Symptomtråd

@&#%€$! Skal man ha driiiitvondt i magen når man våkner? :( Er kvalm også, men kan ikke måle seg meg magesmertene!!!!
Hvordan vondt har du?
Jeg må løpe på do hver morgen, har skikkelig mageknip og luftsmerter :(
 
Jeg tror du kan slappe helt av :) Det var helt sikkert livmoren som strakk seg i natt, og det kan gjøre ganske vondt til tider :( Med førstemann hadde jeg kun strekkinger i livmoren helt i begynnelsen, og så nesten ingen symptomer utenom at jeg var litt ekstra trøtt.

Takk for melding Lanterne - alltid godt å høre fra andre som allerede har vært igjennom dette :)
 
Du kjenner sikkert ekstra godt etter nå. Det kan jo være vanlig mageknip. Symptomer kan absolutt forsvinne i perioder. Jeg hadde nesten ikke symptomer forrige gang og var så redd for at det ikke var liv hele 1. trimester. Men det var liv. Prøv å slapp av. Så lenge det ikke er blod er det stor sannsynlighet for at alt er fint :)

Ja tror nok jeg er veldig opphengt og bekymret om dagen og kjenner etter hvert minste symptom eller mangel på symptom - klagde i ett sett over såre pupper i to uker mens nå savner jeg hver minste plage.
Og så begynner man å lese på nett om alle det ikke har gått bra med og så blir man enda mer bekymret....
Så takk for oppmuntring - skal støvsuge nå, sette på litt musikk og forhåpentligvis få tankene over på noe annet :)
 
@&#%€$! Skal man ha driiiitvondt i magen når man våkner? :( Er kvalm også, men kan ikke måle seg meg magesmertene!!!!

Kan være ligamentsmerter eller luftsmerter, alt etter hvor i magen du har vondt.
Luftsmerter sitter gjerne langt oppe i magen og er veldig smertefullt.. *klem*
 
Kan være ligamentsmerter eller luftsmerter, alt etter hvor i magen du har vondt.
Luftsmerter sitter gjerne langt oppe i magen og er veldig smertefullt.. *klem*

Vurderte å ringe legen men orka ikke tanken på å forflytte meg noe sted. Ga seg etter en stund, fikk i meg melk og rugsprø på sofaen. Googla at det var vanlig med magesmerter. Er nok sånn ligamentsmerter ja. Det gjorde bare så himla vondt at jeg kunne ikke skjønne at noe ikke var galt.

Nå er det bare å vente i spenning på hvordan det blir å starte i jobb til uka. Så langt har jeg kun én sykedag :D
 
Vurderte å ringe legen men orka ikke tanken på å forflytte meg noe sted. Ga seg etter en stund, fikk i meg melk og rugsprø på sofaen. Googla at det var vanlig med magesmerter. Er nok sånn ligamentsmerter ja. Det gjorde bare så himla vondt at jeg kunne ikke skjønne at noe ikke var galt.

Nå er det bare å vente i spenning på hvordan det blir å starte i jobb til uka. Så langt har jeg kun én sykedag :D

Det sies at ligamentsmertene kan være veldig vonde. Jeg husker ikke fra forrige svangerskap..

Men det som er helt sikkert er at mensmurringene kommer og går! I går var det så og si ingenting.. Før at de murrer igjen som bare rakkern i dag...
 
Graviditet er ihvertfall veldig individuelt! Har hatt veldi lite mens-murringer/stikkinger. Det har jeg stort sett ikke til vanlig heller, så kanskje det er derfor. Før i morres var jeg glad for alt jeg kjente på kroppen, men nå er jeg mer glad for alt jeg går glipp av ;)
 
Jeg er helt sjokkert over hvor mye symptomer jeg har nå jeg.. Sist gang merket jeg ingen verdens ting før jeg var godt over 6 uker. Nå derimot, 3+4 har jeg ømme bryster, klarer ikke å sove på magen som jeg alltid gjør fordi det er så ubehagelig og ekkelt, også blir jeg skikkelig svimmel og uvel hvis ikke jeg spiser med en gang jeg er sulten, så idag tidlig holdt jeg på å besvime. Besvimte mye i forrige svangerskap, så håper jeg slipper unna det nå. Får vel bare spise hele tiden da... :/
 
5 + 2 i dag..

Kvalme. Veldig sliten og Slapp. Må oftere på do. Ømme bryster. Rar smak i munnen. Fort svimmel. Drømmer mye. Rastløse ben. Ekstreme humørsvigninger...

Håper formen blir bedre ganske raskt! :wtf:
 
Ingen symptomer her, annet enn tretthet. Hadde ikke det sist gang heller, og var kjempebekymra siden jeg ikke var kvalm eller hadde de andre symptomene "alle" har. Men ut kom ei frisk og fin jente. Så hvis jeg får like lite plager denne gangen, skal jeg prøve å nyte det i stedet for å bekymre meg ☺️
 
Såvna med kvalme, våkna med kvalme :( har på følelsen av at nå er det i gang, slik det var i de forrige graviditetene. Trøsta er at jeg blir sprek og fin igjen etter kvalmen gir seg... Men akkurat nå er det bare å gi seg over...
 
Jeg har så vondt i magen at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Trykker og strekker liksom nederst i magen. Forferdelig ubehagelig. Kanskje jeg spiser for lite. Glemte matpakken da jeg stakk ut en tur og nå er jeg helt ute og kjører. Vanskelig å få i seg mat når man hverken har struktur på dagen eller matlyst..
 
Jeg har så vondt i magen at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Trykker og strekker liksom nederst i magen. Forferdelig ubehagelig. Kanskje jeg spiser for lite. Glemte matpakken da jeg stakk ut en tur og nå er jeg helt ute og kjører. Vanskelig å få i seg mat når man hverken har struktur på dagen eller matlyst..
Du må huske å spise ja. Ellers blir det helt krise! Ha alltid med deg noe i vesken. Det kan være muslibar, frukt, eller noe annet. Kjøp inn og ha klar i krisetilfeller ;)
 
Du må huske å spise ja. Ellers blir det helt krise! Ha alltid med deg noe i vesken. Det kan være muslibar, frukt, eller noe annet. Kjøp inn og ha klar i krisetilfeller ;)

Fått i meg mat og føler med MYE bedre :)

Ja jeg må bli flinkere til å ha med mat. Klarer ikke tanken på å spise noe søtt, men har kjøpt salte kjeks som står med senga og en hau av knekkebrød som jeg spiser tørt eller med smøreost og agurk. Livet mitt er med andre ord en stor kulinarisk opplevelse for tiden ;)

(Spiser også ordentlig middag da!)
(Og smoothies)
 
Fått i meg mat og føler med MYE bedre :)

Ja jeg må bli flinkere til å ha med mat. Klarer ikke tanken på å spise noe søtt, men har kjøpt salte kjeks som står med senga og en hau av knekkebrød som jeg spiser tørt eller med smøreost og agurk. Livet mitt er med andre ord en stor kulinarisk opplevelse for tiden ;)

(Spiser også ordentlig middag da!)
(Og smoothies)

Jeg sliter også med å få i meg mat :p
Her går det i tørre rugsprø når jeg står opp bare for å få noe i meg før jeg klarer å spise ordentlig.
 
I dag er ett av de få symptomene jeg har hatt, ømme bryster, så og si borte - og jeg er så redd! Flere som har opplevd dette? :sorry:
 
Back
Topp