Strikkedamer! Hva har dere på pinnene? :)

Prosjekt" kopi-av-nordlandsbunad" nærmer seg slutten. Planen er å bruke den etter dåpsermonien og på 17 mai og at hun skal matche meg. Men er spent på om jeg passer i min bunad 3 mnd etter fødsel ;)

Vis vedlegget 145859
Så kult!! :D Du har ikke tilfeldigvis mønster?? Jeg har også grønn nordlandsbunad som jeg drømmer om å passe inn i til dåpen :)
 
Send meg mailen din på PM, så skal jeg sende deg mønsteret :)
Kunne jeg også ha fått? Har mamma halvveis overtalt til å strikke bunad til datteren min, men hun ser litt mørkt på de mønstrene hvor du må brodere på etterpå :) Det så ut som man kunne strikke mønsteret i denne? :)
 
Prosjekt" kopi-av-nordlandsbunad" nærmer seg slutten. Planen er å bruke den etter dåpsermonien og på 17 mai og at hun skal matche meg. Men er spent på om jeg passer i min bunad 3 mnd etter fødsel ;)

Vis vedlegget 145859

Nydelig liten bunad :) Er mønsteret strikket eller brodert inn?
 
Nydelig liten bunad :) Er mønsteret strikket eller brodert inn?
Kunne jeg også ha fått? Har mamma halvveis overtalt til å strikke bunad til datteren min, men hun ser litt mørkt på de mønstrene hvor du må brodere på etterpå :) Det så ut som man kunne strikke mønsteret i denne? :)
Det er kun de grønne "bladene" nederst som er strikket inn. Resten er brodert på med maskesting - som er ganske enkelt og det finnes mange instruksjonsvideoer på nett :) F.eks:
http://tusenideer.no/se-hvordan-du-broderer-maskesting/

Send meg mailen din på PM, så sender jeg deg mønsteret :)
 
Akkurat ferdig med to rompere, en fra Sandnes garn og en kjappstrikkadress fra paela. Skal strikke flere kjappstrikk i andre farger.
 
Det går sakte fremover...
7a54b397503a8a1a124de06929e1dc8f
 
1448057697446.jpg
Prøver å strikke votter :) Tror jeg skal kaste oppskriftsboka etterpå, den er dårlig på forklaringer og har mange feil i de få oppskriftene jeg har prøvd så langt..
 
Jeg har noe så spennende som kjøkkenkluter på pinnene nå.
Hjemmestrikkede kjøkkenkluter i bomullsgarn er best.
 
Jeg har noe så spennende som kjøkkenkluter på pinnene nå.
Hjemmestrikkede kjøkkenkluter i bomullsgarn er best.
Jeg strikket disse for en stund tilbake - de funker så bra!! Er doble, ulikt mønster på hver side. Hjemmestrikket er best ;)
 

Vedlegg

  • 1448310731533.jpg
    1448310731533.jpg
    54,3 KB · Visninger: 32
  • 1448310767691.jpg
    1448310767691.jpg
    58,3 KB · Visninger: 32
Jeg strikket disse for en stund tilbake - de funker så bra!! Er doble, ulikt mønster på hver side. Hjemmestrikket er best ;)

Så fine :)
Her går jeg for enkle mønstre så jeg slipper telle. Pinnene skal helst gå av seg selv mens jeg ser på TV
 
Back
Topp