Skravletråd juli 2016

Nå har jeg ikke vært med i denne diskusjonen, men var uttrykket dere snakker om "å diske opp noe" som i form av betydningen å lage mat?
Ja, det var ukjent for svenskene her ;) (som tolker diske opp som å vaske opp, og ikke skjønte hvordan man gjør det med pannekaker ;-))

Hoho ja det tar jo litt tid å steke pannekaker :p ble en del ;)
Gjør jo det, ja :-)

Og mye pannekaker stemmer med definisjonen i ordboka om at å diske opp med gjerne inneholder rikelige mengder ;-)

Ja, det var ukjent for svenskene her ;) (som tolker diske opp som å vaske opp, og ikke skjønte hvordan man gjør det med pannekaker ;-))
:laughing025:laughing025:laughing025

Der fikk jeg meg en god latter

Hvorfor det, hva sier hun?:)
Nei skulle tro at når man er gravid greier man ingenting!
Vi skulle vist lage middagen sammen dagen før så jeg ikke skulle lage den alene! Han skulle vaske og ta oppvask osv!

Altså noe greier da jeg også ;)

God morgen.

Snuppa har sovet godt og lenge virket hun såpass normal i temp at jeg trodde dette var over.

Jeg håper fortsatt at det snart er over, men 38,0 er akkurat definisjonen på feber, så helt ferdig er vi ikke enda. Det er fire timer igjen av det tredje døgnet siden vi første gang målte feber på henne søndag klokka 11. Da hadde hun nok litt feber allerde på morgenen, for jeg målte med pannemålet. Det gjør jeg ikke vanligvis, men stusset nok på hvor varm hun kjentes. Den viste ingen grunn til bekymring så jeg målte ikke i baken. Men det gjorde jeg klokka 11, 38,9. (pannemålet nå før vi sto opp viste 37,3 men jeg vet bedre enn å stole på den nå. Har to digitale til å måle rektalt og de er enige)

Vi får se hvilken vei det svinger de neste timene, ser ikke bort fra at vi må ringe legen, men først skal vi spise frokost med ungene når alle har stått opp. (fastlegen tar ikke telefonen før ni uansett. Og dette drar jeg ikke på legevakta med, vi tar det på fastlegekontoret. Bare håper det ikke er han som dengang sa hun hadde sopp som har vakt. Hvem som helst av de andre!
Siden feberen normalt stiger i løpet av dagen og kvelden høres det ut som om dere har et legebesøk i fremtiden, men går jo nedover virker det som ihvertfall :)

Titter innom dere og sier hei.
Håper alle har det fint :)

Siden feberen normalt stiger i løpet av dagen og kvelden høres det ut som om dere har et legebesøk i fremtiden, men går jo nedover virker det som ihvertfall :)
Vi sitter og venter på legen nå. Det er tatt crp så får vi se hva legen sier når det blir vår tur.

Det som er, vi får alltid time om vi må, den som har vakt er legevakt på dagtid og vi får time. Men denne er legevakt. Mao, gjerne uforutsette hendelser. Og forsinkelser. Som f.eks at legen ble kalt ut på utrykning. Slikt skaper forsinkelser. Så 1140 var timen. Og her sitter vi og venter

Men det går i det minste nedover ja. Kom ikke høyere enn 38,1 før jeg dro i dag. Halvannen grad kaldere enn i går, så det er jo bedre. Men hun er sliten og litt medtatt, utilpass og merker at hun har vært syk i tre dager. Så greit med en sjekk.

Trolig bare hjem og fortsette å følge med

Vi sitter og venter på legen nå. Det er tatt crp så får vi se hva legen sier når det blir vår tur.

Det som er, vi får alltid time om vi må, den som har vakt er legevakt på dagtid og vi får time. Men denne er legevakt. Mao, gjerne uforutsette hendelser. Og forsinkelser. Som f.eks at legen ble kalt ut på utrykning. Slikt skaper forsinkelser. Så 1140 var timen. Og her sitter vi og venter

Men det går i det minste nedover ja. Kom ikke høyere enn 38,1 før jeg dro i dag. Halvannen grad kaldere enn i går, så det er jo bedre. Men hun er sliten og litt medtatt, utilpass og merker at hun har vært syk i tre dager. Så greit med en sjekk.

Trolig bare hjem og fortsette å følge med
Håper det ikke tar altfor lang tid!
Er vel ofte at man skal reise hjem ja, men greit å få sjekket crp, kan jo utvikle seg fra virus infeksjon til å bli bakteriell infeksjon

Når samboers bestemor ringer å kjefter på meg fordi HAN ikke tar telefonen :o jeg er ikke hans sekretær heller :p

Hahaha! Sånn er det her og! :o
Når han ikke gidder å svare, så ringer hu meg.. Nå har jeg og slutta å svare, siden det egentlig er han hun skal snakke med. Så får han ta støyten selv :p

Håper det ikke tar altfor lang tid!
Er vel ofte at man skal reise hjem ja, men greit å få sjekket crp, kan jo utvikle seg fra virus infeksjon til å bli bakteriell infeksjon
Crp var negativ.

Kombinert med mye lavere temp så antar jeg vi bare skal hjem og fortsette å amme og bli frisk.

Snart et det vel vår tur...

Back
Topp