Fullmåne!

Her gikk faktisk vannet da jeg stod opp. :nailbiting: Ingen rier enda, så nå er jeg hjemme igjen fra føden og venter på at de skal komme. Hjelpe og trøste! Fullmånen funka definitivt for meg!
Åjåjåj!!! :D så spennende!!!!! Merker jeg er så sykt sjalu på deg nå :D masse lykke til i dag!!! Hvilken uke er du i nå? :D
 
Her gikk faktisk vannet da jeg stod opp. :nailbiting: Ingen rier enda, så nå er jeg hjemme igjen fra føden og venter på at de skal komme. Hjelpe og trøste! Fullmånen funka definitivt for meg!
Wow! Fantastisk! Lykke til :)
 
Åjåjåj!!! :D så spennende!!!!! Merker jeg er så sykt sjalu på deg nå :D masse lykke til i dag!!! Hvilken uke er du i nå? :D
Jeg er 37+3, så var ikke helt forberedt på at det skulle skje helt enda. Tenkte at de fleste førstegangsfødene går over termin. Nå håper jeg bare riene komemr av seg selv så jeg slipper igangsettelse. Noen tips? Tenkte meg ut på tur snart. Er vel ikke så lurt å ha sengevals nå, mtp at det er åpent inn til lille?
 
Jeg er 37+3, så var ikke helt forberedt på at det skulle skje helt enda. Tenkte at de fleste førstegangsfødene går over termin. Nå håper jeg bare riene komemr av seg selv så jeg slipper igangsettelse. Noen tips? Tenkte meg ut på tur snart. Er vel ikke så lurt å ha sengevals nå, mtp at det er åpent inn til lille?
Åj! Hvordan vannavgang fikk du da? Noen som får mye eller alt på en gang, men noen får jo sånn at det sildrer og renner litt en stund også. Du får hvertfall utstyre deg med kembobind så du ikke blir kald og våt når du er ute og går tenker jeg :p hvis vannet har gått regner jeg nesten med at riene plutselig tar seg opp av seg selv? Sengevals er kanskje ikke så lurt nå? Jeg tror jeg hvertfall Ville satset på en liten gåtur og kanskje sitte på huk og reise seg opp og ned igjen et sted du kan støtte deg til noe hvis ikke det har noen effekt :p
 
Er forresten hodet festa?? Har hørt at hvis vannet går og det ikke er festet, så kan navlestrengen komme seg litt på utur og da bør man helst legge seg ned og ringe føden for vidre beskjed?
 
Jeg våknet i halv ni tiden og reiste meg for å gå på do. Kjente det rant litt, men tenkte det var utflod (sorry, mye av det om dagen), tisset som vanlig, men det fortsatte bare å renne. Ringte føden fikk beskjed om å ta på et bind for å se om det kom mer og ringe tilbake om 1 time. 10 min senere var hele nattbindet gjennomvått, til og med trusa var våt, så ikke noe tvil. Gikk på do igjen og det rant klar væske. Fikk beskjed om å ta med bindet og komme inn til en kontroll. Da jeg kom inn hadde det rent gjennom enda et bind, buksa var helt våt og benken ble helt våt da jeg satt på den. hadde heldigvis med ekstra truse og bukse i veska. ;) Fikk på sånn CTG og sjekket at lille var festet og hadde det fint. Ble sent hjem for å vente på rier. Dersom de ikke starter av seg selv til i morgen skal jeg inn kl 8.00 for igangsettelse. :happy::nailbiting:
 
Jeg våknet i halv ni tiden og reiste meg for å gå på do. Kjente det rant litt, men tenkte det var utflod (sorry, mye av det om dagen), tisset som vanlig, men det fortsatte bare å renne. Ringte føden fikk beskjed om å ta på et bind for å se om det kom mer og ringe tilbake om 1 time. 10 min senere var hele nattbindet gjennomvått, til og med trusa var våt, så ikke noe tvil. Gikk på do igjen og det rant klar væske. Fikk beskjed om å ta med bindet og komme inn til en kontroll. Da jeg kom inn hadde det rent gjennom enda et bind, buksa var helt våt og benken ble helt våt da jeg satt på den. hadde heldigvis med ekstra truse og bukse i veska. ;) Fikk på sånn CTG og sjekket at lille var festet og hadde det fint. Ble sent hjem for å vente på rier. Dersom de ikke starter av seg selv til i morgen skal jeg inn kl 8.00 for igangsettelse. :happy::nailbiting:
Så spennende! Jeg er 37+2 og det er liksom utenkelig at noe kan skje så lenge før. Men skjønner jo at det virkelig kan skje når som helst :p

Masse lykke til! Krysser fingrene for at riene starter av seg selv innen kort tid, så du slipper igangsettelse :)
 
Jeg våknet i halv ni tiden og reiste meg for å gå på do. Kjente det rant litt, men tenkte det var utflod (sorry, mye av det om dagen), tisset som vanlig, men det fortsatte bare å renne. Ringte føden fikk beskjed om å ta på et bind for å se om det kom mer og ringe tilbake om 1 time. 10 min senere var hele nattbindet gjennomvått, til og med trusa var våt, så ikke noe tvil. Gikk på do igjen og det rant klar væske. Fikk beskjed om å ta med bindet og komme inn til en kontroll. Da jeg kom inn hadde det rent gjennom enda et bind, buksa var helt våt og benken ble helt våt da jeg satt på den. hadde heldigvis med ekstra truse og bukse i veska. ;) Fikk på sånn CTG og sjekket at lille var festet og hadde det fint. Ble sent hjem for å vente på rier. Dersom de ikke starter av seg selv til i morgen skal jeg inn kl 8.00 for igangsettelse. :happy::nailbiting:
Kjempespennende! :D jeg Krysser fingrene for at du slipper igangsettelse ja! Det ordner seg nok skal du se! :D åå! håper du får en fantastisk fødselsopplevelse! <3 det er absolutt noe av det vakreste man går gjennom i løpet av livet (selv om det gjør sabla vondt :p) masse lykke til i dag!! Heier på deg! :D
 
Spennende :) Sist jeg var gravid, startet fødselen med at vannet gikk. Det tok derimot en stund før riene startet, små murringer i et døgn etter vannavgang. Da tok riene seg opp og fødselen var overstått på 5-6 timer :) Dette var setefødsel, så bar nok muligens derfor det tok litt lengre tid før det var ordentlig i gang, da rumpa bruker lengre tid enn hodet på å presse vei ;)
 
Da nærmer kvelden seg igjen, og jeg går fortsatt med et lite håp om at kanskje jeg også er heldig og får noe ut av denne månefasen :p hvordan går det med dere andre her inne? :D MaddeL?? Fått deg noen røsketak med rier enda? :D ER så spent på hvordan det går med deg altså! :D
 
Det skjer ikke noe mer her. Hehe! Mindre kynnere enn jeg har hatt de siste dagene også, og lille er roligere enn han pleier, men gir "lyd" fra seg med jevne mellomrom. :) Vi får se hva kvelden/natten bringer, eller så blir det igangsetting i morgen. Spennende er det uansett og ila et par døgn er han her!! :D
Krysser fingrene for at det blir fortgang for deg i natt. :) Fremdeles økt trykk i lufta pga fullmånen. ;)
 
Det skjer ikke noe mer her. Hehe! Mindre kynnere enn jeg har hatt de siste dagene også, og lille er roligere enn han pleier, men gir "lyd" fra seg med jevne mellomrom. :) Vi får se hva kvelden/natten bringer, eller så blir det igangsetting i morgen. Spennende er det uansett og ila et par døgn er han her!! :D
Krysser fingrene for at det blir fortgang for deg i natt. :) Fremdeles økt trykk i lufta pga fullmånen. ;)
Åå, håper du får rier av deg selv i løpet av natten :) du får uansett prøve å få hvilt deg så mye du bare kan så du stiller sterkt til dagen som kommer ^^, hvordan er pappa oppi alt dette? Har han blitt "hønepappa" og stressa enda? :p haha min tok helt av sist gang husker jeg xD
Jau, vi satser på det, hva? Håper "månemakten" kan skinne litt ekstra for meg i natt også :D heheh
 
Det håper jeg også! Men foreløpig er det som sagt veldig stille. Han er på jobb, men jeg får jevnlige telefoner fra han. :) Han ble tatt litt på senga av denne vannavgangen han også, har hele tiden gått og sagt at "førstegangsfødende går over tiden", han var ganske forvirret i morges da jeg sa jeg trodde vannet hadde gått. Haha! Men foreløpig er han ganske rolig. Planen min er å legge meg tidlig i dag og håpe på å våkne med rier halv 6-ish. ;) Lykke til i natt du også, håper vi får baby 24. Februar begge to. :)
 
Det håper jeg også! Men foreløpig er det som sagt veldig stille. Han er på jobb, men jeg får jevnlige telefoner fra han. :) Han ble tatt litt på senga av denne vannavgangen han også, har hele tiden gått og sagt at "førstegangsfødende går over tiden", han var ganske forvirret i morges da jeg sa jeg trodde vannet hadde gått. Haha! Men foreløpig er han ganske rolig. Planen min er å legge meg tidlig i dag og håpe på å våkne med rier halv 6-ish. ;) Lykke til i natt du også, håper vi får baby 24. Februar begge to. :)
Lykke til i daag!! :D
Her ble det ikke noe månebaby, men ekstremt dårlig nattesøvn igjen med litt ekstra vondter bare :/ måtte opp av senga flere ganger å gå litt, men det var falsk alarm igjen :(
 
Her ble det faktisk en fullmåne-baby. Vannet gikk natt til i går, og lillemor var født tidlig på morgenen i går :) 16 dager før termin :)
 
Det håper jeg også! Men foreløpig er det som sagt veldig stille. Han er på jobb, men jeg får jevnlige telefoner fra han. :) Han ble tatt litt på senga av denne vannavgangen han også, har hele tiden gått og sagt at "førstegangsfødende går over tiden", han var ganske forvirret i morges da jeg sa jeg trodde vannet hadde gått. Haha! Men foreløpig er han ganske rolig. Planen min er å legge meg tidlig i dag og håpe på å våkne med rier halv 6-ish. ;) Lykke til i natt du også, håper vi får baby 24. Februar begge to. :)
Lykke til i dag :)
 
I allverden!!! :D gratulerer så mye med prinsessa! :D så koseliiig!! <3 hvordan gikk fødselen? :D alt bra med deg og baby? ^^,

Alt fint med begge to. Fødsel gikk kjapt og greit. Født et par timer etter vi kom på fødeavdelingen. Nå er vi akkurat kommet hjem :) Gleder oss til å starte tilværelsen som en familie på fire :)
 
Back
Topp