Skravletråd

Det fikk jeg sist helg. Da fikk jeg ikke ro i kroppen før jeg hadde vasket str 50 og tepper, gulpekluter osv
Teppet jeg har strikket må jeg feste tråder på å skylle opp

Også må jeg vaske dette strikkatøyet, og det vi har av ull, jeg har funnet veldig lite ull, lurer på en del var oppbrukt (brukt på mon sønn, min nevø, min datter, min niese... En del gikk ut underveis...) så muligens må vi ha noen flere bodyer og strømpebukser i ull, rett og slett.

Også må jeg vaske bleier. Vi bruker jo tøy, og jeg tror jeg trenger noen nye...

Teppet jeg har strikket må jeg feste tråder på å skylle opp

Også må jeg vaske dette strikkatøyet, og det vi har av ull, jeg har funnet veldig lite ull, lurer på en del var oppbrukt (brukt på mon sønn, min nevø, min datter, min niese... En del gikk ut underveis...) så muligens må vi ha noen flere bodyer og strømpebukser i ull, rett og slett.

Også må jeg vaske bleier. Vi bruker jo tøy, og jeg tror jeg trenger noen nye...
Ull er gull :) Greit å finne frem og vaske så man ser hva man trenger. Kanskje kjekt å ha bleiene i hus når lille kommer ;)

Har jo en del bleier, men noe er utslitt der også, så greit med en opptelling

Nå når babyen hikker så merker jeg det veldig godt i beina til babyen. Akkurat som de spretter ut i siden hver gang han hikker :p hvis det stemmer at han ligger sånn som jordmor sier.

Nå når babyen hikker så merker jeg det veldig godt i beina til babyen. Akkurat som de spretter ut i siden hver gang han hikker :p hvis det stemmer at han ligger sånn som jordmor sier.
Her merker jeg hikking både ned og oppe. Virker som hele kroppen hopper til når ho hikke :p

Nå er fødebagen nesten ferdig pakket!
Mangler bare ei joggebukse til mannen, og å legge hentesettet oppi,,men det vil jeg dampe først.
Har til og med lagt frem klær til ungene i tilfelle de blir levert hos besteforeldre, fremfor at besteforeldre kommer her.

Nå er fødebagen nesten ferdig pakket!
Mangler bare ei joggebukse til mannen, og å legge hentesettet oppi,,men det vil jeg dampe først.
Har til og med lagt frem klær til ungene i tilfelle de blir levert hos besteforeldre, fremfor at besteforeldre kommer her.
Godt å være forberedt! Bag til ungene har jeg ikke tenkt på, må kanskje tenke tanken og pakke et skift til de hver i tilfelle rottefelle!

Ungene har jeg tenkt å pakke litt til ja, sånn siden mine foreldre trolig skal passe dem hos seg, siden jeg skal føde hjemme... Det må jeg få på plass.

Her blir det sannsynligvis til at besteforeldre kommer hit siden ungene våre går på skolen, men HVIS det skulle skje i ei helg eller i juleferien, så kan det være greit å ha klart et skift! :-)

Vi har en på skole og en i bhg, og termin ei uke etter at juleferien er over, men absolutt mulig at fødsel skjer i ferien. Eller kveld/natt, og siden jeg altså skal føde hjemme er det ikke utenkelig at de tar dem med seg vekk, evt hentet på skole og bhg, så derfor tenker jeg vi bør ha et skift, tannpuss og nødvendige medisiner lett tilgjengelig

En laaaang dag går nå mot slutten. Ikke en negativ dag overhodet, men kjenner det skal bli godt å legge seg:-) Ble vekka i halv 5 tida, og selv om det ikke var min tur til å stå opp fikk jeg jo ikke sove når det var skriking og styr... Fikk sove etterhvert og sto opp ni for p gjøre meg klar. Dagen har nemlig gått med til den årlige byturen med pappa:-) Fokost på kafe og julegaveshopping:-) Veldig koselig, men kjenner det i bekkenet nå for å si det sånn... Vært dårlig på å spise også, hjelper nok ikke på. Men har hatt veldig koselig venninnebesøk i kveld, nachos, skravling, snacks og Polarekspressen (må med når det er jul!) :-D Håper på en rolig dag med lite bæring av jentungen i morgen:-) Er alene denne helga, mannen er i Bergen og besøker en kamerat, så blir litt mer enn vanlig. Kommer nok til å ty til en del tv, men det får bare være;-)

En laaaang dag går nå mot slutten. Ikke en negativ dag overhodet, men kjenner det skal bli godt å legge seg:) Ble vekka i halv 5 tida, og selv om det ikke var min tur til å stå opp fikk jeg jo ikke sove når det var skriking og styr... Fikk sove etterhvert og sto opp ni for p gjøre meg klar. Dagen har nemlig gått med til den årlige byturen med pappa:) Fokost på kafe og julegaveshopping:) Veldig koselig, men kjenner det i bekkenet nå for å si det sånn... Vært dårlig på å spise også, hjelper nok ikke på. Men har hatt veldig koselig venninnebesøk i kveld, nachos, skravling, snacks og Polarekspressen (må med når det er jul!) :-D Håper på en rolig dag med lite bæring av jentungen i morgen:) Er alene denne helga, mannen er i Bergen og besøker en kamerat, så blir litt mer enn vanlig. Kommer nok til å ty til en del tv, men det får bare være;-)
Det er lov å ty til tv! Jeg sitter nå alene i stua fortsatt (klokka er 11), mannen sover og ungene ligger i hver si seng og ser på ipad :) De er riktignok en del større enn frøkna di, men jeg bare nyter stillheten og en kopp te. Det er nok av tid til gjøre noe annet senere. Blir nok andre boller når lillemor velger å komme ut ;)

Det er lov å ty til tv! Jeg sitter nå alene i stua fortsatt (klokka er 11), mannen sover og ungene ligger i hver si seng og ser på ipad :) De er riktignok en del større enn frøkna di, men jeg bare nyter stillheten og en kopp te. Det er nok av tid til gjøre noe annet senere. Blir nok andre boller når lillemor velger å komme ut ;)
Blitt mye tv i dag ;) Jentungen er sutrete og grinete, muligens magen som plager henne, og kjenner at jeg verken har energi eller lyst til å "tvinge" til å leke. Bekkenet trenger dessuten å hvile, så en tur ut er dessverre uaktuelt :-/ Planen var egentlig å få tatt biler til julekort i dag, men ser liksom ikke helt det skje. Hun kommer sikkert til å nekte å ha på seg kjole, kommer ikke til å sitte stille, ikke til å smile og havner sikkert sutrende på gulvet til slutt... Så vi kjører på med tv-søndag og kan heller være fornuftige og pedagogiske neste helg når ferien har begynt og mannen er hjemme :-P

Blitt mye tv i dag ;) Jentungen er sutrete og grinete, muligens magen som plager henne, og kjenner at jeg verken har energi eller lyst til å "tvinge" til å leke. Bekkenet trenger dessuten å hvile, så en tur ut er dessverre uaktuelt :-/ Planen var egentlig å få tatt biler til julekort i dag, men ser liksom ikke helt det skje. Hun kommer sikkert til å nekte å ha på seg kjole, kommer ikke til å sitte stille, ikke til å smile og havner sikkert sutrende på gulvet til slutt... Så vi kjører på med tv-søndag og kan heller være fornuftige og pedagogiske neste helg når ferien har begynt og mannen er hjemme :p
Syns det hørtes veldig fornuftig ut! Her ble de sittende å se en del på ski på tv, har lekt en del på rommene sine også heldigvis. Nå er de ute å handler litt med gubben, jeg fant ut at jeg ikke orker å lage middag i dag :p Da blir det noe ferdigpizza eller lignende.

Tidenes arbeidsfordeling i heimen.

Mannen og pappa tapetserer, jeg og ungene pakker gaver.
Mannen jobber på rommet, jeg dusjer og sover.
Mannen jobber på rommet, jeg varmer middag (veldig enkelt,helt reelt VARMER mat)
Alle spiser, dog etter at jeg har hentet mannen for å hjelpe meg å løse "to unger som furter" når maten er klar
Mannen jobber videre på rommet mens jeg ser kalendertv med ungene (som dog blir redde og setter seg rundt meg, de VIL se julekongen, men synes stadig det er hakket for skummelt å sitte andre steder enn sammen med meg)

Og snart kommer vel mine foreldre, hvor da pappa og mannen jobber med romme, flytte senga og få møblene på plass (JEG har bare tenkt ut plassering på papir....)

Og jeg.... gjør fortsatt ca ingenting.

Mannen jobber på rommet, jeg varmer middag (veldig enkelt,helt reelt VARMER mat)
Alle spiser, dog etter at jeg har hentet mannen for å hjelpe meg å løse "to unger som furter" når maten er klar
Mannen jobber videre på rommet mens jeg ser kalendertv med ungene (som dog blir redde og setter seg rundt meg, de VIL se julekongen, men synes stadig det er hakket for skummelt å sitte andre steder enn sammen med meg)

Og snart kommer vel mine foreldre, hvor da pappa og mannen jobber med romme, flytte senga og få møblene på plass (JEG har bare tenkt ut plassering på papir....)

Du er jo hjernen bak det hele, da har du gjort nok syns jeg ;)

Apropos arbeidsfordeling...
Min mann gikk ut for å starte bilen. Så sto jeg igjen med å kle på meg selv, frøkna på snart 4 år OG med å bære ut bilsetet hennes og til eldstejenta! Håper han følte seg fryktelig mann der han sto med tomme hender og jeg kom valsende med magen, datteren og setene :-P

Helt fantastisk! Glemte et kjede jeg fikk av kjæresten til jul i fjord hos mamma sist jeg var her, og når jeg kommer tilbake ligger det ikke der det lå når jeg dro, og hun husker ikke engang at hun har sett det! Hvordan går det ann? kan jo ikke miste det!!! Er vel mest sur på meg selv som ikke greier å ta vare på noen ting men jeg tenkte det lå trygt der det lå...

Har hatt ordentlig villbasse i magen i dag:D Tar virkelig igjen det han var rolig i forgårs! ❤ Nå kjennes det ut som han har roet seg litt for i dag, forsåvidt helt ok, siden hofta mi snart er ute av ledd kjennes det ut som..!:-P Han er jammen meg sterk!

Back
Topp