Setefødsel

Det skal du bare gjøre, føler jeg er blitt til en ambassadør for setefødsel:p
Det er bra! Jeg fikk beskjed av ul-legen at det er så mange som velger ks at norske sykehus er redde for at kompetansen på setefødsel blir for dårlig. Men så lenge jeg ikke av en eller annen grunn blir anbefalt ks av sykehuset, kommer jeg til å ville føde :)
 
Det er bra! Jeg fikk beskjed av ul-legen at det er så mange som velger ks at norske sykehus er redde for at kompetansen på setefødsel blir for dårlig. Men så lenge jeg ikke av en eller annen grunn blir anbefalt ks av sykehuset, kommer jeg til å ville føde :)
Jeg tenkte (og tenker fortsatt) at mange får KS til å høres så enkelt ut. Men det er jo tross alt en operasjon, og det tar jeg ikke lett på. Og jeg ønsker ikke å utsette kroppen for en operasjon med mindre jeg må. Jeg ønsket også å føde vanlig, så for meg var KS siste utvei. Når sykehuset (St.Olavs for min del) anbefaler vaginal fødsel så velger jeg å stole på de. Fikk CT av bekkenet også slik at de var sikker på at det var bredt nok, i tillegg til hyppig vekstkontroll av baby de siste ukene før termin. Følte de hadde full kontroll.
 
Ja! Fødte i seteleie i september og svarer gjerne på alt du lurer på:) Fødselen var fantastisk, føder gjerne i sete igjen;)


Kan eg spøre om fødselen din starta ao seg sjølv eller blei du satt i gang?! Og har du fått tilbud om å snu babyen? Min ligge i seteleie og og skal på sjukehus på mandag igjen:p
 
Kan eg spøre om fødselen din starta ao seg sjølv eller blei du satt i gang?! Og har du fått tilbud om å snu babyen? Min ligge i seteleie og og skal på sjukehus på mandag igjen:p
Den startet av seg selv 5 timer før jeg skulle bli satt igang, 9 dager på overtid. Var på vendingsforsøk i uke 37 ja, men bebisen ville ikke snu seg.
 
Hvordan ble status her, Lene? Jeg husker ikke hva du fikk vite:)
 
Hvordan ble status her, Lene? Jeg husker ikke hva du fikk vite:)
Fortsatt setefødsel som står på agendaen her. Skal på møte med jordmor og overlege på sykehuset på torsdag, så jeg håper at de går med på mine ønsker om å ikke gå over termin. (Har litt trangt bekken, så han MÅ ikke bli så stor som mulig :rolleyes: )
 
Fortsatt setefødsel som står på agendaen her. Skal på møte med jordmor og overlege på sykehuset på torsdag, så jeg håper at de går med på mine ønsker om å ikke gå over termin. (Har litt trangt bekken, så han MÅ ikke bli så stor som mulig :rolleyes: )
Da må de jo nesten ta hensyn til det? Kan ikke forstå noe annet? Du får true litt med KS da vettu. Nekter å føde hvis ditt og datt. Det er du i din fulle rett til ;)
 
Da må de jo nesten ta hensyn til det? Kan ikke forstå noe annet? Du får true litt med KS da vettu. Nekter å føde hvis ditt og datt. Det er du i din fulle rett til ;)
Ja, det skal jeg jaggu gjøre ;)
Det er grenser for hva jeg har planer om å risikere liksom!
 
Jeg fikk ikke føde i seteleie for de mente etter røntgen at hoftene mine var for smale til det.
Ble planlagt ks.
 
Æææ, ser ut til at det blir setefødsel på meg. Bølla sitter med to strake bein i ansiktet :D

Noen som har vært borti setefødsel og kan dele historiene sine med meg? Har så lyst til å ta et godt informert valg her...
Hei.. :) (Sniker litt fra mars 2016)
Hvordan er ståa nå? Hvor stor er babyen?
Spennende å se hvordan det går..
Blir nok setefødsel på meg også. Blir satt igang 24/2..og keisersnitt 26/2 hvis det ikke går av seg selv..
 
Hei.. :) (Sniker litt fra mars 2016)
Hvordan er ståa nå? Hvor stor er babyen?
Spennende å se hvordan det går..
Blir nok setefødsel på meg også. Blir satt igang 24/2..og keisersnitt 26/2 hvis det ikke går av seg selv..
Hei :)
Ståa er den samme. På torsdag ble han estimert til rett over 3 kg. Blir satt igang eller får ks hvis jeg må over 7 dager overtid, så det er godt mulig du er i gang før meg :D

Kan jeg spørre hvorfor du blir satt i gang? Jeg har fått beskjed om at de helst vil slippe det ved seteleie..
 
Hei :)
Ståa er den samme. På torsdag ble han estimert til rett over 3 kg. Blir satt igang eller får ks hvis jeg må over 7 dager overtid, så det er godt mulig du er i gang før meg :D

Kan jeg spørre hvorfor du blir satt i gang? Jeg har fått beskjed om at de helst vil slippe det ved seteleie..
Ok. Blir spennende da.. :) Når er termin?
Blir satt igang fordi det er tvillinger. Kunne fått keisersnitt uten å blunke, men tenker som deg at det beste er vaginal fødsel hvis det er mulig.. Selv om det er litt skummelt. :eek:
 
Ok. Blir spennende da.. :) Når er termin?
Blir satt igang fordi det er tvillinger. Kunne fått keisersnitt uten å blunke, men tenker som deg at det beste er vaginal fødsel hvis det er mulig.. Selv om det er litt skummelt. :eek:
Ja, ser jo nicket ditt nå :rolleyes:
Da er det jo ekstra mye det skal være kontroll over også. Ligger begge i sete? Tenker at når du har to risikofødsler i en, ville de ha nektet lett å gjennomføre en setefødsel hvis de hadde en liten anelse om at det kunne gå galt.
Selv føler jeg noen ganger at overlegen på sykehuset har så lyst på min setefødsel at de strekker strikken litt i forhold til anbefalingene :oops:

Jeg har termin den 22.02.
 
Ja, ser jo nicket ditt nå :rolleyes:
Da er det jo ekstra mye det skal være kontroll over også. Ligger begge i sete? Tenker at når du har to risikofødsler i en, ville de ha nektet lett å gjennomføre en setefødsel hvis de hadde en liten anelse om at det kunne gå galt.
Selv føler jeg noen ganger at overlegen på sykehuset har så lyst på min setefødsel at de strekker strikken litt i forhold til anbefalingene :oops:

Jeg har termin den 22.02.
Begge i sete ja. De sa at alt ser bra ut, har tatt CT av bekkenet og det er stort nok, og så er jo gutta mindre enn om det hadde vært en. Så er litt bedre plass pga det også..
Men jeg bestemmer selv, kunne ombestemme meg uten at det er problemer.. Er satt av time til KS 26/2 så kan jo velge det..
Hvis du ikke føler deg trygg, og opplever at de pusher deg. Ville jeg sagt noe om det. Er ikke bra om man er for stresset før det setter igang..
Jeg ble iallefall roligere av å vite at jeg kan få KS om jeg ønsker det..
Lykke til :) blir spennende å se om det skjer noe før meg :)
 
Begge i sete ja. De sa at alt ser bra ut, har tatt CT av bekkenet og det er stort nok, og så er jo gutta mindre enn om det hadde vært en. Så er litt bedre plass pga det også..
Men jeg bestemmer selv, kunne ombestemme meg uten at det er problemer.. Er satt av time til KS 26/2 så kan jo velge det..
Hvis du ikke føler deg trygg, og opplever at de pusher deg. Ville jeg sagt noe om det. Er ikke bra om man er for stresset før det setter igang..
Jeg ble iallefall roligere av å vite at jeg kan få KS om jeg ønsker det..
Lykke til :) blir spennende å se om det skjer noe før meg :)
Jeg er i grunnen ikke så stresset, kan få ks hvis jeg vil jeg og, men det er veldig merkbart at de ønsker erfaringen med setefødsel fordi de fleste velger ks. Og jeg hører til på et relativt lite sykehus, så det er ekstremt få slike fødsler årlig.

Lykke til til deg og :D
Hadde masse regelmessige kynnere i går med noen skikkelige "tak" innimellom, så det er kanskje endelig noe på gang :D
 
Jeg er i grunnen ikke så stresset, kan få ks hvis jeg vil jeg og, men det er veldig merkbart at de ønsker erfaringen med setefødsel fordi de fleste velger ks. Og jeg hører til på et relativt lite sykehus, så det er ekstremt få slike fødsler årlig.

Lykke til til deg og :D
Hadde masse regelmessige kynnere i går med noen skikkelige "tak" innimellom, så det er kanskje endelig noe på gang :D
Ok.. Med det er bra, at du kan velge.. :)
Så spennende. Krysser fingrene for deg :D
 
Hvordan føler du i forhold til det da? Føler du at du blir betrygget av systemet rundt deg?
Eg er self litt redd men har vore innom sjukehus 4 gonger og skal inn igjen neste veke og prata igjen om setefødsel :p Føle at dei kan de og føle meg trygg ellers so ville eg valgt ks som siste utvei :p Men eg sjølv vil fødde vanleg og om de blir komplikasjoner so er eg nød til ks. :/ :p Du da? Kva du synest om de? Eller har du fødd allerede? :)
 
Back
Topp