Hund i juleselskap?

Ja jeg har med hund pp julaften fir det blur så mange timer. I vanlig juleselskap er de hjemme.
Om jeg hadde fått beskjed på julaften om at de ikke var velkomne hadde jeg blitt hjemme :)
Bur er også alternativ.

Hunden til svigers skulle mer enn gjerne fått sittet i bur i gangen, men de har ikke bur engang. Det er visst dyremishandling. Den rusler rundt bordet og sikler i fanget på folk mens den tigger mat, noe svigerfar syns er kjempegøy. Han mater bikkja med maten vår mens vi spiser, syns deg bare er så ufattelig uappetittelig.

Nei, hva er vitsen? Det er vel som regel bare noen timer. 8-9 timer. De fleste hunder klarer seg hjemme alene når folk er på jobb. Da er de jo vekke 8-9 timer.
De er ikke her så lenge engang, de var vel 5 timer maks den gangen de hadde med hunden. Men de tror at bikkja skjønner at det er julaften, og ser på den som et menneske virker det som.

Vi har gitt beskjed til foreldrene mine at vo gjerne kommer dit juleaften. Men at viss vi ikke får ta med hunden vår så kommer vi ikke før rett før middag kl17 og at vi må reise hjem i 21 tiden . Orker ikke å måtte kjøre hjem for å lufte hunden kun fordi de bestemte seg for å hate den allerede før vi hentet den hjem for 1 år siden.
Pappa synes det blir så dumt for katten om den ikke kan være på stuen mens vi er der!!! Mamma sier hunden komme og ligge i bur på gangen. Men hunden er ikke vant med å være der, den har bare fått kommet inn i huset deres max 5 ganger på 1 år. Sist var i sommer. Da lå han bare å pep.

Alle andre de kjenner får ta med hunden inn. Søsteren min er ofte hundepasser i 1-2 uker for andre hunder på sommeren. Så de er bare vanskelige med vilje :) det er en snill hund på 7 kg. Men siden han bare er 1 år er han jo livlig
Men legger seg fort til rette.

Så de får klare seg med å treffe ungene noen timer den dagen. Så koser vi oss hjemme med hunden resten av dagen;)

Nei

Jeg har ikke hund selv, men mener at en hund er en del av familien. Hunder er derfor velkommen til oss, og trenger ikke å ligge i bur. Forutsetter selvfølgelig at hunden er normalt oppdratt.

Har samme her. Vi vil helst feire jul hjemme, men svigers kommer ikke uten hunden, for det er så synd på den. Jeg er ekstremt allergisk, men måtte bare gi meg et år fordi jeg ville være hjemme. Skjønner ikke at de MÅ ha den med.
Unnskyld meg, men da hadde jeg latt være å ha svigers på julaften. Skal jo ikke gå på helsa løs. :p

Hunden til svigers skulle mer enn gjerne fått sittet i bur i gangen, men de har ikke bur engang. Det er visst dyremishandling. Den rusler rundt bordet og sikler i fanget på folk mens den tigger mat, noe svigerfar syns er kjempegøy. Han mater bikkja med maten vår mens vi spiser, syns deg bare er så ufattelig uappetittelig.

Ja, det er faktisk frekt.

Jeg er ikke noe videre for burbruk jeg heller, men i enkelte situasjoner så er det helt greit. Om ikke den kan sitte i bur så kanskje de kan binde den fast og la den ligge på et teppe eller noe med en godbit.

Ja, det er faktisk frekt.

Jeg er ikke noe videre for burbruk jeg heller, men i enkelte situasjoner så er det helt greit. Om ikke den kan sitte i bur så kanskje de kan binde den fast og la den ligge på et teppe eller noe med en godbit.
Da ligger den bare og piper. Det skjer barr ikke at svigerfar hadde gjort det, han skulle nok helst hatt egen stol og tallerken så bikkja kunne sittet rundt bordet med oss. Har null kustus på bikkja, det er en hund på 40kg som helst ligger på fanget i sofaen.

Unnskyld meg, men da hadde jeg latt være å ha svigers på julaften. Skal jo ikke gå på helsa løs. :p
Skulle ønske det var så lett. Min kjære vil jo gjerne ha de her. Da ender det med at vi må dra til de istedenfor, og jeg er dårlig hele kvelden, morsomt.

Skulle ønske det var så lett. Min kjære vil jo gjerne ha de her. Da ender det med at vi må dra til de istedenfor, og jeg er dårlig hele kvelden, morsomt.
Så han velger å la deg bli syk han da? Kanskje noe å ta opp dette? Du burde ikke trenge å finne deg i dette :-(

Hadde jeg hatt hund og ville ha hatt den med hadde jeg ringt og spurt om det var greit først, og respektert det og de sa nei
Noen syns det er greit, andre ikke.

Tar han med i år. Men det er pga vi skal overnatte. Han kan ikkje ver aleine i ca 1 døgn. Men pleier sjelden og ver så lenge vekke. Så han er som regel hjemme når vi er på besøk. Det er avtalt at han er med. Og det var greit :) vi har ein stor hund. Så drar han ikkje inn til folk som ikkje ønsker det :) og andre må gjerne ta med sin hund til oss.

Hos oss er hunder hjertelig velkomne, så lenge de ikke er aggressive eller for ville. Hunden til svigers er rolig og grei, hun skal nok være her i jula, og det er helt ok. Har et vennepar med en hund som er helt villmann, snill som dagen er lang, men løper rundt i huset, oppå møbler og overalt, hun får ikke inn til oss fordi både jenta vår og katten blir redd.

Vi har ikke hund selv, men ville aldri tatt den med i selskap uten å avklare det først, og se an både hunden og de andre gjestene.

Avtaler det på forhånd. Har alltid med hunden vår så lenge ikke de vi er på besøk hos ikke vil ha hund i huset. Da respekterer vi det.

Sånt bør avtales på forhånd.
Jeg ville ikke hatt hunden INN i huset, men han kunne fint stått ute under tak. Er glad for at det ikke er en case hos oss. ;) Julefeiring er hos svigers som syns det er ok å ha deres sønns (min svoger) hund i kjelleren.

Vi hadde henne med da vi dro tvers over landet på ferie, avklart på forhånd. Vi har henne fortsatt med på sommerferie til svigers, strengt tatt er det svigerfar sin hund så han er jo glad for å se henne. (juleferie drar vi ikke på lenger)

Vi har henne ikke med på besøk sånn her vi bor, hun har det bedre hjemme.

Så han velger å la deg bli syk han da? Kanskje noe å ta opp dette? Du burde ikke trenge å finne deg i dette :-(
Argumentet er jo der at vi kan jo ikke bare aldri dra på besøk til de, de kan ikke kvitte seg med hunden for min skyld heller. Om de kommer hit et par timer så er hunden med, da står den ute og piper, vi må helst være ute vi og:-/
De er ikke de letteste å ta opp ting med, min kjære sier aldri ifra om noe.

Argumentet er jo der at vi kan jo ikke bare aldri dra på besøk til de, de kan ikke kvitte seg med hunden for min skyld heller. Om de kommer hit et par timer så er hunden med, da står den ute og piper, vi må helst være ute vi og:-/
De er ikke de letteste å ta opp ting med, min kjære sier aldri ifra om noe.
Jaja, men så blir det slik da. De trenger ikke kvitte seg med hunden, men den skal ikke bli med på besøk til dere. Din helse står foran svigers trang til å ha med hunden. Klarer ikke hunden et par timer alene så bør de jobbe med dette. Du skal ikke måtte lide fordi noen setter hunden foran deg. For det er det som skjer her, de bryr seg mer om hunden. Du får spørre mannen din om det høres ok ut for han.
Jeg blir sinna av å høre slike historier! Kan du ta medisiner når du drar på besøk dit?

Dit vi skal vil det være 2 hunder (hvis ikke ene hunden er hos hundepasser pga eieren har knekt ankelen).
Dette er også to hunder som gjerne er sammen noen ganger i mnd, og såpass lang reisevei at er ikke annet alternativ for kun jula.
Heldigvis kommer ingen med hunder hit, de ser på det som stress å krysse grensa med hund, og helt enig i dem ;-) vil helst ikke ha besøk av hund her hjemme engang, men skulle de tatt seg bryet om å fikse pass og slike ting hadde det gått greit så lenge hunden/hundene gikk bra med ungene som er tilstede

Back
Topp