♡ Babydrøm♡

20+1: ENDELIG HALVVEIS :D Gu kor deilig! :D
Kvalmen sitter fortsatt godt i kroppen, men håper det snart går over no!
Begynte å kjenne liv for en uke siden :) Har morkaken foran, så håper det ikkje er lenge til samboer kan få kjenne :)
 
20+1: ENDELIG HALVVEIS :D Gu kor deilig! :D
Kvalmen sitter fortsatt godt i kroppen, men håper det snart går over no!
Begynte å kjenne liv for en uke siden :) Har morkaken foran, så håper det ikkje er lenge til samboer kan få kjenne :)

Gratulerer med halvveis ❤️

Så koselig å kjenne liv da :D
 
24+0: Plutselig gikk tiden voldsomt fort! Glemmer helt vekk denne dagboken så får prøve å skjerpe meg :)
Magen vokser som bare det, og bøllen er super aktiv! Venter på helt ville strekkmerker, siden han spenner så voldsomt! Men det er bra han koser seg inni der :)
Formen går veldig opp og ned. Ene dagen er det oppkast og mye kvalme, mens andre er formen helt super.
Har begynt å kjøpe litt småplukk som vippestol, reiseseng, badekar og klær :) Så har alle de store tingene igjen! Men vi vet veldig godt hva vi vil ha, så nå er det bare til å dra kortet :p
 
Slenger med et bilde av bollo også :)
 

Vedlegg

  • image.jpeg
    image.jpeg
    305,8 KB · Visninger: 19
Så spennende! Og for en fin bolle :) Gleder meg til magen min også vokser litt så det ikke kan mistolkes som at jeg har spist for mye julemat ;-)
 
25+0: No går tiden virkelig fort!
Kvalmen har begynt å roe seg litt :) ENDELIG! Er mye aktivitet fra bøllen, og han spenner i alle retninger, så god plass har han hvertfall! Magen blir veldig ofte kjempe hard og ubehagelig no, er vel kynnere det heter.. Ellers er formen bra :)

Har bestilt vogn❤️ Ble en Emmaljunga super viking i loung grey med duo S black air understell :D Gleder meg så sykt til å ta den i bruk :)
Har også kjøpt seng fra ikea. En grå god natt sprinkelseng :) Så no begynner ting så smått å komme på plass :)
Bare 108 dager igjen no! ❤️
 
26+1: Bare 100 dager igjen no!
Kjenner jeg blir stresset over at alle andre stresser med å kjøpe inn og gjøre klart alt til lille! :p I mitt hode har vi goooood tid :D
Det som er kjedelig nå er at jeg er begynt 100% på jobb igjen, og det merkes noe sykt i bekkenet! En ilende smerte, som gjør det vanskelig å gå. Jobber i barnehage så blir mye gåing,bøying og løfting i løpet av dagen, som ikkje hjelper så godt på :( Må prøve å bite tennene sammen i 2,5 mnd til, for vil jo ikkje at avdelingen må ha inn vikar igjen! Men blir det verre har jeg ikkje sjangs, for dette er sykt vondt! Dritt kropp! Dagens syt!
 
Glemte å skrive at jeg var på kontroll i forrige uke (25+2).
Der fikk jeg høre en hjertelyd på 146 :)
Målt symfysemål og vekt
Startvekten min var 53,5, nå var det blitt 67,1 :O Jeg fikk sjokk, men legen sa det var helt fint. Nesten 14 kilo!! Er helt sykt kor kroppen har forandret seg :p Ligger innafor på symfysemål, så det var ingen grunn til bekymring over den store vektøkningen :)
Så blir ingen kostholdsendring her :D image.jpeg
 
26+3: Måtte kaste inn håndkle igår og ringe legen :( Hadde ikkje sjangs å komme meg på jobb med det bekkenet mitt! Nå er jeg blitt sykemeldt igjen og fått henvisning til fysio. Ringte til fysio med en gang, men fikk beskjed om at det var ventetid på 3-4 uker! :( Ringte en annen fysio og fikk meld idag om at jeg allerede på onsdag kunne komme inn :) Ble så sykt glad!

Har også meldt meg på gravid svømming som spenst og volvat arrangerer. Det begynner 18.feb, så håper det også kan virke på det vonde bekkenet mitt :)

Alle sier at man glemmer kvalme, oppkast og andre plager i svangerskapet. Men jeg gjør dette ALDRI igjen!! Skal skrive det ned i en bok, så jeg vet jeg ikkje glemmer det, så jeg skriver det her også! Det blir enebarn dette her!! ALDRI, ALDRI MER!
 
27+2: Var hos fysio igår, og for en dyktig dame! :) Fikk mange råd og tips til hvordan jeg skal bruke kroppen når jeg sitter, ligger og skal reise meg. Fikk også noen øvelser som jeg skal gjøre hjemme. Bekkenplagene ligger foran, og det går utover musklene på venstre side som prøver å hjelpe til. Skal tilbake om to uker :) Så no var det bare til å fortsette å bruke puten min og varmeflaske, og kjenne på kroppen når det er nok bevegelse.
 
29+4: Tenk at det snart bare er 10 uker igjen før bøllen vår er her!
Dagene går til øvelser/trening, fysio, litt jobb, vasking/rydding og soving. Ukene flyr avgårde, selvom det av og til føles ut som at det er en evighet til han er her :p
Kjenner jeg har behov for å kjøpe inn de siste tingene og begynne å gjøre klar rommet hannes. Mangler: Klesskap, babycall, babynest, bleier/stelleprodukter, madrass/dyne/pute og ammeklær. Så det begynner å komme seg :)

Her er et bilde av sist vi var på 3D på volvat i uke 28. Han ville ikkje vise seg, bare kose med morkaken. Var trøbbel med å få målt han, siden ikkje ville ligge i ro :p image.jpeg
 
30+0: Da har prosjekt vaske babyklær startet! Herregud så masse klær vi hadde, så dette vil ta tid :p
Skal begynne å gjøre klart rommet no og. Så redebyggingen er kicket inn for fult ;)
Ellers er jeg og bekkenet uvenner, så blir ikkje gjort så mye før jeg må sitte meg ned :/
Bøllen min har det hvertfall bra inni hulen sin :) Mye aktivitet som går hardt utover ribbeina mine!
Legger ved et magebilde også :) For den vokser som bare det ;) image.jpeg
 
30+0: Da har prosjekt vaske babyklær startet! Herregud så masse klær vi hadde, så dette vil ta tid :p
Skal begynne å gjøre klart rommet no og. Så redebyggingen er kicket inn for fult ;)
Ellers er jeg og bekkenet uvenner, så blir ikkje gjort så mye før jeg må sitte meg ned :/
Bøllen min har det hvertfall bra inni hulen sin :) Mye aktivitet som går hardt utover ribbeina mine!
Legger ved et magebilde også :) For den vokser som bare det ;) Vis vedlegget 161180

Gøy med 10 uker igjen! Finfin mage! :)
 
Back
Topp