Skravletråd

Hadde definitivt ringt ja!

Eg e rh negativ og eg har tatt alle blodprøvane (uke 12 ?!, 32 og 36). Eg fekk sprøyta ette fødsel me fyste, det va fordi hu va rh positiv. Hadde hu vært negativ som meg hadde eg slept sprøyta ette fødsel.
Takk for svar:) Samme med meg, nr. 1 var positiv - derfor sprøyte. Så da ringer jeg:)

Høres ut som en lur plan hvis det hjelper deg med å sove. Kanskje vil du da oppleve litt mindre plager i morgen? Søvn gjør ofte underverk;) Ønsker deg god bedring!!
Jeg ble så trøtt, at jeg sovna fra alt som het både paracet og tv i går:-P Sov faktisk natta gjennom til litt over 5, det var ikke verst:-) Men hoftene verket like ille da jeg snudde på meg, menmen.... Er ikke såå lenge igjen nå!:-)

Tror jammen jeg har sovet ca 6 timer i natt :eek: Hadde så fryktelig urolige bein i går så jeg fikk ikke sove, tok på et par ullsokker og jammen så hjalp det :D Våknet rett før 8 og har ligget å sløvet frem til nå. Nå orker jeg ikke ligge lenger så nå må jeg stå opp og lage frokost før jeg sulter :p

Prøvde å googla o, men fant ingenting om nye retningslinjer. Gi gjerna et pip om ka sjukehuset/føden informere om :)
Ble så jeg ringte legekontoret. Og fikk beskjed om å komme å ta prøven. Men vet fortsatt ikke om man trenger eller ikke. Har nå tatt den nå da. Så slipper jeg å tenke mer på det:)

I kveld begynte dette med den blodprøven om jeg har dannet antistoff å plage meg veldig. Altså det at legen sier jeg ikke trenger blodprøve som viser om jeg har dannet antistoffer (til tross for at jeg er rhesus negativ). Er hvis ny prosedyre eller noe i den dur.. Men så leser jeg jo at vanlige svangerskapskontroller (hvis man er minus) inneholder test ved uke 32 og 36 fortsatt. Og at flere her inne tar den testen i de ukene. Men hvorfor skal ikke jeg, lurer jeg på? Jeg fikk sprøyte etter forrige svangerskap. Er det derfor jeg ikke trenger og testes?
Nå høres jeg litt hysterisk gravid ut altså.. Men jeg blir litt småbekymret. Sikkert ingenting å tenke på..
Men med tanke på at jeg ikke fikk ny sv.kontroll før etter 3,5 uker (da er jeg 38+3) så blir jeg litt så usikker på om jeg skal ringe legekontoret en ekstra gang bare for å høre..
Noen som har noen tanker om hva du ville gjort hvis du var i samme situasjon? Er jeg bare tulle-bekymret?

Er da ikke forskjell på førstegangsfødende og andregangsfødende når du har fått sprøyta?! Så fint du fikk tatt den, jeg syns ikke du er hysterisk gravid ;-)

Vært hos jm :-) hodet var ikke festa helt, men ellers likte hun det hun så. Ingen stor baby, men det er da ikke negativt :) Tok SF mål men satte bare et lite merke på grafen siden det ikke er likt mår forskjellige personer måler.

Vært hos jm :-) hodet var ikke festa helt, men ellers likte hun det hun så. Ingen stor baby, men det er da ikke negativt :) Tok SF mål men satte bare et lite merke på grafen siden det ikke er likt mår forskjellige personer måler.
Bra det så fint ut:) Har du gått annen hver gang til lege og jm? Siden andre har målt, mener jeg?

Jeg synes i grunn det er lenge å vente med kontroll til 38+3 når jeg var 35 sist. Men så lenge jeg kjenner meg i form og kjenner godt liv så er det vel ikke så mye vits med kontroll egentlig:) Det bare virker så lenge til. Men er 37 på fredag, så ukene går jo faktisk ganske fort ;)

Bra det så fint ut:) Har du gått annen hver gang til lege og jm? Siden andre har målt, mener jeg?

Jeg synes i grunn det er lenge å vente med kontroll til 38+3 når jeg var 35 sist. Men så lenge jeg kjenner meg i form og kjenner godt liv så er det vel ikke så mye vits med kontroll egentlig:) Det bare virker så lenge til. Men er 37 på fredag, så ukene går jo faktisk ganske fort ;)

Nei har gått til samme hele tiden. Men så var JM hjemme var syk i går, og vi skulle dra til svigers rett etter den egentlige kontrollen i går. Derfor fikk vi komme til en JM her i byen isteden. Men hun måler jo ikke likt som hun jeg er hos hjemme ;-)

Enig med deg i at 3 uker er lenge. Burde vært 14 dager i mellom bare. Men så lenge alt har stått bra til ellerd så går det jo fint? Ukene går kjempefort nå!

Har hatt en skikkelig "utålmodig" dag i dag. Hvorfor kommer det så tidlig? Har jo tre uker igjen :p Går ikke an til å være utålmodig i tre uker nei! Så nå må jeg finne noe annet å tenke på snart. Helt sikkert fordi jeg er i dårlig form og bare har lyst til å bli ferdig. Men kanskje blir det bedre om formen er bedre i morgen...
Flere som kjenner på litt utålmodighet til tross for ei stund igjen?

Har hatt en skikkelig "utålmodig" dag i dag. Hvorfor kommer det så tidlig? Har jo tre uker igjen :p Går ikke an til å være utålmodig i tre uker nei! Så nå må jeg finne noe annet å tenke på snart. Helt sikkert fordi jeg er i dårlig form og bare har lyst til å bli ferdig. Men kanskje blir det bedre om formen er bedre i morgen...
Jeg har også en veldig utålmodig dag i dag. Har allerede dratt med gubben på en runde to ganger i dag i håp om å få i gang noe... modning, fødsel, et eller annet :p

Hvor lenge skal man drøye før man ringer føden, tro? Har hatt så diffuse smerter et par timer nå.. De kommer i tak, særlig på venstre side rundt omkring milten liksom, og det er sånn ca 10 min mellom hvert tak.. Har ikke brukt rietelleren, for trodde bare det var tull igjen, som så mange ganger før, men nå begynner jeg å bli litt usikker..!:-P Magen er i tillegg steinhard!:( Lillegutt hikker:-P

Ikke så utålmodig ennå:-) Har såpass mye igjen som skal ordnes at jeg har ikke tid til at hun skal komme enda:-P Kommer sikkert til å kjenne mer på det når jeg har hatt noen "skikkelige" permisjonsdager, dvs. jentungen i barnehagen og mannen på jobb;-) Sist gikk jeg jo to uker over, så litt dumt å bli utålmodig allerede skulle det gjenta seg:-)

Hvor lenge skal man drøye før man ringer føden, tro? Har hatt så diffuse smerter et par timer nå.. De kommer i tak, særlig på venstre side rundt omkring milten liksom, og det er sånn ca 10 min mellom hvert tak.. Har ikke brukt rietelleren, for trodde bare det var tull igjen, som så mange ganger før, men nå begynner jeg å bli litt usikker..!:p Magen er i tillegg steinhard!:( Lillegutt hikker:p
Når riene kommer med 3-5 min mellom og varer 45-60 sek. Hvis det ikke er rier ville jeg sett ann litt. Jeg hadde skikkelig vondt på venstre side av magen under ribbeina i går i mange timer. Det var nok fordi frøkna lå og dytta noe sinnsykt der omtrent hele dagen.

Kynnere begynnte for en time siden se hvem som trøster meg
5998baa039ea7e57b5f30206ecf54512

Back
Topp