Gråt i bhg

KineLee

Forumet er livet
Julibarna2014
Hva syner dere er greit/ikke greit?

Er det greit at barna ikke får trøst i bhg? Men at de lar de gråte? Snakk om 1-2 åringer...

Vil vite om jeg overreagerer eller ikke.
 
Jeg syntes det er naturlig med trøst og trygghet for alle barn? Så lenge det ikke er bevist trass gråting.
 
Jeg har observert flere ganger at de ansatte lar 1-2 åringer gråte om de mener det ikke er noe å gråte for. Som om de vil opp til en ansatte, ikke gå på asfalten, vil ikke være ute.
Jeg reagerer på dette, synes ikke det er greit. Det er vist vanlig da :(
 
Gråtende barn skal trøstes mener jeg.
 
Min kan trasse til meg, hvis han ikke får noe jeg holder osv. Men går veldig fort over. Da skjønner jeg hva han vil si.
 
IKKE greit! Hadde gått til pedleder og bedt om en prat. Får vondt inn i hjerterota av å tenke på at barn gråter uten å få trøst/ anerkjennelse for gråten sin .
 
Tenker jeg også. Og trass og 1 åringer finnes jo ikke?
Trass er ikke et ord jeg liker. Men frøkna mi kunne gråte da hun var 1 år og sint. Da var det liksom bare å holde seg unna, frem til hun roet seg. Prøvde jeg å trøste da kastet hun seg bare bakover og ble enda mer fortvilt. Vet du hvorfor barnet gråt?
 
Jeg har observert flere ganger at de ansatte lar 1-2 åringer gråte om de mener det ikke er noe å gråte for. Som om de vil opp til en ansatte, ikke gå på asfalten, vil ikke være ute.
Jeg reagerer på dette, synes ikke det er greit. Det er vist vanlig da :(
Åh. Så godt å høre andre reagerer! Jeg er kjempe skuffet over dette. Får så vondt i hjerterota. Har mest lyst å ta han ut av bhg :(
 
IKKE greit! Hadde gått til pedleder og bedt om en prat. Får vondt inn i hjerterota av å tenke på at barn gråter uten å få trøst/ anerkjennelse for gråten sin .
Problemet er at det var pedleder. Men ja. Skal ta det opp. Bare særdeles redd jeg ikke kommer noen vei. Streng dame :(
 
Selvsagt skal barn trøstes.
Det trenger ikke være "åååå stakkars deg nå går verden under", men å gå bort til dem og gi dem en klem for å vise dem at noen er der for dem skulle bare mangle! Selv om det kan være bagatellmessig for voksne, betyr det faktisk alt for barnet der og da!
 
Jeg har observert flere ganger at de ansatte lar 1-2 åringer gråte om de mener det ikke er noe å gråte for. Som om de vil opp til en ansatte, ikke gå på asfalten, vil ikke være ute.
Jeg reagerer på dette, synes ikke det er greit. Det er vist vanlig da :(
Det er ikke greit:(
 
Jeg har observert flere ganger at de ansatte lar 1-2 åringer gråte om de mener det ikke er noe å gråte for. Som om de vil opp til en ansatte, ikke gå på asfalten, vil ikke være ute.
Jeg reagerer på dette, synes ikke det er greit. Det er vist vanlig da :(

I slike situasjoner syns jeg ikke barnet skal måtte gråte alene. Jeg hadde glatt tatt det på fanget eller oppmuntret til å gå sammen/leke sammen.
 
Åh. Så godt å høre andre reagerer! Jeg er kjempe skuffet over dette. Får så vondt i hjerterota. Har mest lyst å ta han ut av bhg :(

Jeg spurte om de behandlet mine slik også, da var det en ansatte som plukket barnet opp med engang.
Selv om barna er sinte så skal de bli hørt mener jeg, og jeg selv kjenner jeg gruer meg litt til barnehagestart for minsten vår :(
 
Synes man skal trøste. Og så kan man jo spørre hvorfor barnet gråter. Ikke bare vurdere selv at det ikke er noe å gråte for. Trøster alltid jenta mi, selv om hun gråter fordi hun ikke får noe. Prøver å forklare hvorfor jeg gjør som jeg gjør. Selv om hun bare er ett år og ni mnd.
 
Hva syner dere er greit/ikke greit?

Er det greit at barna ikke får trøst i bhg? Men at de lar de gråte? Snakk om 1-2 åringer...

Vil vite om jeg overreagerer eller ikke.

Hmm, merker jeg ikke kan gi noe svar på dette da jeg ikke opplever at min 2 åring IKKE får trøst og oppmerksomhet når det trengs. De er helt fantastisk på avdelingen :)

Som tidligere barnehage ansatt er det for meg en helt normal ting å trøste, gi oppmerksomhet og omsorg når det trengs uavhengig om de er 2 eller 4 eller 5 år
 
Jeg spurte om de behandlet mine slik også, da var det en ansatte som plukket barnet opp med engang.
Selv om barna er sinte så skal de bli hørt mener jeg, og jeg selv kjenner jeg gruer meg litt til barnehagestart for minsten vår :(
Det er jo når de er sine og eller lei seg de absolutt bør bli møtt føler jeg! Skjønner du gruer deg. Synes
Hele situasjonen er skikkelig uggen :(
 
Jepp...situasjonen: min 15 mnd gml sønn..er trygg på
2-3 av de ansatte. Ikke ped.leder. Pga sykdom hos personalet var det kun henne som jeg kunne avlevere han til i dag...i tilegg var de på en annen avdeling. Han gråt og var fra seg.
Jeg stod i vinduet og så...hu bare satte han i stolen og lot han sitte og gråte alene.

:eek: :eek: :eek:
Det går da ikke an?? Det er bare kaldt! Nei, nå fikk jeg vondt inni meg. :(
 
Back
Topp