Skravletråd juli 2016

Jeg leste en del om migrene hos barn for en stund siden, og da var førstevalget paracet så vidt jeg forsto. (og gi det tidlig nok) Men det hjelper jo ikke alle.

Jeg er usikker på hva som plager min eldste, men det er periodevis. Og tas med paracet, men også noen ganger bare ved å sove det bort, evt prøver han det men ber om paracet for han får ikke sove og da hjelper paracet altså selv om det ikke er tatt "tidlig". Men at man tenger paracet flere ganger i uka er ikke normalt, selv om det går noen uker mellom de ukene....
Her har eldsten bare hatt 3 større anfall som utartet seg som typisk barnemigrene.
En av de vanlige kjennetegnene er at det blir verre og verre til de til slutt kaster opp, og så blir det bedre etter hva jeg har forstått, og det har det gjort på han alle gangene.

Ja, skal gjøre det. Hun trenger det jo tydelig, og er av typen at søvn avler søvn. Hun skal jammen få sove til hun trenger :-) Sov fra 21.30 i går, til 10.30 i dag, spiste 3 ganger. Blid som ei sol nå :-)
Akkurat sånn det skal være hos små babyer:D
Døgnrytme justerer seg selv etterhvert;)

Her har eldsten bare hatt 3 større anfall som utartet seg som typisk barnemigrene.
En av de vanlige kjennetegnene er at det blir verre og verre til de til slutt kaster opp, og så blir det bedre etter hva jeg har forstått, og det har det gjort på han alle gangene.
Sånn er ikke min, så ikle typisk migrene, bare "noe som ikke er normalt".
Ikke migrene, pannehodepine med press bak øynene.

Mai:
11.5 paracet
12.5 sove det av seg
13.5 med kvalme, ikke oppkast. Paracet
22.5 ber om paracet. Drikker vann og venter til Ingrid sover. Paracet
26.5 Hodepine. Press bak høyre øye. Litt på venstre. Har fått Paracet 1 smeltetablett

Juni har jeg ikke notert like flittig, men et par tilfeller i alle fall, ikke noe i juli så langt. (usikker på om det var noe tidligere i mai, det var 11. Jeg begynte å notere)

Sånn er ikke min, så ikle typisk migrene, bare "noe som ikke er normalt".
Ikke migrene, pannehodepine med press bak øynene.

Mai:
11.5 paracet
12.5 sove det av seg
13.5 med kvalme, ikke oppkast. Paracet
22.5 ber om paracet. Drikker vann og venter til Ingrid sover. Paracet
26.5 Hodepine. Press bak høyre øye. Litt på venstre. Har fått Paracet 1 smeltetablett

Juni har jeg ikke notert like flittig, men et par tilfeller i alle fall, ikke noe i juli så langt. (usikker på om det var noe tidligere i mai, det var 11. Jeg begynte å notere)
Uff, det var mye, stakkars.
Er dere i gang med utredning?

Det er vel ikke uvanlig at unger i den alderen bruker paracet mot migrene.

Minner meg på at jeg hadde tenkt å få en time til guttungen hos legen i sommerferien ang hodepine (som paracet fungerer mot), men så har han vært bra nå siste mnd da...så det har jeg glemt ut
Trodde ikke Paracet hadde særlig effekt på migrene?:) det har det ikke hos meg..
Så bra gutten din er bedre!:)

Uff, det var mye, stakkars.
Er dere i gang med utredning?
Nei, jeg nevnte det for legen da jeg var der med yngste i midten av mai, hvor ofte skal han be om paracet før vi kommer. Ja, gjentar det seg igjen om et par uker, så bestill en time, sa hun. Det viser seg når jeg sjekker at det var 11.5 og da hadde det altså vært en sånn uke et par uker før også.

Men så tenkte jeg siden det roet seg ned at vi kunne ta det i skoleferien. Og da tok det slutt... Men jeg skal få ham en time i august dersom det kommer en gang til (vel, en time neste gang det kommer, men neppe juli siden vi altså reiser bort)

Det kan ikke fortsette slik i alle fall, fra midten av april og ut mai var i alle fall ille da.
Dels sammenfaller jo det med pollensesongenen, så vi har tenkt i de baner også.

Back
Topp