Setefødsel

En tråd i 'Februar 2016' startet av Frk.Lene, 14 Jan 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Frk.Lene Flørter med forumet Februarlykke 2016

Æææ, ser ut til at det blir setefødsel på meg. Bølla sitter med to strake bein i ansiktet :D

Noen som har vært borti setefødsel og kan dele historiene sine med meg? Har så lyst til å ta et godt informert valg her...

2. Skillz Gift med forumet

Ikke noe erfaring med det... Men selv ville jeg valgt ks istede for sete, men det er meg:p syns d er tøft av de som gjør d da!

3. Embla35 Gift med forumet

Ikke egen erfaring med det, men ei venninne av meg fødte nr. 1 i seteleie. Hun hadde gjort det om igjen sier hun. Og hun er tynn som en spiker.

• Liker Liker x 1
  4. Maian Gift med forumet Augustmødrene 2014 Junilykke2018

Svigerinnen min fødte også en i sete . Hun sier også at hun hadde gjort det igjen.

Den andre svigerinnen min hadde også en i sete, men legen valgte keisersnitt 4 uker før termin fordi ungen ikke la på seg (ikke pga sete)
    Hun fødte en annen normalt litt over 1 år etter. Og sier hun heller vil føde enn å ta ks. (Hunhar ikke født i sete)

5. Frk.Lene Flørter med forumet Februarlykke 2016

Det er ikke sikkert jeg hadde vurdert det hvis jeg hadde født før, men jeg er lykkelig uvitende om hva jeg kan forvente meg av en fødsel :p

6. Frk.Lene Flørter med forumet Februarlykke 2016

Jeg var til ul idag og hadde en god prat med legen. Jeg ble positivt overrasket over hvor god oppfølging jeg evt. vil få og hvor viktig de mener det er at ungen får merke rier og fødsel hvis det er mulig :) Er et krav fra meg med lav terskel for ks tidlig og udramatisk hvis det blir stillstand i fødsel.
    Skal tilbake om to uker for å planlegge, men om akupunkturen jeg skal ta til uka virker, slipper jeg kanskje :D
    Men han ligger bretta i to så det skal visst litt til :oops:

• Liker Liker x 1
  7. Embla35 Gift med forumet

Det høres jo ut som en plan :)

8. Frk.Lene Flørter med forumet Februarlykke 2016

Ja, tror kanskje det :) Mannen synes nok det er mer skummelt enn meg.. Tror nok han er redd jeg skal bli ødelagt down there :p

• Vinner Vinner x 1
  9. Embla35 Gift med forumet

Det er jo tross alt hodet som er størst. Selv om de ligger sammenbrettet, så er rompa også mye mykere enn hodet. Skal faktisk være mindre sjanse for rifter den veien. Det var det legen fortalte meg.

• Liker Liker x 1
  10. Frk.Lene Flørter med forumet Februarlykke 2016

Høres bra ut :D Rifter er skummelt!!

11. FrokenM Forumet er livet Februarlykke 2016

Enig :)

12. Skillz Gift med forumet

Hehe ja sant... :p Syns det er tøft hvertfall ;) har født 2 ganger, men aner jo ikke hvordan sete er i forhold til vanlig:p men har født den ene i stjerneleie og d var ikke noe særlig:confused::p

13. Frk.Lene Flørter med forumet Februarlykke 2016

Stjerneleie? Hva er det? :eek:

14. Skillz Gift med forumet

Det er at de kommer med panna først :p gjør at omkretsen blir større å presse ut... Ble noen (12) sting:cool:

15. Orly Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Februarlykke 2016

Vi kaller det stjernekikker. :)

Her sitter han også i sete foreløpig, men kan jo enda snu seg. Er flergangs, så da er jo sjansen der. Ny ul 2.2. :)

16. Frk.Lene Flørter med forumet Februarlykke 2016

Wow, det hørtes heftig ut! Hadde du smertelindring?

17. -L- -L-

Jeg har to venninner som skulle føde i sete, men ble anbefalt akupunktur for å forsøke og vende babyen og begge snudde seg. Bare et tips :)

• Liker Liker x 1
  18. Skillz Gift med forumet

Ja hadde epidural på denne fødselen, hadde ikke overlevd uten:p men vet ikke hvor mye det hjalp når man skulle presse kunne like godt klippet av meg stor tåa:p

19. krystallklart Elsker forumet

Hun her er litt i alle retninger ennå, men viss hun ender i sete så skal jeg likevel føde vaginalt.

20. Frk.Lene Flørter med forumet Februarlykke 2016

Ja, skal det på tirsdag :) Tør bare ikke ha for høye forventninger..

Del denne siden