensyn til når en vurderer å dele slike ting på nett... Dette kan jo også desverre skade saken hennes videre da det er hun som har delt dette og da kan lastes for eventuel hetsing av disse mennene og familien... Ser også jurymedlemmene som stemte for frifinnelse også er hengt ut med navn og adresse... Hvorfor i alle dager bør folk vite deres navn og adresse? Tror dette har gått mye lenger enn jenta ønsket desverre...

Ja det er det og det syns jeg skal tas hensyn til når en vurderer å dele slike ting på nett... Dette kan jo også desverre skade saken hennes videre da det er hun som har delt dette og da kan lastes for eventuel hetsing av disse mennene og familien... Ser også jurymedlemmene som stemte for frifinnelse også er hengt ut med navn og adresse... Hvorfor i alle dager bør folk vite deres navn og adresse? Tror dette har gått mye lenger enn jenta ønsket desverre...

Navnet på lekdommerne er offentlig, står i domsavsigelsen og hvem som helst kan finne ut av det.

Navnet på lekdommerne er offentlig, står i domsavsigelsen og hvem som helst kan finne ut av det.

Med navn, adresse og tlfnummer? Hvorfor er dette nyttig info i en post for å henge ut mennene i denne saken? Altså, hva er vitsen?

Altså hensyn til familien burde de mennene yenkt på før de gjorde det her..
Navn til dommerne er offentlig fra før

Altså hensyn til familien burde de mennene yenkt på før de gjorde det her..
Navn til dommerne er offentlig fra før

Tenker at vi faktisk ikke kan si noe 100% sikkert om hva som har skjedd,

å henge ut folk burde hun spart seg for. Men det er nå min mening.

Og familien til disse gutta burde absolutt ikke stå til ansvar for eller lide som følge av dette... Å si at disse gutta burde tenkt på familien sin før blir for meg helt feil...

Back
Topp