Tankefull75
Andre møte med forumet
Jeg hopper inn her fra mars da jeg måtte gå litt lengre på spray enn først regnet. Starter på spray om en uke og dette er mitt første ivf forsøk!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg hopper inn her fra mars da jeg måtte gå litt lengre på spray enn først regnet. Starter på spray om en uke og dette er mitt første ivf forsøk!![]()
Hvor mange dager etter du begynte på tablettene måtte du på kontroll? Og hvor mange dager etter kontroll ble det innsett?Jeg har brukt det en gang ved fryseforsøk. Merket ikke noe til at jeg gikk på dem.
Fikk du noe bivirkninger av de? Har skjønt at det kanskje ikke er så mye bivirkninger med letrozol?Jeg har masse erfaring etter syv kurer med Letrozol) Noe spesielt du lurer på?
Jeg har imidlertid ikke brukt det i forbindelse med IVF da.
Gikk på tablettene i 5 dager. Så var jeg på kontroll på dag 12 og innsett 5 dager etter det. Måtte teste etter EL, innsettet er 3 dager etter positiv el test.Hvor mange dager etter du begynte på tablettene måtte du på kontroll? Og hvor mange dager etter kontroll ble det innsett?![]()
Så det var ikke kontroll etter 5 dager på tabletter?Gikk på tablettene i 5 dager. Så var jeg på kontroll på dag 12 og innsett 5 dager etter det. Måtte teste etter EL, innsettet er 3 dager etter positiv el test.
Nei, ingen spesielle. Litt hodepine ved noen av kurene, men det gikk over etter noen dager. Og litt ustabilt humør. Ellers veldig liteFikk du noe bivirkninger av de? Har skjønt at det kanskje ikke er så mye bivirkninger med letrozol?![]()
Nei. Sånn jeg forsto det skal tabletten sette litt fart på eggløsningen. Tok tabletten fra dag 3 i syklusen til dag 7. Ul kontrollen var noen dager før forventet el for å sjekke tykkelsen på slimhinnene.Så det var ikke kontroll etter 5 dager på tabletter?
Årh, Åkei. Jeg fikk mensen en uke fortidlig nå, å siden jeg ikke kunne kontakte klinikken så har jeg bare bestilt ul til den 6 dagen med tabletterNei. Sånn jeg forsto det skal tabletten sette litt fart på eggløsningen. Tok tabletten fra dag 3 i syklusen til dag 7. Ul kontrollen var noen dager før forventet el for å sjekke tykkelsen på slimhinnene.
Nei kan nok ikke skade, men de ser nok ikke noe i henhold til det som skal sjekkes.Årh, Åkei. Jeg fikk mensen en uke fortidlig nå, å siden jeg ikke kunne kontakte klinikken så har jeg bare bestilt ul til den 6 dagen med tabletterhadde ikke peiling på hva jeg skulle gjøre! Haha, jaja. En tidlig kontroll kan vel ikke skade
![]()
hvordan går det med dere som alt sprayer, eller bruker andre medikamenter nå?![]()
Nei. Sånn jeg forsto det skal tabletten sette litt fart på eggløsningen. Tok tabletten fra dag 3 i syklusen til dag 7. Ul kontrollen var noen dager før forventet el for å sjekke tykkelsen på slimhinnene.
Letrozol hjelper en bare til å få en god og normal eggløsning, ikke å få den tidligere el.l. Så man kan regne med EL til ganske normal tid hvis Letrozolen funkerÅrh, Åkei. Jeg fikk mensen en uke fortidlig nå, å siden jeg ikke kunne kontakte klinikken så har jeg bare bestilt ul til den 6 dagen med tabletterhadde ikke peiling på hva jeg skulle gjøre! Haha, jaja. En tidlig kontroll kan vel ikke skade
![]()
Er på spray dag 9, kjenner bivirkningene jeg har hatt begge de tidligere forsøkene. Sliten, hodepine, frysetokter. Men forhåpentligvis så er det for en god sak.hvordan går det med dere som alt sprayer, eller bruker andre medikamenter nå?![]()
Tusen takk,Gruer meg som et barn ,men jeg skal klare dette ....sist så gjorde det så utrolig vondt fordi eggene var ikke klare ... Men denne gangen hopper jeg faktisk over en menstrasjon faktisk så denne gangen må en av de være klaremasse lykke til!
Mente om lotrozol som noen spurte om hetJeg gikk på de to ganger å ingen bivirkning her heller
Aha, skjønner. For jeg skjønte ikke hvorfor det kun var 5 dager med medisin liksom, så skynta meg å bestille time sånn at jeg fikk ordnet det før påsken, årh, føler meg dum nå, trenger jo ikke den timen... Men sikkert for seint å avbestille bare 50 min før timen... De åpner 08.00, jeg har time 08.55...Letrozol hjelper en bare til å få en god og normal eggløsning, ikke å få den tidligere el.l. Så man kan regne med EL til ganske normal tid hvis Letrozolen funkerJeg måtte ha trippel dose for at den skulle gi meg EL til normal tid, men jeg har jo veldig ustabile sykluser fra før
![]()
Men skal du gå så lenge som seks (eller mer) dager på tablettene? Trodde det bare var en fem dagers kur? Kontroll på dag 6 vil nok ikke gi en så mye info, nei, men men![]()
Æsj, så typisk. Men skjønner at du blir forvirret altså! Det et litt vanskelig å holde styr på alle disse medisinene.Aha, skjønner. For jeg skjønte ikke hvorfor det kun var 5 dager med medisin liksom, så skynta meg å bestille time sånn at jeg fikk ordnet det før påsken, årh, føler meg dum nå, trenger jo ikke den timen... Men sikkert for seint å avbestille bare 50 min før timen... De åpner 08.00, jeg har time 08.55...
Tusen takk for god hjelp! Fantastisk å ha dere på forumet her som sitter inne med mye kunnskap! <3Æsj, så typisk. Men skjønner at du blir forvirret altså! Det et litt vanskelig å holde styr på alle disse medisinene.Du kan jo alltids ringe dem og høre på tirsdag. I verste fall får du ta timen og få snakket litt med legen og evt tatt UL for å se hvordan det ser ut så langt
![]()
Bare hyggeligTusen takk for god hjelp! Fantastisk å ha dere på forumet her som sitter inne med mye kunnskap! <3