Syns du folk er for kjappe med å få barn?

Er vel ikke opp til andre å bestemme når ett par er klar for barn. Noen blir gravide ganske kjapt både planlagt og uplanlagt. Andre venter i flere år og skal "leve livet" før de får barn

Og det kan også gå "galt" for disse parene :) Akkurat når det kommer til kjærlighet og barn så er det ingen fasit.

Venninnen min sine foreldre ble blant annet sammen etter en ONS hvor hun ble skapt, hvor de fant ut at de ville prøve om forholdet fungerte. Heller prøve og feile enn å sitte med tanken om at man burde ha prøvd ;) De fikk 2 barn til og er fortsatt lykkelige sammen - og godt gift nå :)
 
Tenker det er veldig forsjellig.. Men eg synst at det bør ver ett solid forhold før det blir planlagt barn. Og ein kjenner som regel partneren sin godt etter og ha bodd sammen 1-2 år. Men for all del. Det kan gå fint om det blir baby før den tid. Og ofte er det uhell når det skjer før 3 mnd. Men blir like glad i barnet for det :) og forholde kan vare livet ut. Men for meg er det viktig og ha ein mann som er støttende og hjelpsom når eg er gravid og etterpå. Eg hadde ikke følt med komfortabel med ein ny kjæreste under ein fødsel ol.
 
Hva du gjør og ikke gjør, bryr jeg meg pent lite om. Har aldri sagt jeg har fasiten, har aldri sagt jeg dømmer noen!
Spørsmålet i innlegget var "synes du folk får barn for raskt?" Og ja, det synes jeg ofte folk får. JEG synes det, for JEG ville latt det gå lenger tid. Jeg kan ikke svare for andre. Det kan være du blir tobarnsmor og gift med samboeren din, hva vet vel jeg? Lykke til med graviditet :)
Hehe, takk :) ❤️ er ikke gravid mer da, har født :D alle kan være uenige som du sier.. Det er opp til hver enkelt. Og ja, jeg kan være enig med deg om at jeg synes noen folk er for raske til å få barn, men i de tilfellene mener jeg at det ikke bare har med hvor langt samboerskap man har hatt, men også flere faktorer som jobb, økonomi/inntekt, om begge vil det (planlegging) osvosv.. Synes bare det ble for mye fokus på samboerskapets lengde og ikke andre faktorer som spiller inn.. :)
 
Tenker det er veldig forsjellig.. Men eg synst at det bør ver ett solid forhold før det blir planlagt barn. Og ein kjenner som regel partneren sin godt etter og ha bodd sammen 1-2 år. Men for all del. Det kan gå fint om det blir baby før den tid. Og ofte er det uhell når det skjer før 3 mnd. Men blir like glad i barnet for det :) og forholde kan vare livet ut. Men for meg er det viktig og ha ein mann som er støttende og hjelpsom når eg er gravid og etterpå. Eg hadde ikke følt med komfortabel med ein ny kjæreste under ein fødsel ol.
For oss var det ikke et uhell, vi ble gravide rett etter vi flyttet sammen.. Nøyaktig 3 uker etter vi flyttet sammen så var jeg planlagt gravid (sluttet på pilla før jeg flyttet sammen med han, ble gravid i pp2, da var vi samboere..).. Var ikke et Obs her... :p sier bare at ALLE sin situasjon er ikke slik. Det går Ann å være sammen i bare noen uker og likevel bli helt planlagt gravid og at begge vil det, synes folk er litt trangsynte og rigide her nå.. :p
 
Tenker ikke noe over det?! Hvilken rett har jeg til å blande meg i når andre mennesker mener de bør få barn?:oops: :confused:
 
jeg tenker at det er veldig individuelt jeg :) Men jeg syns personlig at man kanskje burde ha vært sammen en stund først, og bodd sammen en stund.. det er så mange som blir gravide raskt og så går det at skogen.. fordi man egentlig ikke KJENNER partneren sin.. men igjen, så er det ganske mange gode alenemødre der ute som klarer seg superfint :)
 
Vel, hvis man har vært sammen i en måned og den ene parten finner ut at det er på tide med baby, så er det altfor tidlig. Hvis noen er sammen i 3mnd og finner ut at det er på tide med barn, så synes jeg det også er for tidlig. Skjer det et uhell, så er det noe annet. Men generelt bør man vente, både for å bli kjente med hverandre og få tid til å være kjærester. Hvor lenge bør man vente? Jeg tenker ett år hvertfall. Vi ble gravide etter akkurat et pr sammen, overhode ikke planlagt, hadde nok ventet 2år til hvis vi fikk bestemme, men babyen ville komme 2år før planlagt, så da måtte han jo bare komme.
 
Du sier noe der. Tenk om alle skulle blandet seg i hverandres valg hele tiden... Hadde vært utrolig slitsomt :p

Synes det blir litt vel mye av at man skal mene noe om andres valg hele tiden! Folk får gjøre hva de mener er best for dem..
 
Jeg synes vi fikk barn litt for fort. Hadde vært offisielt sammen i 8 mnd da uhellet skjedde. Uoffisielt hadde vi vært sammen i over et år, og kjent hverandre i 4 år, men fortsatt var det tidlig for oss.
Man bør være godt kjent og trygge på hverandre før man blir gravide, tenker jeg, for alles del. Men når man er klar vil være forskjellig fra par til par.
 
Forholdets varighet er ikke så utslagsgivende som alderen på paret.
Altfor mange barn får barn..
 
Mitt første barn fikk jeg etter det ble slutt med min daværende samboer (vi var sammen i 2 år, røk i sv.skapet). Da jeg fant min nåværende samboer 4 år etter som jeg kjente fra før, så var vi ikke i tvil. Vi ble gravide 3 mnd etter vi ble sammen!:) Så nå har vi en på 5 (snart 6 år) i hus og en på 8 mnd:happy: Vi er en lykkelig familie på 4:Heartbigred

Synes heller mange venter alt for lenge faktisk! At de da er nermere 30 før de får førstemann.. Men det får være opp til hver enkelt;)
 
Jeg og kjæresten hadde planlagt at når vi værtfall hadde vært sammen i 3-5 år så skulle vi planlegge med å stifte familie, men vår lille sønn var en uplanlagt mai gave.
Vi hadde ikke vært sammen 1 år enda før sønnen vår kom, men så igjen så hadde jeg ingen symptomer eller gravid mage før jeg var 6 måneder på vei.

Var bare ren flaks at man tok en graviditetstest for å bare se at man "ikke" var gravid men vi trudde at jeg var 3 uker på vei før man dro til gynekolog dagen etter og fikk rake motsatte tilbakemelding :)


Men kan med hånda på hjertet at jeg angra IKKE et sekund på at han kom til verden <3
 
synes enkelte er for kjappe med å få barn. Jeg og min samboer/forlovede har vært sammen i 2,5 år (samboere i over 2 år) og vi vil gjerne få barn. Vi er begge 22 å føler oss veldig klar og har et stort ønske om å få en familie sammen. Vi har ett par vennepar som kun har vært sammen noen få mnd og blitt uplanlagt gravid. vi sitter ihvertfall med den følelsen av at vi er glad vi kjenner hverandre såpass godt og har gode forutsetninger for å klare det som kommer.
 
Vi møttes i juli 2012 og fant ut at jeg var gravid i september samme året. Ikke planlagt, det forstår dere sikkert :p Og vil ikke anbefale det... Men heldigvis så har det gått veldig bra med oss, vi bestemte oss for å satse og flyttet sammen. Nå har vi en flott gutt på 2,5 , forholdet er sterkt og stabilt (det har det vært hele veien), og vi prøver på nr 2 <3 Vi er 33 og 37 år gamle.
 
Vi bestemte oss etter 5 mnd sammen at vi skulle ha barn . Og første mann ble født etter vi hadde vært sammen ( og kjent hverandre ) i 1,5 år . Etter 3 år sammen ble vi gift og 2 mnd etterpå kom lillebror :) Nå ble lillebror 1 år i oktober og storebror blir 3 i februar :) Helt perfekt for oss :)
Vi er nå 26 og 29 år :)
Men det er mange som burde tenkt seg om både en og to ganger før dem setter barn til verden. Vet av noen .
Men alt opp til hver enkelt :)
 
Jeg og bf hadde vært sammen 11mnder når jeg testet positivt, men det var ikke planlagt.. Føler man skal vær trygg i forholde før man prøver å bli gravid, og tenkt gjennom det. Blir feil å si 3år eller 3mnder syns jeg! Men forholde burde vertfall vært gjennom en del :)
 
Får vel være opp til hver og rn hvor fort de velger å få barn, forholdet kan like gjerne ryke etter 10 år som 5 mnd.
Vi hadde kun vært sammen 1 år da vi fikk barn, forholdet holt i 10 år.
Nytt forhold nå og vi var kyn sammen 4 mnd før jeg ble gravid.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp