Skravletråd desember

Endelig Mac lader! 800 koster den :O

Kaster inn et spørsmål her i håp om at noen kan hjelpe meg :happy:

Sitter og ser på oppskrifter til en suppe til nyttårsaften. Men hva betyr "infuser"???
Noen som vet??
  1. Fres krabbeskallet og grønnsakene med tomatpuréen i smør, hell over melk og fløte, kok opp. Skum av og trekk i 15 min. Slå av platen og infuser i ca. 2 timer, sil av. Smak til med salt og pepper

Billigere enn ny maskin :rolleyes:
Å ja :p fikk den av mannen. Jeg var så sur fordi jeg følte meg slem som kun ville ha den og ingen annen :p prøvde først en pc som klikket med en gang. Så han kjøpte den til meg siden jeg alltid ønsket meg den og var så sint på meg selv :p ❤️

Mett og trøtt.. Hva skjer hjemme i stuene 2 dager før 2015 er over?
Avslapping ! Må slappe av da jeg hadde 2 tette blødninger og vil unngå at det blir ks tidlig ... I morgen er det avslapping og torsdag til mine besteforeldre :)

Kaster inn et spørsmål her i håp om at noen kan hjelpe meg :happy:

Sitter og ser på oppskrifter til en suppe til nyttårsaften. Men hva betyr "infuser"???
Noen som vet??
  1. Fres krabbeskallet og grønnsakene med tomatpuréen i smør, hell over melk og fløte, kok opp. Skum av og trekk i 15 min. Slå av platen og infuser i ca. 2 timer, sil av. Smak til med salt og pepper
Det betyr å la det trekke i ca 2 timer.
Ha den på veldig lav varme, eller ettervarmen på platen.
Må ikke koke siden da vil væsken fordampe.

Jeg personlig ville helt over litt konjakk etter tomatpureen og før fløten og flambert det.
Og helt på fløte og melk når flammen var slukket :rolleyes:

Noen som har hatt trøske/sopp som vet hvilken behandling som er anbefalt nå? A. og jeg har nok fått det. Må jeg tll legen for å få resept på myciststin og canesten? Må canestenen vaskes bort før amming?

Back
Topp