Når kom kvalmen hos dere ?

7+6 og kvalmen har vert tilstede i ca 3 uker, litt av og på til å begynne med men blir stadig verre. Jeg kaster heldigvis ikke opp, men har mer enn en kveld sittet med bøtta i fanget. Forrige gang var jeg bare kvalm på kvelden, denne gangen er det hele døgnet, men nå har jeg heldigvis ikke kronisk hodepine og heller sinnssykt lavt blodtrykk så formen er faktisk bedre enn med storebror.

Her kom kvalmen snikende i uke 4, er 8 uker nå og ligger på sofaen dagen lang. Har nå ligget i 2,5 uke, og spiser jeg sittende så kaster jeg opp umiddelbart. Spent på hvordan denne jula blir :-p

Har hatt intens kvalme fra uke 6 og har nå fått resept på postafen. Det hjelper litt, men jeg er så bekymret fordi på pakningen står det " Du bør ikke bruke postafen mens du er gravid med mindre det er absolutt nødvendig " . Hva betyr det liksom ?? Er det flere her som har erfaring med postafen og graviditet? Jeg er så bekymret for medisiner under tidlig graviditet men jeg fikk jo nesten ingenting i meg da jeg ikke gikk på det og var utslitt etter å kaste opp kjempemange ganger per dag..

Har hatt intens kvalme fra uke 6 og har nå fått resept på postafen. Det hjelper litt, men jeg er så bekymret fordi på pakningen står det " Du bør ikke bruke postafen mens du er gravid med mindre det er absolutt nødvendig " . Hva betyr det liksom ?? Er det flere her som har erfaring med postafen og graviditet? Jeg er så bekymret for medisiner under tidlig graviditet men jeg fikk jo nesten ingenting i meg da jeg ikke gikk på det og var utslitt etter å kaste opp kjempemange ganger per dag..
Postafen er førstevalget og anbefalt behandling ved hyperemesis, så du kan trygt ta dem :)

6+6 og fortsatt ikke merket noe jeg altså...

Her er det mange ulike meninger mtp dette...
Noen sier det er helt trygt, jeg ville personlig aldri gjort det da jeg har lest det ikke skal brukes og for meg er det nok til å avstå...
Men her må du ta avgjørelsen helt selv :)

Her er det mange ulike meninger mtp dette...
Noen sier det er helt trygt, jeg ville personlig aldri gjort det da jeg har lest det ikke skal brukes og for meg er det nok til å avstå...
Men her må du ta avgjørelsen helt selv :)
Ja, je får liksom ikke ut av hodet det det står på pakningsvedlegget, det plager meg virkelig. Håper jeg kan slippe å gå på dem fort! Eller få legen til å sende meg på oppvæskning, men jeg får ikke komme inn til noen fastleger på dette gudsforlatte stedet jeg bor på..

Ja, je får liksom ikke ut av hodet det det står på pakningsvedlegget, det plager meg virkelig. Håper jeg kan slippe å gå på dem fort! Eller få legen til å sende meg på oppvæskning, men jeg får ikke komme inn til noen fastleger på dette gudsforlatte stedet jeg bor på..

Du kan ikke ta kontakt med en jordmor f.eks og høre om hjelp på oppvæsking evt om du faktisk er i behov av det da ?:)
Er pga det jeg leste som gjør at jeg aldri ville tatt det.. Men her blir det hele en vurdering sak som er opptil hver enkelt :)

Jeg begynte mellom 5. Og 6. Uke. Er nå i uke 8. Faktisk ikke spydd på to dager! Ha ha føles nesten rart å feire det :)

Jeg leste i sta et intervju med en jordmor som sa at grunnen til at det står på pakningsvedlegget er at det ikke er godkjent som bruk mot svangerskapskvalme fordi de ikke kan forske på gravide. Men at det er ufarlig å bruke det.

Begynte mellom 5 og 6 her. Konstant uvel nå. Bah..

Uke 7+0 og føler kanskje jeg kan være så heldig å slippe unna ?:)

Uke 7+0 og føler kanskje jeg kan være så heldig å slippe unna ?:)
Jeg er 7+4 og kvalmen har kommet gradvis de siste dagene :S har bare spydd to ganger da, en på søndagsmorgen og en idagmorges på tom mage. Jeg hadde ekstrem hyperemesis fra uke 5 med de to andre, så dette er jo himmel i forhold ;) bare håper det holder seg på dette nivået, for det er absolutt til å leve med :)

Jeg er 7+4 og kvalmen har kommet gradvis de siste dagene :S har bare spydd to ganger da, en på søndagsmorgen og en idagmorges på tom mage. Jeg hadde ekstrem hyperemesis fra uke 5 med de to andre, så dette er jo himmel i forhold ;) bare håper det holder seg på dette nivået, for det er absolutt til å leve med :)

Hmm... har liksom lest.alle andre her og tenkte at nå som jeg har kommet til 7+0 så kommer vel ikke kvalmen haha :p

Snakk om at jeg kanskje håper for mye for fort da el :p

Uke 5-9. Ser ut som om jeg er ferdig med faenskapet endelig (1,5 kvalmefri dag).
Hadde kun 'vanlig' morgenkvalme uke 7-8 med førstemann (gutt) så at det skulle være så jævlig denne gangen kom som et slag i tryne. Hold ut jenter, forhåpentligvis er dere snart ferdig med kvalmen og kan begynne å nyte graviditeten å bruke energi på andre ting enn å komme seg opp av senga

Er i uke 10 nå, og har enda ikke blitt kvalm...sannsynlighet for at kvalmen kan komme så sent?

Back
Topp