Omskjæring, for eller imot?

Veldig i mot. Sjønner virkelig ikkje at folk holder på med sånt i 2015! Grusomt at det skjer med så mangen babyen. Som ikkje har noen valg. Hva folk gjør selv som voksen bryr eg med ikkje om. Men det bør bestemes av personen det gjelder.
 
Jeg er delt. Jeg er imot fordi det er ingen grunn sålenge man ikke MÅ pga medisinske årsaker. Men er glad for at dette er noe som tilbyes slik at folk tar barna dit. For da får barna bedøvelse. Er faktisk en kjent sak at foreldrene gjør dette hjemme med vanlig kniv om de ikke har mulighet til å få gjort det på sykehus :/ i en ideel verden burde ingen gjøre det .
 
Aldri i liver om noen får skjære i ungen min om det ikke er nødvendig :mad:


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg er delt. Jeg er imot fordi det er ingen grunn sålenge man ikke MÅ pga medisinske årsaker. Men er glad for at dette er noe som tilbyes slik at folk tar barna dit. For da får barna bedøvelse. Er faktisk en kjent sak at foreldrene gjør dette hjemme med vanlig kniv om de ikke har mulighet til å få gjort det på sykehus :/ i en ideel verden burde ingen gjøre det .
Selve omskjæringen er du da imot som et normalt, oppegående menneske


Hva med jenter da? Er jo jenter som blir omskåret i skjul også. Tatt med på ferie til hjemlandet og lemlestet uten bedøvelse eller narkose. Det er likevel ikke et argument for å tillate det med smertelindring her i Norge.

Man må ha klar lovgivning. Og i Norge skal det være at kjønnslemlesting av barn må være strengt forbudt og grunn til både fengsel og fratas omsorgen for egne barn.
 
Synes det er noe forbanna tull! Så ja, helt klart imot.. (Medisinske årsaker er selvfølgelig noe annet..)
 
I mot så lenge det ikke finnes en medisinsk grunn til å fjerne, som trang forbud osv.! Fullstendig unødvendig ellers!
 
Imot. Jeg syns det er helt feil å gjøre bortsett fra om det er en medisinsk grunn. La ungen bestemme selv!
Sløsing med penger og legers tid er det også.
 
Veldig i mot. Jeg ser at det er religion og tradisjon osv osv, men da får man pinadø vente til ungen er voksen og faktisk vil det selv. Ikke kom med noe svada om at det er renslig.
Syns forøvrig heller ikke noe om å hulle øra til de små jentene sine.
 
Helt klart imot!
 
Selve omskjæringen er du da imot som et normalt, oppegående menneske


Hva med jenter da? Er jo jenter som blir omskåret i skjul også. Tatt med på ferie til hjemlandet og lemlestet uten bedøvelse eller narkose. Det er likevel ikke et argument for å tillate det med smertelindring her i Norge.

Man må ha klar lovgivning. Og i Norge skal det være at kjønnslemlesting av barn må være strengt forbudt og grunn til både fengsel og fratas omsorgen for egne barn.

klart jeg er imot sålenge det ikke er medisinske årsaker. Men hjelper fint lite sålenge omskjæring er lov i norge. Dette jeg gikk ut ifra når jeg svarte. Omskjæring på jenter er ulovlig. Omskjæring på gutter er desverre lov og bør da være tilgjengelig på sykehus så slipper de brødkniven hjemme. Dette jeg svarte på.
 
Selve omskjæringen er du da imot som et normalt, oppegående menneske


Hva med jenter da? Er jo jenter som blir omskåret i skjul også. Tatt med på ferie til hjemlandet og lemlestet uten bedøvelse eller narkose. Det er likevel ikke et argument for å tillate det med smertelindring her i Norge.

Man må ha klar lovgivning. Og i Norge skal det være at kjønnslemlesting av barn må være strengt forbudt og grunn til både fengsel og fratas omsorgen for egne barn.
klart jeg er imot sålenge det ikke er medisinske årsaker. Men hjelper fint lite sålenge omskjæring er lov i norge. Dette jeg gikk ut ifra når jeg svarte. Omskjæring på jenter er ulovlig. Omskjæring på gutter er desverre lov og bør da være tilgjengelig på sykehus så slipper de brødkniven hjemme. Dette jeg svarte på.

Nå er vel kjønnslemlestelse av jenter noe helt annet enn omskjæring av gutter da, så det ville jeg ikke brukt som sammenligningsgrunnlag...

Jeg er også enig i at så lenge omskjæring av gutter er lov i Norge er det veldig bra at det kan tilbys ved sykehus. Hvis ikke hadde vi nok sett et altfor stort antall babygutter som hadde blitt utsatt for dette i lugubre, uhygieniske bakgårdsklinikker med påfølgende konsekvenser...

En annen minsoppfatning er at dette bunner i religion... Det gjelder både for jenter og gutter... Mange bruker religion som forklaring, men vel så mye ligger i tradisjoner og kultur... Dette er ofte gamle skikker som går langt tilbake i generasjoner...
 
Uff, nei. Ikke så lenge det ikke er av medisinske grunner. Det får bli en avgjørelse påsan tar selv når han blir voksen, om han skulle ønske det.
 
I mot omskjæring av små guttebarn.
Smerter, infeksjoner, sepsis og spedbarnsdød er jo kjente komplikasjoner når det kommer til omskjæring av nyfødte... Så nei!!!
Absolutt for en omskjært tiss derimot!
Har vært sammen med menn som ikke er omskjært, og det kan være yucky!!!
Mannen min er omskjært. Han ble omskjært noen timer etter at han ble født! (Amerikaner) Han lukter ALDRI! Og han har heller ikke nedsatt følsomhet.
Men ville likevel ikke godtatt at mine barn ble omskjært.
 
Måtte dere diskutere lenge eller satte du bare foten ned?
Det var en diskusjon som dukket opp med jevne mellomrom da jeg ble gravid med nr en. Det var heldigvis jente, så da ble det ikke diskutert mer etter ul. Da vi skulle prøve på nr to sa jeg at jeg ikke ville prøve hvis jeg måtte diskutere det der en gang til. Da var det greit. Han har ikke religiøse grunner til å ville det, så det burde ikke være så vanskelig. Da svigerfar maste om hvorfor mini ikke er omskjært, så var det mannen min som tok diskusjonen og forklarte at det ikke er vanlig i Norge. Takk og lov, jeg blir så sur...
 
Back
Topp